/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min nye computer genstarter automatisk
Fra : ksv
Vist : 481 gange
37 point
Dato : 12-01-03 18:15

Jeg har lige købt en ny computer hos PRC-Data (Logic PC Pentium 4 2,0GHz). Når jeg f.eks. er færdig med at spille Warcraft III og vil forlade spillet, så genstarter computeren i stedet for at jeg kommer ud på skrivebordet!! Jeg har installeret den sidst nye 4in1 VIA driver og den sidst nye driver til grafikkortet. Jeg har forsøgt at loade de optimale default værdier i BIOS, men lige lidt hjælper det. Og det er ikke kun Warcraft III den er gal med - det samme sker i Battlefield 1942, Hitman II, Need For Speed - Hot Pursuit II!!!!
Computerens specifikationer er følgende:
Acorp 4PX266A m/ Via P4X266A Chipset
GeForce 4 MX440SE Grafikkort
256MB DDR-RAM

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 18:27

prøv at gå ind i kontrol panel-system-avanceret-start og genoprettelse
fravælg start automatisk under punket -system fejl

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-03 18:29

Eftersom computeren er helt ny, vil jeg da foreslå, at du henvender dig hos PRC-Data.
For selvfølgelig skal den ikke genstarte, når du vil forlade et spil.
Den fejlindstilling må det være forhandlerens opgave at rette.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 12-01-03 18:42

Det hjalp ikke at ændre i start og genoprettelse - fik så en flot blå skærm, hvor der kort fortalt stod at jeg skulle genstarte computeren!!! Flere foreslag er velkomne. Jeg vil lige se om jeg selv kan rette fejlen inden jeg kontakter PRC-data......hvis det nu bare er en lille simpel fejl (man har vel lov at håbe).

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 18:49

tjæk direktx - skriv i et kør vinddue(start-kør)- dxdiag
skriv her hvilken version du har.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 12-01-03 19:01

Jeg kører med WinXP Pro og har derfor den sidst nye version af directX (8.1).

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 19:05

ok har du prøvet at kigge i logen hvad der stå der
kontrol panel-administrtion-logbog

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 12-01-03 19:09

Jeg har ikke fejl, men advarsler som lyder:
COM+-hændelsessystemet kunne ikke udløse metoden ConnectionMade på abonnementet {FEB854B5-365A-4F69-B454-656E1727F056}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}. Abonnenten returnerede HRESULT 80004001.

Jeg ved ikke om det har noget med den automatiske genstartning at gøre!!

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 12-01-03 19:16

Desværre kan jeg ikke hjælpe med en løsning (hvorfor så skrive?), jo - jeg har oplevet samme et par gange. Sidst var det 100% grundet et program til et digitalt camera (til USB) der satte det hele igang, jeg har uninstall prg. og fjernet/geninstall USB, nu kører det bare.
Altså jeg tror 100% ikke det er en fejl i PCen, men et prg. der har lave "ged" i det. Du skulle vel ikke kunne huske om du installerede et prg. ca. da det startede?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 19:19

du skal:(måske)
To resolve this issue, upgrade to Windows Messenger 4.6 or later or MSN Messenger 4.6 or later. You can obtain Windows Messenger or MSN Messenger from the following Microsoft Web site:
se her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319590

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-03 19:21

Jeg ved ikke, om det kan kaste lys over problemet, men for en ordens skyld:
Den sidste nye version af DirectX hedder ikke 8.1, men 9.0.
Jeg har også DirectX 8.1 - og jeg kører WinME.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-03 19:30

Men uanset om det kan afhjælpe dit problem eller ej, så kan du nok
have glæde af dette link: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3957

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 19:38

prøv at kigge efter en opdate til spillet på dens hjemmeside

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-01-03 19:54

Muligvis en opdatering af BIOS på bundkort og grafikkort kan afhjælpe dine fejl ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 20:27

Hej ksv
hvis det er den sidste nye driver til grafikkortet du har hentet og instaleret version 41.09,så kan det godt være den der volder dine proplemer,da det ikke er en testet driver (testet af microsoft)
jeg har for et stykke tid siden selv haft den version inde,og min maskine kom til at køre af H til
jeg afinstalerede den igen,og vendte tilbage til min gamle version 40.72 den er nemlig testet,og straks kom min maskine til at køre ordenlig igen
version 40.72 kan hentes på dette links
http://www.override.dk/default.asp?mode=drivers&kategori=Grafikkort
hvis det ikke hjælper så må du kontakte det sted du har købt den,da det jo er en ny maskine,som selfølgelig skal funkle ordenlig,ellers kan du gøre krav på en ny.
MVH og held og lykke
Brian

Kommentar
Fra : BrianKousgaard

Dato : 05-02-03 21:31

Jeg har været ude for det sammen, da jeg havde købt en ny computer. Og jeg kunne ikke finde ud af hvad det var der fik det til at gå i ged. Jeg prøvede at formatere det hele og starte forfra op til flere gange, men lige lidt hjælp det. Det viste sig, at være et af mine RAM-moduler der noget ivejen med, så jeg kontaktede forhandleren og fik et nyt RAM-modul, og nu spiller min computer max. Det kan selvfølgelig være at det ikke er det, men det er et forslag.

Med venlig hilsen
Brian Kousgaard

Kommentar
Fra : simonpe

Dato : 29-01-04 00:12

Hej "KSV"...

Jeg har selv haft nogle problemer der lignede noget hend af dette her...
Men på min skete der bare så ledes :

(Jeg anvender Windows XP Pro)
Hver gang jeg loggede på internettet med mit alm. 56K modem, så komer der et skilt frem hvor der stod noget med at systemet lukkede ned om 01:00 sek... Og så talte den ellers bare ned af...

Men det har jo ikke meget med dit problem at gøre... (Så hvorfor så skrive det ???)
Joooh... Netop fordi at så fik jeg opdateret Windows XP Pro. fuldt ud...

Så da jeg så kom hjem med min pc igen og koblede den på nettet...
Så gik der længere tid, før skiltet kom...

Men nu er jeg fatsopkoblet med TDC Webspeed... Så nu er der intet prob...
Men jeg vil anbefale dig i at opdatere din Windows hjemme, hvis du altså er fastopkoblet...
(F. Eks. ADSL eller via dit TV- selskab)

Men hvis du ikke er, så kan det tage UTROLIG LAAAAANG tid...
Så jeg vil derfor anbefale dig i at få din maskine hjem til en eller anden som er det...
Og så få den opdateret der...

Jeg lover ikke 100% at det hjælper, men man har vel lov til at håbe... ;)

Mvh. SiMoN