/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre musik til CD
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 27-02-07 12:04

Jeg har rippet nogle af mine CD'er til MP3 til en afspilningsliste, der fylder ca. 460 MB. Den vil jeg gerne have overført til en ny CD til at køre i mit atelier, så jeg ikke skal skifte hele tiden. Men hverken MediaPlayer eller mit brænderprogram: RecordNow+ vil prænde mere end en lille del af listen, selvom der står 700 MB på CD'en. Der kan kun brændes 80 minutter, siges der - og så kan man jo lige så godt bruge de oprindelige CD'er (der alle er købt i en butik)
En af mine bekendte har en kollega, der har over 5 timers musik på en CD til brug i bilen.
Hvad skal jeg gøre, for at få lige så mange timer over?
Hilsen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-02-07 12:07

er det mp3 eller wma du prøver at brænde, og hvad kan dit anlæg køre med.

Fordi den kun kan brænde en lille del er nok fordi den ændre dem til wav (hvilket er cd format) (hvert nummer kan fylde 30 mb.) 700mb / 30mb =23 sange håber du forstår hvad jeg mener.

men dit brænderprogram ændre det til wav automatisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-07 12:10

Bare læg dem (mp3) over på CDen som DATA - du skal IKKE lave MusikCD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-07 13:11

Som refi, du skal brænde en DATA cd ikke en LYD cd, MediaPlayer kan ikke brænde DATA cder

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 27-02-07 13:35

Der kan være meget mer på Data, men ikke afspillere der kan tag dem

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-02-07 14:13

Jeg kender ikke omtalte brænderprogram, men i Nero skal man huske at fortælle programmet, at det er mp3 filer man skal brænde, dermed kan du have de mange timers musik på CDen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-07 14:21

Det er fløjtende ligegyldigt HVILKET brænderprogram du bruger.....

Det er jo "bare" data der skal flyttes - som alle andre filer....

Selvfølgelig skal afspilleren kunne spille mp3-filer -- ellers har det jo ikke noget formål

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-02-07 08:04

Indtil videre, tak for alle svarene. Nu har jeg så brændt de 64 numre ud på en data-cd, og den spiller også fint - på min computer, hvor filerne jo ligger i forvejen - men den kan ikke afspilles på nogen af husets 4 CD-afspillere??????
Jeg kan selvfølgelig tage den bærbare med over i atelieret og spille musikken på den, men det lyder ad h til, så enten skal jeg investere i højttalere til den, eller i en ny radio med CD-spiller, for der er vel ikke andet at gøre, hvis man vil have uafbrudt musik i flere timer?
Suk

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-07 08:26

Nej - du må ud og købe en der kan afspille mp3......

Det kan så langt de fleste idag....

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-02-07 08:34

Tak for svaret refi. Det vil jeg så gøre, når det holder op med at sne, for det vælter ned her i Skagen i øjeblikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-07 11:10

Selv tak....