/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvad kan jeg blive - ideer søges.
Fra : she79
Vist : 361 gange
40 point
Dato : 12-01-03 20:03

Hejsa.

Jeg er meget i tvivl, om hvad jeg skal og kan blive.

Jeg har tænkt lidt på noget med IT og internet, men hvilke muligheder er der? Og er det muligt at få en uddannelse indenfor det område uden at skulle på SU?

Desuden har jeg tænkt lidt på at blive telemarketingassistent, men hvordan kan jeg blive det? Er der en uddannelse indenfor det?

Det skal lige siges, at jeg er 24 år og har studentereksamen og 1 årig hh.

Håber I kan og vil hjælpe mig med nogle nye input.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-01-03 20:24

Jeg synes absolut at du skulle holde dig fra IT og internet, da der i øjeblikket er ca. 70% arbejdsløshed.

Telemarketingassistent lyder mere som et seriøst bud...

Personligt så synes jeg at du måske skulle finde på et eller andet, der høre under udvikling. eks. Ingenør.
Det er et spændende område, hvor det er utallige muligheder... men uden SU, så kan det godt blive lidt svært.
Håber at det kunne hjælpe en bitte smule:=)

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 12-01-03 20:57

Da du har en hh skulle du måske kigge forbi på http://www.djoef.dk/online/view_Folder.html?ID=4942

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 13-01-03 09:05

Der er MEGET store muligheder indenfor IT - Supporter udannelsen HVIS man er god til det (men sådan er det jo altid)

Jeg bliver færdig med min udannelse som IT - Supporter Administrator den 6. februar og jeg har allerede 2 arbejdspladser som meget gerne vil ansætte mig så de der 70% holder ikke helt stik scooter Jeg ved godt at det er svært at finde en læreplads idet virksomhederne gerne vil have en 20 årig person med 30 års erfaring og de forefindes jo ikke så tit *GG*

Jeg ved ikke helt hvor du får de 70% fra men der er omkring 70 - 80% af de nyopstartede IT virksomheder som går ned indenfor det første år eller 2. Men det er vel ikke det du mener jo

she79 ---> HVIS du har flair for IT synes jeg bare du skulle finde et passende område at starte på men der er enormt mange steder/linier som du kan gå ud af, og der skal du jo selvfølgelig have den som passer til dig

Her ved årsskiftet til 2003 blev det vedtaget at man SKAL bestå Cisco's CCNA for at bestå IT - Supporter udannelsen på Teknisk Skole og det er ikke sådan lige til, hvis man ikke interesserer sig for netværks opsætning med routere & switche osv. og jeg tvivler på du kan finde et sted hvor du kan komme ud over at være på SU mens du læser, men skal du ikke på SU er du nok nødt til simpelthen at gå direkte ud på arbejds markedet og starte med at arbejde med det samme uden en udannelse

Håber da du finder ud af noget

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : she79

Dato : 14-01-03 10:02

Tak for alle komentarerne - flere er meget velkomne.

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 29-01-03 20:53

du har også den muglihed at tage på teknisk skole i ålborg

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 24-02-03 12:49

Hej

For at undgå SU'en og tjene penge i stedet skal du vælge en trainee uddannelse, hvor din virksomhed betaler uddannelsen plus at du får løn. Er du glad for at rejse er der utallige muligheder. Tjeck f.eks. AP Møllers tilbud her www.mise.edu Kender godt problemet med at man ikke gider SU, her er muligheden. Der er også masser af muligheder for at videreuddanne sig med en cand.merc eller lignende i forbindelse med trainee uddannelsen. Dermed får du både en uddannelse og en masse erhvervserfaring på samme tid. Tjeck det ud. AP Møller har f.eks. aftaler med flere Universiteter over hele verdenen.

Held og lykke fremover.....

Sub