/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Min nye computer genstarter ved afslutni~
Fra : ksv
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 12-01-03 18:08

Jeg har lige købt en ny computer hos PRC-Data (Logic PC Pentium 4 2,0GHz). Når jeg f.eks. er færdig med at spille Warcraft III og vil forlade spillet, så genstarter computeren i stedet for at jeg kommer ud på skrivebordet!! Jeg har installeret den sidst nye 4in1 VIA driver og den sidst nye driver til grafikkortet. Jeg har forsøgt at loade de optimale default værdier i BIOS, men lige lidt hjælper det. Og det er ikke kun Warcraft III den er gal med - det samme sker i Battlefield 1942, Hitman II, Need For Speed - Hot Pursuit II!!!!
Computerens specifikationer er følgende:
Acorp 4PX266A m/ Via P4X266A Chipset
GeForce 4 MX440SE Grafikkort
256MB DDR-RAM

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 18:30

prøv at gå ind i kontrol panel-system-avanceret-start og genoprettelse
fravælg start automatisk under punket -system fejl

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-03 18:34

Og hvis det ikke hjælper, så REJSER du bare sagen hos PRC-Data.
Hvis det er et ordentligt sted, kommer de ikke med UDFLUGTER.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 18:43

men hvis det hjælper er der vel en system fejl,som der jo ikke skulle være på
en ny computer.gå ind i kontrol panel-administration-vælg logbog se under de
tre punkter om der stå noget om fejl !

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 12-01-03 18:46

Ja, ha ha (Rellom).....spørgsmålet røg vist ind under den forkerte kategori...........men det hjalp altså ikke at ændre i start og genoprettelse - fik så en flot blå skærm, hvor der kort fortalt stod at jeg skulle genstarte computeren!!! Flere foreslag er velkomne. Jeg vil lige se om jeg selv kan rette fejlen inden jeg kontakter PRC-data......hvis det nu bare er en lille simpel fejl (man har vel lov at håbe).

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 12-01-03 19:45

Du kan jo prøve med en Repair: (Ændrer ikke noget på prg. skrivebord m.v.)
Boot på din CD, spring første tilbud om repair i consolemode over og fortsæt installationen, nu kommer næste tilbud om repair og du taster R og følger anvisningerne indtil du igen kan starte Windows.
NB.: Husk at have CD-nøglen klar!
(For at boote på CD skal du nok ind og sætte dette i bios)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-03 19:51

eller...et gendanelses punkt-start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
hvis du gendanner til et tidligt punkt kan du indstallere spillet og så tjække om det er noget du har indstalleret senere der er årsag til konflikten - for der sker det at alle de programmer du har indstalleret eter dette punkt ikke kan bruges MEN du kan bagefter fortryde dit gendannelses punkt og vender tilbage til den opsætning som den har nu.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 20:37

Hej
Jeg kopierer lige hvad jeg skrev som kommentar ved dit spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/10104
Hej ksv
hvis det er den sidste nye driver til grafikkortet du har hentet og instaleret version 41.09,så kan det godt være den der volder dine proplemer,da det ikke er en testet driver (testet af microsoft)
jeg har for et stykke tid siden selv haft den version inde,og min maskine kom til at køre af H til
jeg afinstalerede den igen,og vendte tilbage til min gamle version 40.72 den er nemlig testet,og straks kom min maskine til at køre ordenlig igen
version 40.72 kan hentes på dette links
http://www.override.dk/default.asp?mode=drivers&kategori=Grafikkort
hvis det ikke hjælper så må du kontakte det sted du har købt den,da det jo er en ny maskine,som selfølgelig skal funkle ordenlig,ellers kan du gøre krav på en ny.
MVH og held og lykke
Brian