/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Passat 1.9 TDI fra 1994
Fra : knudsenfyn
Vist : 1168 gange
300 point
Dato : 25-02-07 10:36

Hej med jer.

Vi har lige købt en Passat og den kører godt. Det eneste problem er at når den kommer op på 120 km/t og den skal trække så kommer der er lille "ryg" i bilen og den taber fart og bliver ved med det til den når ca. 100 km/t. For at få den til og trække igen skal jeg slippe gassen og derefter give den gas igen.... hmm hvad kan dette være ????

Mvh.

Knudsenfyn

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 25-02-07 11:15

jeg kunne forstille mig at pumpen er skruet så langt ned for evt. kunne gå igennem syn.
(det er et forslag)
hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-07 11:21

Den er med injektionsystem ikke også ???

Går ud fra, at du har tjekket luft- og brændstoffiltre.

Men det lyder som om brændstofforsyningen svigter ved de høje omdrejninger, det kan være en defekt der får trykket i pumpesystemet til at forsvinde ved den belastning det udsættes for når motoren når over de omdrejninger hvor den "blokerer".

Systemet fungerer på den måde, at der er 4 separate "pumpedyser" eller trykbeholdere der skal oppebære et tryk på hver af dem på 2050 bar og sprøjte luft/dieselblandingen ind i cylindrene. Og fejlen må ligge i det system der skal "føde"
de fire pumper så de ikke kan oparbejde nok tryk. Muligvis en utæthed i en ventil, som måske først viser sig ved de omdrejninger hvor motoren "slår fra".

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Caam2

Modtaget 300 point
Dato : 25-02-07 16:23

Det er turboen der slår fra... Havde det samme problem med min, fik den justeret og der har ikke været problemer siden... Vil skyde på at den mister fart ved ca 3000 omd. ikke??? Man kan hvis man vil, tvinge den op i fart ved at slippe gassen og derefter give gas igen. Det er for di at turboen slår fra da den når max omd... Få turboen justeret og problemet er løst... Koster 300 til 400 kr.

Ps: Håber du bliver lige så glad for den som jeg er...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-02-07 11:37

vores mister godt nok farten ved godt og vel 2000 omdr. men ellers er det lige som du siger der.
Den skal på værksted på onsdag med en defekt airbag, så prøver vi at få dem til at se på turboen der.

Mvh Bublebee (konen :) )

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 28-02-07 18:21

Så har bilen været ved aut. værksted og det var ganske rigtigt det som Caam2 skrev.

Tak for hjælpen...

Mvh.

Knudsenfyn

Godkendelse af svar
Fra : knudsenfyn

Dato : 28-02-07 18:22

Tak for svaret Caam2.