/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tdc renter på Køb
Fra : dayworker24
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 26-02-07 23:30

Inde på tdc's hjemmeside kan man låne penge, men jeg forstår simpelthen ikke hvor mange penge man kommer af med i det hele.

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_dat_butik_laan

hvis jeg Fx skal låne 7000 hvor meget kommer jeg så af med???
Håber der er en der kan få det til at hænge sammen

jeg synes bare de gør det forvirrende
(de skriver ikke direkte hvad der sker efter de 6 måneder, i hvert fald ikke så jeg forstår det)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-07 00:15
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-02-07 00:17

havd så hvis man låner 500 i 6 måneder skal du så ikke betale rente???

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-07 00:27

Du skal låne mindst 2.000

Låner du 7.000 begynder du først at betale af fra 7'ende måned. Da er din saldo 7.400 fordi der er indregnet et oprettelsesgebyr på kr. 400.

Betaler du det hele dér, så skal du kun af med 7400.

Strækker du nu betalingen over de næste 5 mdr. skal du betale:
20kr/md og 2647,38/md i 5 mdr.

Ialt: 13236,90 + 100kr. i gebyrer.

- alt sammen fordi renten er 23,14%

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-07 00:29

Hvor meget du kommer af med, afhænger altså af hvor hurtigt du afvikler gælden....sparer du op, bliver det billigst

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-02-07 01:03

Hvis du låner 7.000 i 6 måneder så koster det dig 400 i omkostninger, altså 5,7% på et halvt år eller en ÅOP på 11,4% ialt. Det ses både værre og bedre på et alm. forbrugslån i banken, men bankens låneomkostninger er fradragsberettigede. Normalt kan det dog ikke betale sig at låne så små beløb i banken

Men det er da også dumt at låne sådanne småbeløb. Hvis du i stedet venter ½ år (holder igen på dine luksus-udgifter i et halvt år een eneste sølle gang i dit liv, så kan du købe for 7,400 kr hver gang kreditrytteren bruger for 7000 kr.)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-03-07 15:59

Dayworker..... et "tak for hjælpen" ... eller noget - det kan man vel nok forvente som et minimum.

Eller fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 20-03-07 16:11

Tak for svaret berpox.
Undskyld jeg ikke har svaret og tak for påmindelsen