/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg har mistet <CTRL-*>
Fra : krestenklit
Vist : 510 gange
350 point
Dato : 25-02-07 01:56

Hejsa
Jeg ville gerne have en anvisning på, hvordan jeg kan bringe min computer til at genskabe de sædvanlige funktionaliteter med "Ctrl"-tasten (Windows genvejs-taster).
Jeg opnår kun at skrive "c", når jeg bruger genvejstasten Ctrl+c ...osv.
Jeg kan kun kopiere og indsætte v.h.a. musen. Det er ret træls.

Jeg kører Windows XP på AMD Duron

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-02-07 06:33

Jeg vil foreslå at du går ned i START og klikker på Hjælp og support og skriver genvejstaster i indeks, her kan du så læse alt om genvejstaster, som du gerne vil vide.

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 10:10

er du kommet til at slå trægetaster til eller fra måske ????

prøv at gå i kontrolpanel - hjælp til handicappede og kig under tastatur om der er flueben der skal fjernes

slå trægetaster op i hjælp og support under start hvis du vil vide mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 10:11
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-07 11:04

Din CRTL tast er defekt ! Tag den ud og prøv at rense kontakten under tasten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-03-07 17:49

Tak for jeres svar

Nu harjeg renset hele nederste tasterække for støv m.m.(der var bl.a.en træsplint).
Jeg har også tastet SHIFT 5 gange (den virker altså) og konstateret at "træge taster" slet ikke har været slået til. Det er altså ikke der, problemet ligger.
Men stadigvæk: CTRL+C og CTRL+ALT+Delete duer stadigvæk ikke...

Findes der flere muligheder?

Venlig hilsen

Kresten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 18:20

Ja - NYT tastatur

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-07 19:11

kan det tænkes det ville hjælpe med systemgendannelse til før problemet opstod ????

(tror ikke det er tastaturet men nogle indstillinger der skal forandres)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-07 15:27
Annuller spørgsmålet
Fra : krestenklit

Dato : 01-05-07 09:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål