/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Pasword til router????
Fra : metteto
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 23-02-07 09:52

Jeg kan ikke helt forstå det der bliver skrevet. Måske er det fordi jeg kun har kablet netværk?
Det håber jeg selvfølgelig. Skal der også skiftes pasword på kablede routere??
Hjælp mig be'om
KH Mette

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 10:03

Hvis det er mit tip du tænker på, så ja http://www.kandu.dk/Tip15608.aspx Kablede routere skal også have nyt password.

Du kan se i din manual hvordan du gør. Ellers fortæl hvilken router du har. Mærke-typenummer.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-02-07 10:08

ja det er både kablede routere og trådløse ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-02-07 10:11

Hej stl_s

Jeg Har en zyxel 650, som er ved at stå helt af. Oppe på vores lille postkontor står en helt ny router fra Cybercity, som jeg ikke kender navnet på. Jeg håber at at postkontoret ikke er vejrligsramt i eftermiddag, for det var det igår. Så forhåbentlig, kan jeg kaste lidt point din vej i eftermiddag.
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 10:13

cybercity bruger zyxelrouter som standard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 10:47

Citat
Så forhåbentlig, kan jeg kaste lidt point din vej i eftermiddag

kunne du ikke kaste en omgang snebolde efter stl_s også

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-02-07 16:47

Du skal ikke være nervøs for at sætte et nyt password på routeren, for der er et lille hul som man kan resette med en clips der er rettet lidt ud.
Da routere af samme mærke har samme password, er det alt for nemt for andre at rette i indstillingerne.
Hvis du får en router med indbygget wireless, så bør denne funktion deaktiveres.
Sammen med din router får du også en god vejledning. Evt. på CD-rom.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 17:33

Hvis du genererer et 15 cifret password, f,eks herfra http://www.pctools.com/guides/password/ skulle den være helt i vinkel. Som e.c så rigtigt siger, så kan du resette routeren, hvis du glemmer passwordet. Ulempen er så, at alle dine evt egne "ikke standard" indstillinger også ryger sig en tur. Flere routere kan lave backup af indstillingerne, så de hurtigt kan importeres igen, så du kan da lige tjekke om din har den mulighed.

Miritdk er OND

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-02-07 18:15

Så er der hentet router, iført polarudstyr, og rygsæk, så det har set kønt ud!!!
Nå, det er en zyxel 660R-61, og jeg kom nok så fint ind i opsætningen til at starte med. Men så var jeg nødt til at genstarte comp. Og hvor er dyret så blevet af?
Synes heller ikke det liige var oplagt hvor jeg skulle ind og ændre password.
Jeg synes godt nok jeg er noget tumpet idag

Nej, Mirit er ikke OND, hun er bare misundelig! Det er jeg også!!! Så her er kærlig snebold

KH Mette

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-02-07 18:22

Mette
den er på den ip adresse du så gav den *G*

og kan du ikke huske den, så er du nødt til at resette routeren på knappen / hullet bag på den , og så logge ind og huske hvilken ip adresse du giver den *S*

vh
D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 18:27

Citat
Nej, Mirit er ikke OND, hun er bare misundelig!
JA for hulan da

ham der stl_s får lige 27 - nej 26 snebolde i nakken - den sidste er der en sten i - den der råber AAAUUWWW ramte jeg (måske vil vedkommende ikke være ved det så hør godt efter )

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-07 18:29

Det ser ud til, at din router selv ændrer standard passwordet til dit Cybercity password, som password til routerens administration. Det burde være sikkert nok http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_61/konfiguration_af_router/

Tak for kærlig snebold

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 18:33
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 18:46

Nåh, det var samme link , men du finder det på din vej igennem manualen.

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 23-02-07 19:19

Tak for svaret stl_s.
tusind tak for hjælpen. Det er dejligt der er nogle kloge hoveder, der gider at spilde deres tid på os andre, når vi ikke fatter en ½ meter.

Jeg troede, jeg havde forstået en del, men når jeg kommer hertil, er jeg dum som en dør. Men nysgerrig, som bare f...

Godt med tips at blive klogere på.

God weekend

KH Mette