/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sims2 (byggeproblemer)
Fra : Mylleerh
Vist : 376 gange
332 point
Dato : 23-02-07 20:58

Er der nogen som kan hjælpe med følgende problem i Sims2: ?

Problemet består i at når jeg vil anvende bygge-værktøjet så kan jeg ikke gøre noget, forstået på den måde at ligemeget hvad jeg trykker på af vægge, stakitter, træer eller andet så kan jeg ikke placere noget på selve grunden...mystisk. Jeg har endda forsøgt med træningsmodulet mange gange i tilfælde af at der skulle være noget jeg har glemt, men selv dette ændrer heller ikke noget.

Jeg har afinstalleret mange gange og geninstalleret jeg har også upgraderet med den dvd-patch som findes på EA's hjemmeside men lige lidt hjælper det. Jeg har sågar gennemlæst spillemanualen så mange gange nu at jeg er ved at være sindsyg

Kommentar
Fra : brinic

Dato : 23-02-07 22:30

Hejsa.
Jeg har selv været ude for det problem. Det viste sig, at det var på grund af at jeg havde brugt en crack kode (havde dog selv spillet, men synes det var nemmere uden cd´en). Jeg afinstallerede spillet og reinstallerede det, og derefter virkede alt perfekt. Så hvis du også har brugt en crack kode, kan det altså være derfor.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 23-02-07 22:46

Det har jeg ikke, har du ellers nogen ide om hvorfor problemet så er opstået hos mig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 23:00

hsuker du at vælge de rigtige knapper - for eks landskab før du vælger græs - blomster - osv ????

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 24-02-07 17:21

Ja det gør jeg. Der er jo også ting som ikke kræver bestemt landskab f.eks. bør der kunne sættes stakit op hvis ellers der er ledig plads - det har jeg heller ikke mulighed for. Alt er ikke tilgængeligt i bygge-menuen. F.eks. bør man med "hånden" kunne markere træer, buske og andet hvorefter man f.eks. kan trykke delete til det men ej heller her er der gevinst.

Selve click lyden når man trykker lyder også en smule anderledes end i køb-menuen. Næsten som om noget ikke er slået til eller f.eks. hvis man ikke har flere penge så sker der stort set det samme i køb-menuen så får man heller ikke mulighed for at trække ting ud i huset.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-07 18:15

hmm - husker du at kontrollere at byggegrunden er helt plan før du vælger - for det kan jo drille

for at vælge ting skal der trykkes på den helt rigtig menu - også drilagtigt¨

du skriver trække ud - hvis du vil sælge møbler osv for at have lidt penge skal du jo bare vælge det og så ned med det - eller vælge sælg

sorry - jeg har prøvet spillet men har svært ved at huske det

Kommentar
Fra : brinic

Dato : 25-02-07 11:20

Jeg har ikke andre ideer, men der findes en del forums, hvor man med fordel kan læse hvilke problemer/løsninger andre har været ude for.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 25-02-07 17:34

så fik jeg problemet løst, jeg pillede lidt ved opløsningen i spillet til en ekstrem dårlig opløsning og satte den derefter tilbage til det oprindelige og det fik det altså til at virke??? mystisk nok....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 20:57

herligt - spil og microsoft har deres uransagelige veje