/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
HP PHOTOSMART R727 SLIMLINE
Fra : dhmoelsted
Vist : 688 gange
300 point
Dato : 23-02-07 19:55

Jeg har for kort tid siden erhvervet et sådant camara, og mener allerede i modsat fald til HP, at jeg har fået en "nitter" problemet: ved blitzfoto opstår der på det fotograferede opjrkt nogle cirkelrunde partier af varierende antal mest 2 stk som lyser op f. eks på et par mørke benklæder....
man siger hos HP at det er støvpartikler i rummet man fotograferer i der på grund af camaraets flade konstruktion driller optikken , har nu mailet en del med dem, men de fastholder at det er camaras opbyg. der giver disse cirkler , har nu sendt dem et billede så må vi se, men jeg køber ikke den med støvet.... skulle der være et kvikt hovede der viste noget om noget sådant , evt selv har prøvet det hører jeg meget gerne om det , føler mig noget kørt af banen med støvet med et sådan camara der jo ikke er billigt ,så den køber jeg ikke

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-02-07 20:15

Det er rigtigt at der kan forekomme lysende punkter ved fotografering med blitz, hvis der er støv i luften.

Jeg har oplevet det flere gange, selvom man umiddelbart ikke kan se det i lokalet.

Hvis der er fejl på dit kamera, burde problemet optræde i samme antal og på de samme steder - og det tvivler jeg på.

En indbygget blitz i et kompakt kamera er ikke optimalt - det kan give disse lyse pletter og røde øjne. En løs blitz, der f.eks. kan vippes op i loftet er at foretrække.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 300 point
Dato : 23-02-07 21:09

Ja jeg er da helt uenig.....

Jeg har nu have fornøjelsen af og tage billeder i lang tid. Både med vådfilm og Digital.

Jeg har ALDRIG oplevet den slage. Det tættest jeg kommer på er i Zeus hule på kreta, hvor fugten lavede det hele hvid i blitz lys.

Hvis det var mig ville jeg med det samme råbe og skrige til HP om de må tage sig sammen og løse det problem for mig.

KAN IKKE PASSE man skal tage billeder i et steril rum for ikke få pletter.

MEN.... Jeg kan tage fejl, da der ikke er mulighed for og se billede her

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-07 22:01

Prøv at uploade et eksempel via linket her, og så smid et link til billedet, så kan vi bedre se hvad problemet er

http://www.peecee.dk/

Men uanset hvordan, hvis HP fortæller, at det er kameraets opbygning der er skyld i problemet, så erkender de jo sådan set, at de er bekendt med, at kameraet er fejlkonstrueret og ikke kan tage billeder af rimelig kvalitet med blitz....og da der ikke gøres opmærksom på det ved køb af et sådant kamera, ja så må de jo være villige til at tage kameraet tilbage i henhold til reklamationsretten/købeloven, da kameraet så er fejlbehæftet/fejlkonstrueret.

mvh dova

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-02-07 17:34

héj dova
har prøvet at uploade et billede det vil den ikke ærgeligt , problemet er meget træls var der en anden måde det kunne ses på ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-02-07 18:41

hej igen dova
jeg har løsningen så du kan se 2 billeder med den fejl der hidser mig noget op de bliver lagt ind på min kones hjemmeside imorgen søndag engang jeg vedl. linket her spændt på en vudering af samme at det ene er lidt mørkt siger hp at det er et opsætningsproblem som der skal ses bort fra
mvh
hans
nb billederne bliver lagt ind under gambiasiden....

http://www.kvindesjov.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-07 12:02

Jeg vil fortsat give HP ret - det er støvpartikler i luften, der giver de lyse felter.

Når man ser på kameraets opbygning, kan det ikke under.

Afstand mellem blitz og objektiv er alt for lille. Derudover er objektivet efter min mening også alt for lille, men det er et design problem:

Lille kompakt kamera (slimline), kan ikke tilbyde de samme muligheder som et større kamera.

Jeg har selv oplevet tilsvarende lyse prikker, f.eks. i forbindelse med et lokale med cement gulv, der frigav fritsvævende støv i lokalet - det kunne ikke normalt observeres, men blitzen kunne sagtens finde dem. Det samme kan også forekomme ved røg i lokalet.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 26-02-07 20:17

Tak for svaret geu.
ja der er løsning på vej man har anerkendt et problem modtager et andet camara med UPS en af dagene