/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vista eller XP
Fra : tararam
Vist : 607 gange
23 point
Dato : 24-02-07 17:11

Skal til at købe en ny notebook. Nu kan man få dem med Vista eller XP præ-installeret. Men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Er mest tilbøjelig til at købe med Vista men, jeg synes der overalt er brugere af Vista der siger de har problemer med systemet og fejl der ikke er rettet endnu.
Er der nogle med gode erfaringer med Vista eller andre råd. ?

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 24-02-07 17:28

Hvis du skulle købe en ny bil, ville du så købe den nye eller den udgåede/gamle model ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 17:29

Det kommer lidt an på de programmer som du vil bruge.
Ikke alle kan køre på Visat endnu.
Jeg har en Vista på engelsk kørende lige nu og den er da med flotte palmeblade og det meste skal man lede efter..................... jeg ville være meget i tvivl om ikke XP er den bedste løsning ind til videre.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-02-07 17:31

arghhhhh ikke helt det samme. Men nu vi er i bil verdenen, så ville jeg da købe en model hvor begynder problemerne er fjernet. F.eks Golf istedet for en helt ny model type der ikke er afprøvet endnu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 17:32

Hvis det skal sammenlignes med en bil - så køber jeg aldrig nyeste model
(med alle børnesygdommene)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-07 17:48

Foreløbig har jeg kun hørt om folks problemer med vista og ikkeen eneste som begejstet sagde at det var bedre end xp.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-02-07 17:52

Ja, man burde nok vente 1 år endnu, så børnesygdommene bliver fixet. Nye brugere af Vista er jo en form for forsøgskaniner, og det kunne jeg da godt leve med, men når jeg nu skal bruge den til mit arbejde vil jeg have noget der er stabilt.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 24-02-07 18:09

Min Vista kører UDEN problemer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 18:31

Jeg er gratis forsøgskanin, men efter 1. Juli er jeg nok Vistaløs.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 23 point
Dato : 24-02-07 18:34

Ville holde mig til XP home eller pro.
Der ved du hvad du får.
Vista er FOR ny, til at man kan vurdere den.
Men skal du have den, så ULTIMA da der findes drivere til det meste,
så du ikke behøves at lede på nettet, eller MS for opdateringer.

Husk på, des-mere de propper ind i et styresystem, des-mere kræfter
tager det.

Og personligt mener jeg ikke Vista, lever op til noget som-helst.

Besværligt for nybegyndere og komplet uforståeligt for LILLE MIG

Men sikkert bare en vanesag...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-02-07 18:39

Og det der overraskede mig MEST, var at der allerede
var næsten 20 MB sikkerheds opdateringer, der LÅ KLAR
Og det var sidste år.

Der udover, kan du få problemer med dine sikkerheds programmer.

Men som sagt EN PERSONLIG ERFARING.
Jeg ikke gider foreløbigt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 23:16

Skulle jeg skifte fra XP Pro imorgen?

Så ville jeg vælge: http://www.novell.com/linux/

</MOLOKYLE<

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-07 00:22

Ret imponerende at få 20 mb updates sidste år når Vista lige er blevet released her til omkring 1.st februar Disken *L*

Kommentar
Fra : IbHelmer

Dato : 25-02-07 00:45

Ja man kan have mange holdninger og meninger til Vista eller i det hele taget til opdateringer af OS. Hvorfor nu genere os når vi langt om længe har fundet os tilrette med XP ?.
Ja der er faktisk en del nyskabelser både når man er almindelig "bruger" og så sandelig også når man er system/program/hardware udvikler. Der er lavet et redesign af det grafiske bruger interface, nogle funktioner er flyttet rundt i forhold til XP (er i de fleste tilfælde mere logisk placeret end ved XP) andre er tilføjet (der er gjort rigtigt meget for at højne sikkerheden, måske for meget ! )

Jeg har nu kørt med Vista Business i gennem ca. 4 md. sammenligner jeg Vista med win 98, 2000, eller xp syntes jeg faktisk Vista virker mere gennemarbejdet. Om du skal vælge Vista syntes jeg beror på hvilke programmer du anvender, det er rigtigt at nogle software huse endnu har lavet udgivelser der kan kører på Vista, men langt de fleste "almindelige" programmer kan fåes i versioner der kan kører Vista.

Afsluttende et par bemærkninger hvis du vælger at kører Vista:
Installer min 2GB ram, få en notebook med et "nyere" nvida grafikkort.
Invester kun i ULTIMATE hvis du vil bruge den som medie center, hvis du ikke har et video ind kort kan det give problemer at installere den.

mvh

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 25-02-07 01:15

XP.....

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 25-02-07 13:17

Jeg har købt en med VISTA, køre fortrinligt, men der er nogle små problemer, der er mange af mine programmer som ikke kan køre og også noget af mit hardware.
Så både + og -, for dette.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-02-07 17:15

Min ultimate kan ikke finde ud af Nvidia skærmkort og ac97 lydkortet.
Jeg kan ikke få dentil at lede på internettet udover mikroblød.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 28-02-07 16:56

Jeg håber at der kommer nogle på nettet der kan hjælpe os.
Ellers må MICROSOFT da være meget DUM.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:12

Tak for svaret disken.