/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lager program
Fra : taunusanden
Vist : 4065 gange
200 point
Dato : 25-02-07 17:41

Hejsa, nu har jeg søgt på google, download.com, download.dk osv osv... Pointen er, jeg skal finde et lager program, hvor jeg kan styre reservedele. hvad jeg har givet, stand, årgang/model..
Jeg er, som det fremgår af navnet, et Taunus entusiast. Med i en klub hvor vi gør meget ud af at holde dem kørende og hjælpe hinanden.. Nogle gange får/henter jeg nogle dele, hvis der et godt "tilbud"
Så vil gerne holde styr på at jeg ikke sætter penge til på de dele jeg har betalt for.
Da det er på fritids basis, og det ikke er noget jeg tjener det vilde på, kun for interessens skyld, skal programmet være freeware, altså gratis. Kald mig nærig, men sådan er jeg

Håber jeg får bid her, har set så mange andre der har fået held med at spørge her

- Anden

P.S. Hvis i vil vide lidt om klubben, se www.taunus.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 17:46

Excel

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 25-02-07 17:47

Tænker om det er noget du evt kan klare med Excel?
Det er et ganske udemærket program til opstillinger af alle mulige slags.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 17:50

Det bruger jeg nu.. Men ville godt finde noget der ligner C5, bare uden regnskab, debitor, kreditor osv..
Kun lager delen
Excel er okay, men ville ligesom gerne finde et "rigtigt" program

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 17:52

Works har den "fineste" database

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 18:00

Works? øhh..
Det der fra DOS tiderne? Eller er jeg forkert på den her?
Gerne et DOS program for min skyld, så er det i det mindste da fra dengang jeg kunne finde ud af PC'ere, hehe

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 18:07

Næhhhh

Works er skam ganske moderne

Det er "billigudgaven" af Office, men den er jo ikke gratis.....

Det kunne jo være du havde den, da den er preinstalleret på en del komputere......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 18:19

Det har jeg ikke.
Jeg købte min pc uden nogen programmer.
Men har en LOVLIG XP sp2

- Anden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-02-07 18:21

ACCESS er da heller ikke af vejen, når der skal oprettes database. Det kan minde lidt om EXCEL i dets cellestruktur, men er uden regnefunktion.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 18:30

Nu har jeg desværre ikke nogle office programmer.. Det i excel var noget jeg legede med ude på mit arbejde. Og ja, pirat kopier er ikke lige min kop te

Det jeg er ude efter er et program der kan hentes og bruges gratis. Og LOVLIGT!

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 18:32

Access har desværre (og har ALTID haft) det forbandede, at laver du en fejl du ikke opdager - GEMMER den fejlen.....

Det er en stor unode ved access - men bliver nok aldrig anderledes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 18:36

Du kan evt. finde gratisprogrammer til bøger,dvder, whsbånd, adresser osv....

Om du der kan finde noget du kan "ombygge" kommer jo lidt an på HVILKE felter osv. du skal bruge....

Men desværre er ALLE gratisprogrammer normalt begrænset til et vist antal poster.....

Men prøv at søge på "database freeware" - der dukker mange forskellige typer op.....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-02-07 18:39

Heiij Hr. Taunus

Nu er jeg altså ikke nogen "ørn" i programmer....Men jeg har stor glæde af nedenstående...Jeg syntes du skulle blade lidt i det.:

http://www.giveawayoftheday.com/freeware/organizer_download.shtml

Venligst
TOM

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 19:22

yearhouse - der er mange programmer, men jeg kan "kun" finde nogle til at organisere dvd, cd, kalender ting, koder, bøger, mail... osv.. Ikke lige det jeg søger, desværre. Men tak for forslaget

Det er også lidt det som refi foreslår, og igen, tak for forslaget
Ja, jeg har jo prøvet at søge, uden held med at finde et der egner sig til mig.

Men igen, hvis programmet er gammelt, evt dos baseret, det gør ikke mig noget

- Anden

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-07 19:38

Hov....

Du må da kunne bruge open office...... GRATIS

http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-02-07 19:58

OpenOffice som refi henviser til er fuldt på højde med micosoft office programmer.
Programmet er på Dansk og fuldstændig gratis og uden reklamer ol.
Der findes flere her i dette og andre forum som kan hjælpe dig.

Ps. OpenOffice database og access har begge en regnefunktion indbygget hvis det er aktuelt.

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 20:23

Tak for svaret refi.

Jeg tror lige at det er hvad jeg har brug for + det kan åbne de kendte og udbredte ms office formater.

SUPER!

Og så så jeg også at programmerne også er der til linux

Det er super, for jeg leger med Ubuntu, så det bliver bedre og bedre

Rigtig mange tak for hjælpen! Også til jer andre

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 20:28

Selv tak.....

God fornøjelse med "arbejdet"

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 20:41

Der er arbejde nok til mange aftens timer, men det er okay når man kan hygge sig med msn og kandu