/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Floppy disk seek failure ??
Fra : hansine
Vist : 1587 gange
300 point
Dato : 23-02-07 17:46

... er beskeden jeg får ved opstart (efter et spagt bipbip). Prss F1 key to continue, og F2 to run set utility. What to do ? So far har jeg benyttet F1, men det er dog irriterende at den ikke kan selv ....Ved luk brokker den sig osse: ShellIconhiddenwindow! Hvad er det for en bitch ? Nogen som har nogen forslag her ? - computeren er indstillet til automatisk program opdatering hver nat kl. 03.00, og her forleden, hvor den stod på standby på det tidspunkt, gik den halv- amok og fortalte at nu havde den installeret nyt hardware... MEN JEG HAR JO IKKE BEDT OM NOGET NYT HARDWARE. - undskyld min lange smøre - er lidt desperat, da Dell'en er ret ny, ku' den vel godt ta' og té sig. Nogen her som kan hjælpe momse ??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 17:56

Har du Musicmatch 10 installeret ? Hvis ja, så prøv at lukke programmet med ikonet nede ved uret, inden du lukker ned.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 17:57

Der er kommet en hardware opdatering fra Microsoft med sidste 'opdateringspakke'. Det er nok den 'hardware installation' du er stødt på.

Hvis du ikke har et floppydrev/diskettestation skal du slå floppy seek fra i din BIOS.

Du kan også slå den fra selvom du HAR en diskettestation.

Hvis den skal være slået til og du HAR en deskettestation, så er det nok controllerkablet eller strømkablet som er faldet ud af dette eller bundkort.

Eller din diskettestation er defekt.

Din fejlmeddelelse ved lukning kunne skyldes Musicmatch ..hvis du har dette installeret?

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=65316

http://www.mcse.ms/message1654562.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-02-07 17:58

Har du kigget på Dell's side: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ws450/en/ug/solve.htm

Ca. midt på siden står denne tekst:
Citat
Diskette drive 0 seek failure — A cable might be loose or the computer configuration information may not match the hardware configuration. See "Floppy drive problems" for troubleshooting suggestions.

Hvordan er oplysningerne i BIOS - hvad er boot rækkefølge?

Kommentar
Fra : SimonGjer

Dato : 23-02-07 18:00

Hej hansine

Et gæt fra min side. Du har ikke noget floppy-drev og indstillingerne i BIOS fortæller computeren, at der er et floppy-drev i computeren. Du skal ind i BIOS og ændre indstillingen. Typisk skal man trykke på "Delete" knappen eller en anden taste kombination når computeren starter op. Hvis du ikke er computer vandt, kan du finde en ven der har mod på at hjælpe dig.

Har du et floppy-drev i din computer, ville jeg tjekke om kablerne til floppy-drevet ikke sidder løst eller er vendt forkert. Hvis du har en gammel computer kan du tage floppy-drevet fra den og se om det løser problemet.

Jeg ved ikke om du har ringet til Dell, men de bør kunne hjælpe dig.

Håber dette kan hjælpe.

Mvh. Simon

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 23-02-07 18:01

Skiv helst lidt mere om din computer.

Hvis den ingen floppy har, skal du trykke F2 og ind i bios og slå "floppy" og /eller "floppy seek by boot" fra. det kan hedde lidt forskelligt i forskellige bios udgaver.

Hvis du har en floppy fortæller meldingen at der er noget galt med den eller at den er indstillet forkert i bios. Mest sandsynkigt er der bare kommet dårlig kontakt i kabelstikkene til floppyen . bevæg dem lidt i begge ender og problemet bliver løst.

Selv om du har en floppy kan du jo afmelde den i bios og lade som om den ikke er der, så laver den ikke startfejl mere af den grund.

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 24-02-07 09:14

Tak for svaret transor. Og tak til de øvrige, som med udmærkede kommentarer har bidragt til at problemet nu er løst :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 09:24

Øeh... var det ikke præcis det samme jeg skrev hér: http://www.kandu.dk/spg100898.aspx#1126159

Citat
Hvis du ikke har et floppydrev/diskettestation skal du slå floppy seek fra i din BIOS.

Du kan også slå den fra selvom du HAR en diskettestation.

Hvis den skal være slået til og du HAR en deskettestation, så er det nok controllerkablet eller strømkablet som er faldet ud af dette eller bundkort.

Eller din diskettestation er defekt.

Ikke fordi jeg ikke under transor påængårnø ...jeg har selv fler end rigeligt, men jeg prøvede trods alt også at besvare dine andre spørgsmål om: ShellIconhiddenwindow, samt: at nu havde den installeret nyt hardware...

</MOLOKYLE>