/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Vetværk bliver ikke fundet!
Fra : crakhead
Vist : 329 gange
200 point
Dato : 24-02-07 14:25

Jeg har lige installeret en router netgear (rangemax wpn824.
routeren fungere fint på min stationær og det trådløse virker også fint på min ene bærbar.

Problemet er nu at jeg sætter min nye bærbar til (Acer Aspier). Den fandt til at starte med det trådeløse netværk men jeg kunne ikke komme på nettet... nu har jeg rodet lidt med det og ikke fortaget nogle ændringer på computeren men nu vil den slet ikke finde noget netværk nå jeg slår det trådløse netværkskort til ej heller hvis jeg opstarter computeren med netværkskortet tændt

Hvad kunne der være galt????

Cator

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 14:51

Det kan være routerens kryptering /macfilter som ikke giver adgang.
prøv at slukke for routerens kryptering og se om den bærbare kan finde den.
Du kan evt. også lade SSID (routernavnet) være synligt så længe der tilkobles.

Kommentar
Fra : crakhead

Dato : 24-02-07 15:01

Hummm jeg har fjernet WEP krypteringen jeg prøver med ssid

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-07 17:06

Skal jeg forstå det sådan, (ud fra de manglende oplysninger ), at du bruger XP med firewall på den bærebare?
Så prøv at slå firewall fra, for at se om det hjælper! - I så fald er det din firewall der ikke har accepteret routerens IP-adresse til routerens gatway. Så her må du ind i firewallen og få den til at acceptere at den skal kommunikere over routerens gatway.

Kommentar
Fra : crakhead

Dato : 24-02-07 18:15

Jeg har slået firewallen fra og vi har testet den bærbar hos en af mine venner på hans trådløse netværk heller ikke her fanger netværkskortet at der er et netværk/signal ... jeg tænkte at det var kortet der var løs i stikket men computeren registrere jo kortet og driveren er opdateret

Kan der noget der forhindre (et flueben eller forkert opsætning..ect) kortet i at modtage signal???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 18:49

Har du installeret noget til din pcmcia wireless adapter eller din USB adapter.
(USB skal installeres før den sættes til efter en genstart.)

Kommentar
Fra : crakhead

Dato : 25-02-07 19:34

det er et indbygget wireless lan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-02-07 19:38

ok
Slå krypteringen fra i roteren og se om den kan finde den.
Husk at slå den til igen.

Kommentar
Fra : crakhead

Dato : 28-02-07 22:09

Så er problemet løst!!!

Til orientering, hvis andre skulle løbe ind i samme problem, var det netværkskortet der skulle aktiveres!!!! Noget jeg aldrig har hørt om før.... med det vidste acer's "hotline"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-07 22:16

Endelig en der tilbagemelder om problemets løsning, som kommer uden for KANDU! - SÅDAN!

Annuller spørgsmålet
Fra : crakhead

Dato : 28-02-07 22:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål