/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvortil i Thailand?
Fra : Jaffe123
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 23-02-07 13:01

Vi er i gang med at overveje en tur til Thailand om 1-2 år. Planen er at tage der til i 2 måneder med to børn der aktuelt er 9 mdr. og 3½ år.
Vi søger derfor informationer om hvor der er bedst at være? Vi vil blive på nogenlunde samme sted i hele perioden, eller evt. flytte en enkelt gang. Det skal være et lækkert sted hvor der både er mulighed for fred og ro, og turisme (i det omfang den kombination kan lade sig gøre). Der må ikke være alt for langt til evt. seværdigheder.
Jeg er klar over at det kan være svært at finde det hele, men vi vil meget gerne høre nogle forslag.

Venlig hilsen Jesper

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-02-07 14:10

jeg kan iverfalt sige hvor ikke skal ta hen bankok det er en kempe by uden seværdighede og de seværdighede der er er så langt væk fra hottelerne så man ikke engange er i nærheden af de store huse og har i tænkt på om i selv vel køre eller ej for det er mulig at leje biler der over men de køre som jeg ved ikke vad men det køre være i italen så det så så slemt er det ikke og der er meget trefik der over så vel anbefale at ta en taxa der over men aner ikke hvilken by der vel passe til jer for det kommer an på hvor meget i vel se om i skal bo tæt på stranden eller om i vel bo i en af de mindre byre på ca 100.000-400.000 inbygger eller om det skal være mindre inu så hvis du vel fortælle kort hva det er i vel ha ud af rejsen så kan jeg se om jeg kan eller en anden kan finde et sted der ville være godt for jer

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-02-07 16:00

Vi var i Jomtien lige syd for Pattaya. Pæn temmelig skrå strand med lidt groft sand. Godt for børn ved lavvande. Ikke så mange seværdigheder i nærheden. Meget turistpræget, men dejligt hotel (Apollo rejsers : Grand Chalet Wing s. 227 i kataloget for 2007). Som tronddk siger: det kommer an på hvad I går mest efter

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 23-02-07 17:38

Det handler nok primært om en tur, hvor famillien er sammen i de to måneder. Det behøver ikke at være luksus, men skal selvfølgelig have bad, wc m.m.. Det skal være tæt ved vandet, og være et sted hvor man føler at man kan sidde med fødderne oppe, uden at blive stresset.
Jesper

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 23-02-07 20:56

Der er mange muligheder i Thailand og når der nu er 1 - 2 år til turen, så prøv at kig i rejseselskabernes kataloger efter ideer.
Men ellers kan jeg godt anbefale et par dage i Bangkok, så er der tid til at se floderne og det kongelige palads, (det skal man se hvis man besøger Thailand). Så bliver man også ekstra glad for at komme ud af byens forurening og larm. Når I så kan tage til Hua Hin, som ikke er langt fra Bangkok og det er lige ned til vandet. Der er kongens sommerresidens, og det er et rimeligt stille sted.

Men prøv at kig på www.dansk-thai.dk der er ofte nogle ganske fornuftige indslag i deres debatforum, og folk vil gerne hjælpe.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 24-02-07 11:58

Hejsa

Jeg er bestemt enig i at Bankok KUN skal være et par dage - evt. til at få syet noget virkelig kvalitetstøj-specielt de jakkesæt og skjorter som jeg har fået lavet er super og skrædderen modtager nu blot mails med bestillinger da han har gemt stofprøver fra alle de 7 gange jeg har fået lavet noget hos ham. Konen har dog ikke været ligeså tilfreds som jeg med hendes kjoler.

Bankok opholdet er "Døden" hvis man tager det på hjemvejen. Hvis du har opholdt dig i lækker natur og er totalt afslappet efter strandferie og så kommer til Bankok er det et antiklimaks så tag det på vejen ud.

