/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Den går ud ? :s
Fra : Boss-Boss
Vist : 361 gange
20 point
Dato : 23-02-07 15:23

Hej jeg har en mini chopper 49 ccm uden gear.
Nå men idaq besluttede jeg mig for at gå op at starte den har nemlig ikk været startet hele vinteren den startede os rimelig nemt , men jeg fik den op i det høje omdr og hold den der oppe i et styk tid og så ville jeg lige se om den kunne holde tomgang men ligeså snart den kom ned i omdr gik den ud ? den kunne fint holde tomgang før vinter ?

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 23-02-07 18:02

Prøv at tappe den gamle benzin af, og hæld noget nyt på, det er ikke sikkert det er det, men det kan godt være.

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 23-02-07 19:46

Okay hehe ,,

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 23-02-07 21:04

Det hjalp ikk :/ var ude på en lang tur iaften men den blir ved med at ikke at holde tomgangen ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-02-07 00:42

Tja, det er jo koldt..
Hjælper karburator sprit mon på sådan en maskine?
Tror det er forsøget værd

- Anden

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 24-02-07 00:51

Karburater sprit ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-02-07 01:02

Det vi andre bruger på gamle karburator biler når de begynder at gå i stå når det er koldt
Måske virker det

- Anden

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 24-02-07 01:30

Hvor skal det ind siger du ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-02-07 13:58

Jamen dog
Det står på dunken hvordan du skal blende det i benzinen

Det kan købes på næsten alle tank stationer og nogle supermarkeder og varehuse

- Anden

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 05-03-07 14:22

prøv at indstille blandingsforholdet Benzin/Luft (det er en lille skrue på karburatoren), men prøv forst at skrue lidt op for tomgangen (en lidt størrere skrue på karburatoren)

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 17-04-07 13:18

prøv først med karburator sprit. ellers må du prøve at afm. karburatoren, og rense tomgangsdysen
og hoveddysen og tag svømmeren af og ud med svømmer nålen, ud med luft skruen og blæs med luft tryk i alle huller. mont det igen. når du skal have den startet igen af med vacum slangen og sug så du får fyldt karburateoren med benzin. og start. tomgangs skruen skrues helt ind og 1. 1/2 omgang ud også skulle det kører.
vh cc