/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
matematilk
Fra : videnskab
Vist : 3496 gange
20 point
Dato : 27-02-07 19:29

hej
jeg ved ikke om jeg kan få at ved , hvordan kan man beregne arealet af ottekant.
vi kender længden af alle sider.

tak på forhånd!

MVH videnskab

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-02-07 19:47

Man må kende ottekantens form for at svare.

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 27-02-07 21:09

Hej videnskab

Du skal dele din 8-kant op i 3-kanter.

Derefter er det bare at regne arealerne af 3-kanterne ud og lægge dem sammen.

VH gert_h

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 28-02-07 08:21

Gå ind på google, søg på areal af 8-kant

Kommentar
Fra : afsharkizi

Dato : 04-05-07 20:02

Del kanter op så det bliver 3 trekanter derefter kan du lægge dem sammen

Kommentar
Fra : emorsing

Dato : 23-05-07 16:23

Hvis der er tale om en regelmæssig otte-kant kan du trække korder. så du får 4 trekanter, som nogle har skrevet til dig. Du kan så regne trekanternes areal ud. Dernæst kan du indskrive et rektangel i otte-kanten. Prøv det først. Du skal nok bruge cos og sinus relationerne.