Vi fandt i 1992 en meget lille landsby ved byen Krabi som ligger syd for Phuket. Byen hedder Ao Nang Beach og på det tidspunkt var vi meget få danskere som havde fundet denne idylliske perle. Det var hovedsagligt folk fra den danske kunstner verden som internt havde markedsført denne lokation internt. Det blev hurtigt et stamsted hvor vi vidste at nu kom den og den og hvor specielt børn stortrives. Vi har nu været derude 11 gange (vi rejser en del men vender altid tilbage da området er så fredfyldt. Vi rejser normalt derud omkring jul/nytår da regntiden lige er overstået og alt blomstrer. Hotellet Phra Nang Inn er familieejet og er på facaden beklædt med palmestammer så det falder ind i landskabet. Værelserne har hvad man behøver (forsk. sengetyper, køleskab, fjernsyn m. kabel-tv og en udendørs sideplads hvor man naturligt mødes om aftenen). Hotellet har swimmingpool men stranden ligger 20 meter væk og er perfekt til børn da der er lækkert sand og ingen sten og man skal meget langt ud for at nå 2 meters dybde (ingen strøm men stor forskel på høj/lav vande
Med hotellet som base kan man tage ud til mangroveskovene (evt. i kano - anbefales!), se flotte vandfald og ligge midt i regnskoven i Hot springs og nyde kollibrierne svæve. Det er livet!
Krabi er den nærmeste større by - størrelse som Ringsted og her ligger der en dansk ejet restaurant når man har fået nok Thai Spice. de har både gammel dansk og hakkebøffer og børnenes favoritter, samtidig tager de forskellige stamgæster i området forskellige danske specialiteter og blade med ned til dem så det er en lille oase. Der er hver uge aftenmarked som er et besøg værd. Lige uden for hotellet ligger der Long Tail både (vandtaxi) som kan sejle jer på ture efter ønske. Riley Beach (ca.15 min. sejlads) er et lille isoleret backpakker paradis og her er aberne på stranden de frækkeste. Der ligger en Ø ca. 20 min. væk hvor der stadig kan findes flotte koraller/rev og nursesharks sidst på eftermiddagen hvis man snorkler. Ellers har øen kun en restaurant med et par udlejningshytter og en fabelagtig strand med bølger på den ene side og roligt vand på den anden. Husk at aftale pris med bådmanden og benyt den samme - så får I en super service og kan blot sige at I skal måske ud imorgen omkring klokken ? Så skal han nok være der og når I bliver sat af på en af de mange øer skal i ikke være nervøse for om han nu kommer og henter jer (han har oftest ikke ur på !) Han KOMMER !
Området er erklæret naturreservat og der er masser at se på. Ao Nang er dog vokset en del gennem årene og der er da også kommet et par "lystige" barer og en MacDonnald men det er stadig en perle da vi aldrig har oplevet anmasende strandsælgere eller kriminalitet og børnene bliver varetaget af alle i byen. Der er langs stranden flere gode restauranter (fisk/skaldyr) og der er også 2 italienske restauranter som har ligget der siden 1995.
Vi er derude i min 3 uger af gangen og har efterhånden haft hele familien med til juleaften og nytår et par gange. 4 vennepar har holdt deres bryllupsrejse på Phra Nang Inn og alle er blevet stamgæster så nu er det lige før at der er FOR mange danskere Men det er jo vores egen skyld
Rejsen derud arrangerer vi selv - enten via Bankok med fly til Phuket eller My Travel direkte (via Emiraterne). Jeg foretrækker via Bankok da Thai Airways har meget bedre sæder og service - der er noget klemt på My Travel. Ved ankomst til Phuket kommer hotellets lækre van og henter jer (og kun jer) og derefter er der et par timers kørsel sydpå gennem flot landskab. Hotellet tager ca. 600 bath for denne tur så det er meget billigt. Her har du et link til hotellet http://www.phrananginn.com/.

Blot en lille anbefaling herfra - I vil komme hjem som nye mennesker

Hilsen
Bluesky

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 17-03-07 17:54

prøv at mail til suthint@gmail.com

det er en dansker der har boet dernede siden 1994 og bl.a. arbejdet som guide i mange år dernede.
Han vil med glæde hjælpe dig, så skriv blot.