/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Mønster til en sydvest
Fra : Blondutte
Vist : 3548 gange
100 point
Dato : 27-02-07 17:49

Er her nogen som kan hjælpe mig?
Nogen som ved hvor man kan skaffe et mønster til en sydvest..??

Vh Blondutte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-07 19:13

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde et symønster på nettet.

Så du må nok en tur på biblioteket eller i en sytilbehørsforretning.

Hvis du har mod på selv at komponerer et mønster, tror jeg nu heller ikke det er så svært, den er lavet af trekanter, men fra bunden og op til toppen er klipningen ikke helt lige, men en lille smugle buet sådan udaf. Du må måle omkredsen af hovedet og regne dig frem til hvor mange trekanter der skal bruges. Når du har syet trekanterne sammen, kan du igen måle omkredsen og lave en skygge, den skal syes i dobbelt stof

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-07 20:28

Jeg er ret sikker på, at jeg har et snitmønster til en sydvest til en stor dukke.

Så kan du lave et større mønster ud fra det.

Jeg kan maile det til dig, hvis du er interesseret.

Hanne

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 27-02-07 22:39

Hej Hanne!

Jeg er også interesseret i et mønster på en sydvest.

Så hvis du er sød må du meget gerne maile et til mig også.

Med venlig hilsen,
Lwj.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-02-07 23:06
Kommentar
Fra : Blondutte

Dato : 28-02-07 18:17

Hejsa alle, og stort tak for hjælpen....
Nordsted1... jeg har overvejet dit råd, men tror ikke liiiiige at jeg er så dygtig at jeg kan klare den slags....Biblioteket og mønsterforhandlere ku ikke hjælpe mig... suk

Camillasmoster...... JA TAK du må meget gerne sende mønstret til mig på mailen.... SS

Ziggy99,....... jeps det var vist verdens længste link....jeg blev helt rundtosset da jeg læste det...GG.... det er nemlig dén jeg jeg gerne vil sy,,,, i rødt......blir nok i voksdug, eller er der andre der har et forslag til noget andet "stof"...? Bævernylon måske....???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-07 18:25

Jeg tør vædde med at du godt ka' øv dig f.eks med noget billigt lagenlærred e.lign

Hvis camillasmoster nu ikke har et mønster alligevel, så prøv at ringe hertil, jeg mener jeg har set den i et af hendes blade, jeg indrømmer blankt at jeg også har mønsteret et eller andet sted, men jeg har bare så mange blade.

http://www.ingelise.dk/pages/shop/shop/modelcat/63

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-07 18:48

Voksdug er da god idé!

Kan du ikke sende mig din mailadr.?

Evt. via Private Indlæg.