/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Billeder bliver røde
Fra : 73007300
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 24-02-07 11:47

Jeg har en Epson Stylos Color 680, og når jeg printer billeder får de et rødligt skær. Jeg har prøvet med forskellige patroner, og har også genfyldt nogle, men resultatet bliver det samme.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-02-07 12:00

Det kunne være, at du skulle forsøge dig med originale patroner, der passer til din printer...

Jeg tror ikke, man kan forvente toppræstationer med discountløsninger...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-07 12:01

enten skal det være originale partroner eller også er printeren i udu. Måske du skal opdatere driveren
Mvh Sune

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 24-02-07 12:18

Orginale patroner koster en formue, og jeg har hidtil kunne printe fine billeder med genfyldte og kompitable patroner. Driveren har jeg opdateret.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 210 point
Dato : 24-02-07 12:27

Problemet er, at i længden så kan dyser eller andre dele i printeren tage skade. Og så nytter det måske ikke engang at sætte de originale patroner i...

Hvis man vil lave ordentlige billeder, så må man nok betale hvad det koster...

Du skal i hvert fald nok regne med, at printerens levetid nedsættes når du ikke bruger de originale patroner...

Godkendelse af svar
Fra : 73007300

Dato : 24-02-07 12:42

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-02-07 12:55

tak for accepten af mit svar...

Hvis du beslutter dig for at skifte printer, så skal du måske overveje at købe én hvor man kan skifte en enkelt farvepatron af gangen? Det er stadigvæk dyrt, men man får jo udnyttet patronerne bedre...

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 24-02-07 15:34

Helt rigtigt Birgitta, men jeg vil stadig fylde selv eller bruge kompitable patroner på en ny printer. Skal jeg bruge orginale patroner koster det ca300 kr at skifte begge patroner, men med kompitable patroner koster det 50 kr. Jeg sparer så 250 kr på en fyldning, og jeg har måske skiftet patroner 25 gange. Det er en besparelse på 6250 kr i printerens levetid, og en ny printer kan man få for 600-1000 kr. Jeg tænker på at købe en Canon IP 4300

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-02-07 18:11

--Har selv en Canon PIXMA IP 4000. Den har fungeret upåklageligt i over 2 år.. Men på originalpatroner.
Det har selvfølgelig betydning hvor meget man printer ud og hvad man forlanger af kvaliteten..

Årsagen til at jeg bruger originalpatroner er også, at jeg ikke gider at bøvle med forkerte farver eller udu printer, -liige som jeg er i gang med et eller andet projekt...

Men Canon er et godt valg.