/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløs net, kabel,trådløs lyd
Fra : Mike87
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 24-02-07 14:01

Hej!

Jeg har en logistik jeg ikke selv kan regne ud - og kan det overhpvedet lade sig gøre?

I rum 1 er der internet fra modemet. I rum 1 skal der være en enkelt adgang til internet via kabel til en computer. I rum 2 er der en bærbar med trådløst netkort, den skal også på nettet. I rum 2 er der også en apple airport express som gerne skulle kunne sende trådløst lyd, og stikket der skal i den fra lyden er i rum 2. så vodt jeg ved skal der et internetkabel i Airport expressén for at den også kan sende den trådløse lyd ud, altså, jeg skal kobles på det trådløse net via airport expressén. Men airporten kan jo ikke være i rum 1, da jeg jo så ikke kan få lydstikket i den, da det er i rum nr. 2.

Som jeg selv tror, er det noget med at vi skal have en trådløs router med kabelstik i, i rum nr. 1. Så kan computeren derinde kobles til, og der er trådløst net ind til rum nr. 2. Men kan man så få noget der opfanger det trådløse net, for så at putte det ned i kabelform igen, så det kan komme ind i airport expressen og lave trådløs net og lyd derfra?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Mike Petersen

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-07 14:18

hvorfor vil du have det "trådløse lvet til kabelform" når du ska sende trådløs ud igen.

Efter min mening vil en, som du selv er inde på, trådløs router med 4 porte svitch anbragt rum1kunne gøre tricket og pcen i rum 1 er med lan kabel og pcen i rum 2 er med wireless.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 24-02-07 16:11

Ja, men hvad med den trådløse lyd? den trådløse lyd virker kun hvis den får net ind via kabel..? og hvis jeg sætter den ind i rum 1 skal jeg trække lydkabel helt fra rum 2.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-07 16:35

Ahh, så er det jo i rum 2 du skal stille routeren og i rum 1 det trådløse skal være.
Er det muligt så.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 24-02-07 18:34

i rum 2 skal der være net i kabel, som skal ind i apple-dimsen som skal sende trådløs net og musik ud til den bærbare, grunden er at derinde er forstærkeren hvor musikken kommer fra. I rum 1 er modemet og derinde skal der bare et kabel ind til computer 1.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-07 13:15

ror du ikke at det nemmeste vil være at trække det netkabel fra rum 1 til rum 2 en gang for alle.
Og så købe den trådløse router med 4 porte svitch. Du kan jo faktisk nøjes med en alm router så, da du jo ikke skal bruge det trådløse.
Jeg har en alm Level One router du kan få for en hund hvis du har lyst. Den bruger jeg ikke mere pga overgang til trådløst internet.