/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Til stl_s
Fra : metteto
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 25-02-07 22:55

Hej stl_s
Jeg lovede Aka_up, at hvis han/hun lagde en hjt-log til dig, så fik du de point, han noget ufortjent havde smidt min vej.

Og så et tak for hjælpen oveni købet. Er i fuld gang med at skaffe 1 GB RAM (Er max) til sønnens maskine, så kan den forhåbentlig køre et par år endnu.
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 22:57

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 22:58

er du fri af snedriverne igen metteto ???

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 23:02

jep, Nu ligger der bare en gang sjap tilbage som bilen forhåbentlig kan forcere, når der skal afleveres børne i skole og børnehave imorgen. De har ellers nydt en noget forlænget weekend.
Tak for omsorgen. Men tilgengæld har jeg haft tid til at genopfriske min Kandu passion, det er farligt og tidsrøvende.
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:03

stærkt vanedannende

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 23:09

jeps, havde bare helt glemt det!!
Har ikke haft brug for/ tid til etc. og så falder man pladask i igen
Det er computer-amatørensopioid.
Iøvrigt er det ikke på tide at minde "folk" om www.arlet.dk eller er hans side outdatet????

KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:10

ang arlet - tror jeg de fleste er klar over -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:11

ommer - arlet er ikke aktiv og tilsyneladende væk herfra - hans side er ikke opdateret - såååeeehh - men hvad vi har jo stl_s

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 23:13

Men stl_s behøver vel ikke gøre alt oprydnings arbejdet. Folk kan vel selv køre lidt crapcleaner etc.
Nå, stl_s det må du tage stilling til!!
KH mette

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 25-02-07 23:13

Hmm, jeg er nu ikke glad for det . Du havde nu fortjent de point, da dit svar løste hans/hendes problem. Der skal nu ikke være "automatik" i at jeg får point, fordi jeg kan tjekke en log.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:15

beskeden herre - så bare giv mig de point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:17

metteto - problemet ligger nok mest i at de cyberbanditter er blevet så dygtige at de fleste af os brugere ikke kan sikre os - og slet ikke finde deres skidt

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 23:21

Du får dem nu alligevel. For det var det jeg skrev til Akaup. Og jeg bryder ikke løfter.
Beklager Mirit.
Jeg havde den grimmeste smag i munden over at få point på at videregive Arlets side, som var common knowledge, da jeg startede herinde for lang tid siden.
Og jeg var ikke tryg ved at han ikke havde fået tjekket en log, så derfor!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:22

kan godt følge dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:24

han kunne nu også godt have meldt han holdt op langt tidligere - men intet ondt om ham

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-02-07 23:32

Tak for point metteto. Jeg syntes nu ellers det var ok at linke til Arlets side. Mange spørgsmål bliver løst ved hjælp af links.

Iøvrigt, det er ikke altid nok at køre scannere. Meget skidt sidder så godt fast, at der skal specielle fix-programmer, og noget "know how" til at få det væk. Ellers vil mange have potentielt risikable rester liggende, der måske sender spam ud fra deres maskine, eller aflæser deres bankkoder.

Sådan er der faktisk mange maskiner der har skidt liggende, uden folk selv ved det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:36

synes ikke det er helt ok at linke til en ikke opdateret side

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-02-07 23:39

Mirtit, så længe det løser problemet, syntes jeg det er ok. Der er ikke nogle deciderede dårlige råd hos Arlet. Flere ting er faktisk stadigvæk brugbare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:42

sagde jeg ikke noget om stl_s - men når folk tror de kan sende mails til ham o g så ikke får svar - så er den gal - desuden er der kommet mere til siden jo under sikkerhed - såeeehh - nope - ikke ok.
(arlet har skrevet han ikke besvarer mails - men flere har jo hans mail liggende )

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 23:53

Spørger så lige under denne her for det var faktisk noget af det jeg kom i tvivl om:
Kerio Sunbelt er det noget bevendt eller den forældet. Jeg hentede den fordi det var den Arlet anbef. Men igen det er jo gamle data.
Er faktisk i tvivl om jeg behøver firewall når jeg har XP kørende
Ser om I svarer hvis ikke smider jeg en ny tråd
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 23:55

hvis den ikke skaber sig så er den god nok hvis du er tilfreds - der findes dog bedre - lader geniet svare dig - tror det er ved at være gå så iseng og hold kæft miritdk

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-02-07 23:56

Sunbelt Kerio er stadigvæk helt up to date. Ikke alle maskiner er lige "glade" for den, men virker den for dig, kan du roligt fortsætte med at bruge den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-07 00:00

http://www.personalfirewall.comodo.com/ og http://www.goldtach er værd at kigge på hvis du påtænker at skifte senere - eller til sønnen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 00:00

Så var mirit og jeg lige pludselig enige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-07 00:01

btw - hvis du indlader dig på comodo så KUN firewallen

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 26-02-07 07:50

>Jeg havde den grimmeste smag i munden over at få point på at videregive Arlets side, som var >common knowledge, da jeg startede herinde for lang tid siden.

Hej hej - igen. Ingen grund til at have dårlig smag i munden over at videregive et link - gammelt eller nyt. Det løste jo problemet. Og jeg vil jo helst heller ikke have dårlig samvittighed over at give point forkert
Håber alle er tilfredse.
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 16:45

Æv, jeg syntes det her blev noget rod . Akaup gav Metteto pointene, fordi linket løste problemet, og det var helt fair og korrekt. Nu har jeg også fået point for loggen i en anden tråd, så jeg vil have det bedst med at Metteto får de point igen, som hun helt havde fortjent. Jeg opretter derfor en tråd med point til Metteto.