/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Ioniseret vand
Fra : Firstoftwo
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 27-02-07 00:28

Hvordan får man fat på ioniseret vand?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 27-02-07 01:13

Ioniseret ?? det forstår jeg ikke

men hvis det er 'deionized water' du tænker, så er det demineraliseret vand fra matas f.eks....

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-02-07 08:17

Her står hvordan du kan lave det http://www.gam-jensen.dk/vejledninger/ph-saenker.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 09:38

ioniseret vand er ikke det samme som destilleret vand så pas på hvad i skriver !

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 27-02-07 09:54

og destilleret vand er ikke det jeg snakker om!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-02-07 10:00

Jeg snakke heller ikke om destileret vand. Det er vand uden kalk. Ioniseret vand er vand med lav PH værdi.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 27-02-07 10:02

destilleret vand har jo en ganske anden definition!!!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-02-07 10:13

Ioniseret vand opnås ved at ændre pH væk fra det neutrale - som opnås ved at tilsætte syre eller base til vandet.

Mon ikke du mener demineraliseret vand - så er det ionbyttet vand, hvor blandt andet kalk er fjernet fra vand vha. ionbytning.

Ion-byttet vand er at sammenligne med destilleret vand - som heller ikke indeholder ioner/mineraler.

Typiske anvendelser er til strygejern, bilbatterier, kedel-vand, lægemindler m.v.

Det kan købes i større supermarkeder, Matas m.v. Men du kan i praksis benytte regnvand.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-02-07 11:08

Er ioniseret vand ikke i samme gruppe som vand fra Lourdes og homøopatiske midler i stor fortynding?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-02-07 11:10

men du kan bare drysse et korn salt i et glas vand. Så har du vand med både natrium- og kloridioner plus hvad der ellers er i fra vandværket og fra fingrene.

Annuller spørgsmålet
Fra : Firstoftwo

Dato : 03-04-07 12:40

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål