/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Læg undetekster på dvd film?
Fra : chrisboffer
Vist : 769 gange
40 point
Dato : 24-02-07 18:23

hvordan for man nye undertekster på en dvd film?
jeg har kigget internettet grundigt igemmen, men har kun fundet programmer og guider, til alle andre formater, ind til det format min film har..
er der nogen der gider hjælpe?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 18:27
Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 18:37

jeg ved godt hvordan jeg for fat i underteksterne..
problemet er bare hvordan for jeg underteksterne til at køre sammen med filmen?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 24-02-07 18:38

Hvad format er det??

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 18:43

har haft kigget den hjemmeside igemmem, men der står ikke noget om hvordan men ligger undertekster ned på en film..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 18:43

Bruger du F.eks Nero, lægger du sprogfilen sammen med din/e andre filer
og det kommer rimeligt ud sammen_____som regel da.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 24-02-07 18:44

Altså! Vil du lægge dem permanent eller bare så du kan se på din computer????

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 18:45

dvd-video tror jeg nok, når jeg højre klikker på en af filerne, og under filtype, står der dvd film..

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 18:46

jeg vil gerne ligge dem permanent..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 18:46

JEG kan ikke beskrive det bedre end linket.

Men ved, at der er MANGE herinde, der kender til det.

Noget med at tekst/ filen skal hedde noget o.s.v

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 24-02-07 18:47

Kan ikk hjælpe dig, desværre, når det skal være permanent....!

Så må du vente til nogen af de andre kommer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 19:06

Prøv at søg herinde, det er ikke mange dage/ ufer siden den var oppe.
Med godt resultat.

Ellers prøv her____kan ikke komme ind på siden NU,
sikkert noget med Vejret at gøre.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=piratgruppen&meta=

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 24-02-07 19:27

Vil du brænde den ud?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 19:31

Citat
Vil du brænde den ud?

Ellers GIVER det vel ingen mening...eller.

Man kan da ikke bare HÅBE på at teksten, der ikke findes,
skal følge med noget, der er midlertigt__eller,

Hopper fra her.

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 19:34

ja hvis det er mugligt..

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 24-02-07 19:39

næææ men han ka gemmenen ny fil på computeren hvor underteksterne ligger derpå,,

chrisboffer hvormeget fylder din film

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 19:47

Hvad hedder din tekst fil.
Har du Nero

????

Ellers dkulle det bære muligt at lave en eller anden form for MIX """"

Men vil ikke fises af på den.

Nero kan selv finde tekstfilen, hvis ??? den passer til filmen,
og der ikke er redigeret ALT for meget i din ''film''
Her tænker jeg på, om du har hentet den over ''fil-share programmer''
Så skal det VEL synkroniseres OGSÅ

Ellers findes der programmer til det, men om det
manuelt//// du selv skal indsætte under/ teksterne.
SÅ bliver det JO ET ARBEJDE uden lige.

Har du Nero...????

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 19:54

filmen fylder 4,26 GB.
filerne er omdøb VTS_02_1,
ja jeg har nero..
men jeg tænkte på om jeg ikke bare kan convertere filmen over til en anden slags fil, som AVI, eller divx?
for har set en guide til de filer, hvor man kan få dem ned på filmen...
jeg har prøvet med nero, men ikke med held...

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 24-02-07 20:02

Jo der findes masser bar søg på goggle: Dvd To Avi...Men hvis du ska ha en godt program til det så må du nok betale for det med mindre du selv finder dem "gratis"

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 24-02-07 20:04

www.piratgruppen.org er desværre nede..der kan du ellers finde rigtig mange gode guides til det du vil

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 24-02-07 20:13

øv, har lige prøvet at convertere lidt af filmen ned til avi, men kvaliteten bliv dårlig.. :/

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 24-02-07 20:22

Der må være nogen indstillinger i programmet hvor du kan lave om på opløsningen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 21:48

DU skal bruge NERO VISION___________
og læg din txt_vob__ fil over på den, og HÅBE på det bedste.
Cen skal
Men som sagt har jeg aldrig prøvet det.........

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 25-02-07 00:30

Prøv og konverter til AVi med dette program (DVD To AVI v. 1.9) som du gratis kan prøve:

http://www.shareup.com/DVD_TO_AVI-download-3122.html

Det har jeg før gjort hvor kvaliteten blev god.

Mvh.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-02-07 02:58

Kommentar
Fra : chrisboffer

Dato : 25-02-07 17:25

det program virker ikke til *.sub filer... desvære:/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-07 15:18

OK... Altså:
Programmerne FFDSHOW og WINAVI (Find dem med Google) kan bruges.
Ligegyldigt hvilket format videoen er i, kan den konverteres til DVD-format SAMTIDIGT med at FFDSHOW lægger underteksterne på!
Se dog filmen på Windows MediaPlayer først. Hvis FFDSHOW er installeret, dukker der et FFDS-ikon op nederst i højre hjørne på skærmen(nogen gange 2, et for video og et for lyd). Der dobbeltklikker du, og vælger "subtitles".
Det lan være nødvendigt at justere på de to tal 1000/1000, hvis tale og tekst ikke følges ad... også "delay" skal måske justeres.
Juster "delay" så det passer i begyndelsen af filmen, og ret på 1000/1000 lidt inde i filmen.
Det skal måske gøres flere gange, og kan være Virkeligt svært engang imellem!!!
Gode tal at prøve med (hvis det ikke virker i første hug) er 1043/1000 eller 1000/1043.