/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
PDF
Fra : sdam
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 27-02-07 20:24

Jeg har installeret Adobe Acrobat, hvorved jeg mener at vide det skal være muligt at lave/oprette PDF-filer til viderebrug på f.eks. nettet.
Det kan være Word eller Excel filer man ønsker overført til en PDF-fil. Dette gør jo bl.a. at andre ikke kan rette i sådan en fil (mig bekendt).
MEN jeg kan bare ikke få en alm. fil omdannet til en PDF-fil.
Hvordan gør man..??

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-02-07 20:43

Du kan ikke bruge Adobe Acrobat Reader til at LAVE pdf-filer med, det kræver en sørre udgave af Adobe Acrobat xxxxxx.
Men du kan gå på http://www.cutepdf.com/ og downloade en gratis udgave af CutePDF, og efter installationen, vil du have en ekstra printer at udskrive på - nemlig CutePDF - som laver en PDF-fil til dig (du bestemmer selv hvor den skal gemmes på din PC).

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-02-07 20:47

Hej Niederhof

Hviken skal jeg vælge: "Professionel" eller "Form Filler"..?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-02-07 20:52

Jeg bruger "CutePDF Writer (Freeware)" (de andre skal der betales for) OG jeg er godt tilfreds med den gratis version.

Kommentar
Fra : video11

Dato : 27-02-07 23:22

Jeg har selv installeret det gratis program " cute pdf writer og det virker fint, så hvorfor
så betale for det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-07 01:45

Du skal vælge den øverste i Niederhofs link, cutePDF writer (freeware) klik på linket her: http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp ovre til venstre står der Free download og Free converter, begge med en lille grøn pil, som du skal klikke på for at hente, du skal hente og instalere dem begge, når de er instaleret kan du "printe" PDF filer, klik på Print og vælg cutePDF som printer, i stedet for at skrive på papir, omdannes di n fil til PDF

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-07 08:47

Der er også PDF995 på www.pdf995.com - det virker såmænd også ganske fint. Jeg bruger den gratis udgave (med et par harmløse reklame-pop ups når jeg udskriver til en PDF fil)....

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 04-03-07 17:09

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-07 17:23

Håber du er kommet godt igang, med at "printe" pdf , tak for point

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 04-03-07 18:17

Har point nok - så sletter 'hakket' i denne; men det ar da vist min kommentar der var det egentlige svar !