/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af PGO G-Max
Fra : executor
Vist : 2157 gange
50 point
Dato : 25-02-07 00:12

Hvad er den nemmeste måde at tune en PGO G-Max?? Jeg har aldrig prøvet at tune en scooter før

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 25-02-07 13:49

Fjern alle bægrensningerne evt, så plejer de fleste scootere at køre 50.
Ellers et tunsæt ..

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 25-02-07 14:51

hvor meget vil du gerne have den til at køre

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-02-07 18:10

fjern den lille ring der sidder inde bagved blæserhjulet, inde bag skjoldet i venstre side af motoren.
Men siden du ingenting ved om det, så tag ind på et værksted for at få den fjernet.
Det plejer at koste 100-200 kr. men det er alle pengene værd.
fart efter det, er ca. 45-55 alt efter scooter model.

Kommentar
Fra : executor

Dato : 27-02-07 17:48

Lige nu køre den 45-50 km/t. Den må nu nok komme til at køre 20-30 km/t stærkere

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-02-07 18:22

Er det en 30 eller 45 scooter?
Det letteste for dig er helt klart at fjerne motorskjoldet i motorens venstre side.
Så mærke du bag ved det forrerste blæserhjul, og mærker efter om der sidder en lille skive på det rør, som variomatiken glider på.
Hvis der gør det, så skal det fjernes.
Du kan ofte også se det på hvor højt op på remskiven at kileremmen har slidt.
Den skal gerne komme helt ud til 3mm fra kanten ca. 1cm eller mere er for langt fra, og så er der sikkert en skive som skal fjernes.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 27-02-07 21:32

Du kan også hente en del km/t med en tunudstødning. Dog larmer knæk udst. meget.
Men så skal den også omdysses i de fleste tilfælde.