/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kan jorbærgrød fryses?
Fra : acilia
Vist : 11751 gange
50 point
Dato : 24-02-07 12:28

Står og vil igang med at koge jordbærgrød og kommer så i tanke om at jeg kunne lave så meget at jeg har lidt til fryseren - men kan sådan noget fryses?
Nogen der har en superopskrift på gammeldags jordbærgrød liggende - nogle gode fifs?
kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 24-02-07 12:37

Ja

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:39

Øh ja til frysning opskrift vand bær sukker og lidt vanille
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:40
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:43
Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-02-07 12:44

Kære Sunowich
Den hjemmeside kendte jeg ikke - 1000 tak. Jeg æælsker god gammeldags dansk mad og laver det så tit som muligt.
Synes det er sådan en skam at alle de gode danske opskrifter ikke er 'på mode' mere. Jeg gør ihvertfald mit for at udbrede nydelsen..
Vil fluks gå igang med mit jordbærgrødsprojekt. (og iøvrigt flæskesteg til hovedret - nu er vi tilpas langt væk fra julen og vejret er liiige til det syns jeg).
kh
Acilia

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:45
Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-02-07 12:45

Ja jeg kender godt alletiderskogebog.dk og bruger også den rigtig tit - havde faktisk set opskriften der også - men ville lige tjekke andre steder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:51

Kære Acilla
Jamen så må du have et rigtig hyggelig køkken trylleri uhm kan næsten fornæmme duften bare man ku få en lille smagsprøve

Hav en god dag fra sunowich

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-02-07 13:08

Ih jamen du kommer bare men jeg bor langt ude i skoven og der er isglat alle vejne

Jeg tror jeg vil lave fyldt svinemørbrad istedet - seføli med æbler og svesker. Sovsen bliver guddommelig uhmmm.

Hav en rigtig god lørdag.
kh sus

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-02-07 13:38

Nu er det ikke lige jordbærsæsong. Ellers bruger vi at fryse jordbærene hele. Så kan man altid tage en pose op til grød eller syltetøj, dessert eller lagkage - jeg gider ikke have frtseren fyldt op med jordbærgrød. (D

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-02-07 13:47

JEPSEN....til alle tider......
miss.j.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-02-07 14:13

Jeg er en frygtelig lyst-spiser så nu fik jeg lige lyst til jordbærgrød og pinedød så skal jeg bare lave det... Så nu har jeg hentet et kilo jordbær i brugsen og vil gå igang. Det ville da være meget mere lækkert med friske bær men man må jo nøjes.
Til sommer glæder jeg mig til at gå igang med rødgrøden...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-07 21:07

Hej.

Nej - du kan ikke fryse jordbærgrøden, ikke når den er færdiglavet, altså jævnet!

Men - du kan fryse den uden jævningen og så lige koge den op og jævne når du får lyst til grød.

Jeg selv fryser jordbærrene i passende portioner om sommeren, og så tager jeg en pose op når jeg vil bruge dem. Når man skal lave grød af frosne jordbær, behøver man ikke tø dem op først - bare ned i en gryde, vand og sødestof (jeg bruger sødemiddel) ved og så koge og jævne.

Bon appetit fra Dorthe
- som nu skal ud og hive en pose jordbær op, for dte var dog alle tiders gode idem i sådan et møgvejr

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-02-07 21:49

jeg kan godt se at det blir slet ikke nødvendigt at fryse for med den mængde jeg lige har sat til livs så er der da kun lige nok til de næste par dage..
uuhhmmmm

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 26-02-07 21:37

Hov troede jeg havde sagt tak for svar..
Tak! Det smagte fabelagtigt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-07 14:47

Takker og bukker velbekomme

Mvh Sune