/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde vcd
Fra : Jimmym
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 23-02-07 21:12

Hej!
Håber nogle kan hjælpe mig derude. Sagen er den at jeg har prøvet forskellige programmer for at konvertere mine avi film til vcd, så jeg kunne sætte den i dvd afspilleren.. Men hver gang jeg har forsøgt at brænde den ned på en cd/dvd, har den ikke ville afspille den på min dvd afspiller. Jeg har senest brugt allok avi to dvd/svcd/vcd. Her har jeg så brændt den i vcd format, hvilket resulterede i at den har oprettet en videocd (bin) samt en cue fil. hvordan kommer jeg så videre? skal jeg bruge et bestemt brændingsprogram.. Bruger det jeg normalt har installeret på computeren Sonic Record..
Håber nogle af jer kan hjælpe

mvh
Jimmym

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 21:38

Hvorfor overhovedet lave den om.....

Hvis ikke din afspiller kan afspille avifilm kan den heller ikke afspille vcd....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-02-07 00:41

Du laver noget fejl når du starter brænd. Måske din dvd afspiller kan ikke spil den format som du har brænd.
Prøve at rænd på Mpeg format Måske det hjælper
gode weekend
mvh
pk2dk99

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 200 point
Dato : 24-02-07 01:19

Hej Jimmym

Jeg bruger et program der hedder Ulead DVD Moviefactory 5. Det virker ubeklageligt. Desuden kan du godt se VCD på din afspiller, selvom den ikke kan afspille avi.
Da mit digitalkamera optager som avi-filer, bruger jeg dette til at lave dem om til VCD eller SVCD.

Når du starter programmet vælger du f.eks. vcd. herefter trykker du next, og så tilføjer du de filer, som skal konverteres.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-07 05:52

vcd er et dårligt format med en kvalitet som de dårlige vhsmaskiner.
Anskaf i stedet en dvd brænder og et ordentligt redigerings og brænderprogram.
hvis det ikke skal være sidste nye udgave kan begge dele fås til små penge de rigtige steder.

så er der heller ikke problemer med at se filmene på dvd-afspilleren.

I øvrigt er din forklaring ikke helt klar , hvis du får oprettet en binær billedfil på harddisken, skal du bruge et program for at overføre den til cd . hvilket programder skal til afhænger af formatet. Ofte vil et Nero program kunne gøre det.

Kommentar
Fra : Jimmym

Dato : 24-02-07 11:50

Tak for jeres respons.. jeg løste det ved at bruge et andet brændingsprogram end jeg plejer. (Imgburn).. nemt og ligetil program.. Så nu kan jeg også læse vcd på dvd afspilleren. Ved godt der er andre formater, der giver en bedre gengivelse, men nu kan vcd som navnet også antyder være på en alm. cd, og dermed ikke fylder så meget.
Synes Civic kom med det bedste bud, så han får pointene.. håber det er iorden med jer
endnu en gang tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : Jimmym

Dato : 24-02-07 11:51

Tak for svaret CiviC.