/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytning af HD som c: drev
Fra : kj
Vist : 509 gange
500 point
Dato : 26-02-07 10:26

Har formaeret og indlæst Win2000 Proff. på en ny disk på en Pc'er og vil derefter flytte den til en anden PC.
Resultat, blå skærm og fejlmeddelelser vedr adresser.
Hvad går der galt?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 10:31

der går det galt at når du installere, så finder den bundkort, onbord kort, diverse drivere osv osv.

Når du så sætter den i en anden maskine, så kender den intet af det væsentlige den skal bruge.

Der skal installeres i den maskine du vil køre med fremover.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 260 point
Dato : 26-02-07 10:31

Du kan ikke flytte disken, medmindre begge bundkort kører med samme chipset, da skal der køres minimun en repair af windows.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 10:36

Du kan af gode grunde ikke bare flytte en harddisk med styresystem fra en maskine til en anden.....

Så dit forsøg er en umulighed

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 10:38

En Rep, vil heller ikke være nok. Det kræver en ominstallering.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-02-07 10:40

Du kan muligvis lave en repair af dit system.
Prøv at smid din Cd i drevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 10:44

Der er jo ikke noget et rep.

Den kender INTET af det hardware den pludselig bliver koblet på

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 10:46

hvad drikker møller??

skal lige se om refi ekkoet, virker stadig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-07 10:57

"kolde øller"

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 26-02-07 11:11

Tak for svaret peet49.
Detvar en forklaring, modsat dem der pjatter, jeg kan ikke lige se hvad kolde øller har med dette at gøre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-07 11:17

Selv tak - en joke: hvad drikker møller=kolde øller. 2 stjerner er ikke lige, hvad jeg mangler, men skidt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 11:21

kj, du er da lidt et fjols.

Et perfekt svar peet gav dig, og du giver 2 stjerner og halvere point????

Derudover, var det rigtige svar også i det første indlæg, men pyt.