/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af partitionering
Fra : Niederhof
Vist : 1296 gange
100 point
Dato : 25-02-07 13:27

Findes der et freeware program til ændring af partitionering af en harddisk ?
Problemet er at jeg har opdelt min hd i 3 partitioner, 10, 40 og 25 Giga Byte, men nu er pc'en begyndt at brokke sig over for lidt plads på c: (10 Giga), og jeg ahr forsøgt at rydde ud i programmer osv, men bliver nok nødt til at om-partitionere.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 25-02-07 13:35

Programmet Partition magic, kan lade dig ændre størrelserne på partitionerne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-07 13:42

Men det er ikke gratis. Jeg har det dog på skive og kan sagtens sende det til dig hvis du ønske, Smid en mail til mig i private indlæg.

Ellers findes der mange alternativer

http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=free+partition+manager&lr=

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-07 13:45

Find ud af hvad det er for en harddisk du har og så gå ind på deres siden, nogle af dem har et program der kan bruges til alle.
Jeg har et fra SEAGATE.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 25-02-07 13:47

ah sorry..så ikke liige 'freeware' :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-07 14:23

Jeg var i diskhåndtering i går, der højre klikkede jeg på et drev og klikkede hjælp, i hjælp er der noget om at ændre størrelse på drev, jeg kan ikke hjælpe dig mere nu, sidder ved en Linux computer, vil du prøve med et gratis partionsværktøj, så prøv Gparted, den kan løse opgaven, den kan også slette din harddisk, brug på eget ansvar: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 18-03-07 20:06

Tak for svaret KaVAkandu.