/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fjerne IE,opera overtag..
Fra : Baxon7
Vist : 657 gange
150 point
Dato : 23-02-07 19:02

jeg synes meget godt om internet-program OPERA..allestiden program..jeg vil gerne vide hvordan jeg kan fjerne total 100% internet explorer væk fra XP-windows..da xp jo bygge sammen med IE..så det er ikke nok med fjerne kryds på kontrol-panel(tilføj eller fjerne programmer)..og så skal OPERA overtag total 1005 på XP...kan dette lad gøres??

mvh baxon7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 19:06

Du sætter bare Opera til at være din standardbrowser (i indstillinger)

Og så bare glem alt om IE......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 19:06

IE6 er "hårdkodet" ind i Windows, så du kan simpelthen ikke fjerne den. Kun adgangen til den, som du jo har gjort.

Der har såmænd været gjort forsøg på at fjerne IE6, men ingen har haft succes med det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 19:21

Du vælger som sagt Opera som standardbrowser:

Menuen:

Funktioner->Indstillinger...-> fanen; 'Avanceret', menupunktet; 'Programmer' og flueben ved: 'Tjek ved opstart, om Opera er standardbrowser'

..for en sikkeheds skyld kan du spærre for netadgang til Explorer i din firewall.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-02-07 19:31

davs...
ja,jeg havde allerede gjort med ang. standardbrowser,opera er alt ok..
det enest er den LOR..... Internet explorer,som jeg ville fjerne..det kan jeg se at det er "hårdkode" ind xp...så pffffff...

mvh baxon7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 19:36

Tjaeh... Jeg bruger nu IE7 til alm. surf.

Opera, Netscape og Firefox bruger jeg til test af kildekode. Det er nu meget rart at opleve internetsider som andre ser dem, hvis man skal hjælpe med kode eller funktionalitet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-02-07 19:41

ang. molokyles svar..

er dette IE stadigvæk i xp selvom jeg har kryds fjerne tilføj program..
jeg kan kun se undtagelser i windows firewall...hvordan kan jeg spærre den du siger..
trin for trin..ok??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 19:47

Når du har fjernet adgangen til IE6, er den inaktiv, og bruger kun plads. Men tænk på, at du ikke kan hente opdateringer med Opera. Og dog . Dette program skulle kunne gøre tricket, så du kan http://windowsupdate.62nds.com/ Programmet bliver anbefalet på flere sider, og skulle angiveligt være fri for snavs. Jeg har ikke selv prøvet det.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-02-07 20:04

jeg underligt over dette xp windows opdate bruge stadigvæk med IE..selv om all anden web bruge opera....jeg havde osse fjerne standardwebbrowser på kontrolpanel internet-indstilling..så?????????
standardwebbrowser er sat på hos opera...er dette så normal eller overser jeg nogen?

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-02-07 20:07

jeg ved ikke engang hvordan jeg kan spærre disse net-adgang..jeg bruge kun xp.s firewall..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 20:14

Jeg har sat Windows firewall ud af kraft, da jeg ikke kunne finde rundt i den. Istedet benytter jeg ZoneAlarm, som jeg finder langt mere brugervenlig

Den kan hentes hér: http://www.download.com/3000-2092-10039884.html

www.spywarefri.dk anbefaler denne firewall: http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm

..som gratis virker i 30 dage, men derefter 'nedtrosles' til en basis udgave som virker med færre features.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 20:20

Hmm, jeg forstår ikke helt . Hvorfor blokere for IE6, når den er deaktiveret ? Det burde da være helt overflødigt.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-02-07 20:35

ohhh...jeg synes xp er tarveligt..jeg havde satte standard webbrowser fra på ie..og
sat til på opera..og fjern ie fra tilføj program..alligvel er ie stadigvæk bruge af windows-opdate.. all andre web bruge opera...og så er det jo stadigvæk IE endnu i XP eller er ikke helt deaktiveret IE i XP...jeg forstå ikke helt med disse LOR...T!!!pfffff
men tak for jeres hjælpe...jeg havde håb det kunne lades gør med fjerne IE 100%..men det blev vistnok en nitte til mig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 20:47

IE6 så kan iøvrigt fjernes, men ikke fra XP, og kun i 8 sprogversioner http://www.litepc.com/ieradicator.html

Har du tjekket programmet til Windows Update her ? http://windowsupdate.62nds.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 21:19

stl_s -> Det er nok bare mig, som er lidt 'sær'.

Jeg bruger en 'strategi' med at spærre for ALLE programmer ..undtagen de, hvor en forbindelse er nødvendig. Kommer jeg i den situation, at det er absolut påkrævet med netadgang, så slår jeg det jeg skal bruge til. Dermed er jeg sikker på altid at have maximal udnyttelse af den båndbredde jeg har til rådighed. Jeg bryder mig slet ikke om når/hvis f.eks. Word 'snakker' bare fordi jeg skal åbne det for at skrive en indkøbseddel jeg kan printe ud.

Det er også 'nemmere' end at skulle høvle alle menuer igennem for at fjerne flueben de underligste steder blot for at teste et program offline ...download automatisk Codec det ene sted og Enhance unique player ID to content providers det andet sted og Retrieve additional information from the internet det tredie sted og ..og... og... alt sammen i det samme program.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 23:09

Det er nu fedt at vær sær .

Jeg forstår dig nu godt Molo. Hvis mange flere var lige så omhyggelige som dig, med de forskellige "adgange", ville banditterne have langt færre muligheder for at smide skidt efter os.

Dog tror jeg stadig ikke, at en deaktiveret IE6 kan lave meget ballade. Men igen, hvem ved .

Btw, og off topic, så har selve Explorer.exe ikke en pind at gøre på nettet, men den vil meget gerne på alligevel. Temmelig irriterende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 23:16

Samme ting gælder stifinder !!!

Især; hvis man som jeg ikke deler mapper med nogen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 23:17

..men nu er stifinder jo også %SystemRoot%\explorer.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 23:18

Nemlig

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 24-02-07 01:41

hehehe....det er da stadigvæk lor....t til mircosoft...lol
ja,jeg kunne se explorer.exe er sgu stifinder...mon mircosoft kende til navn fair??
altmuligt prop op i xp...jeg bruge hellere ikke mediaplay...k-lite er god nok..jeg savner nu win95
det er så ren og let fjerne alt...men kunne ikke klar til min megastore pc...lol
3,2 ghz pentium4, 2gb ram,512 mb nvidia geforce...og gakgak 800 gb harddisk...

jeg vil alligvel giv point til jer molokyle og stl_s...men hvordan kan jeg dele dette point til jer..

mvh baxon

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 24-02-07 01:58

Det kan du ikke. Træk lod eller giv dem refi

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Baxon7

Dato : 28-02-07 06:25

tja,det blev dig denne gang...,næsten gang blir det stl_r
da det ikke kan lad gøres med dette fjerne IE fra xp 100%
pffffffffff,microsoft fik bøde for dette lor.......t fra EU..så godt

godmorgen

mvh baxon7