/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjemmesiden jensg-family.dk
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1384 gange
25 point
Dato : 22-02-07 23:22

Hvad er der sket med denne hjemmeside?
http://jensg-family.dk/family/n_1b1.html

Finn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 23:49

Den virker ikke

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 35 point
Dato : 22-02-07 23:49

Jeg har set i avisen, at Jens Raunkjær Graungaard døde 17 Nov. 2006, og blev begravet 2 Dec. 2006 fra Strellev Kirke. Han var født 1 Jun. 1945, og blev således kun 61 år.

Han var iøvrigt en fjern slægtning til en af mine gamle skolekammerater, men hende har jeg ikke set siden ca. 1957.

Er der noget specielt du søger ? - Måske jeg har det.

mvh
Ejvind at Varla

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 23-02-07 00:20

Der var flere henvisninger fra google til hjemmesiden. Det er det samme jeg stadig arbejder med, Reimer, Platfuss, Winther osv.
Jeg undrede mig bare over at den ikke virkede og ikke havde gjort nogle måneder, men du havde en ganske logisk forklaring.

Takker
Finn Kyhn

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 23-02-07 09:49

Som et lille hint, så kan jeg oplyse at hjvor Google ikke kan finde hjemmesiden, så kan der ofte hentes en del oplysninger i den af Google cachede del. Men det er blot af den enkelte side som Google har fundet. Linkene virker altså ikke, så alt afhænger af hvor præcist din søgning finder noget Google kan vise dig.

Hilsen

Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-07 13:57

Da en slægtsforsker i min familie døde kontaktede jeg hans søn.

Denne havde lovet sin far at bevare (vedligeholde) det meget omfattende slægtsmateriale,
som faderen havde samlet og lagt ud på nettet.

Måske er det samme tilfældet med Graungaards? Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 23-02-07 14:21

Det kan vi da håbe på. Det er synd at så store "værker" går tabt.

mvh
Finn Kyhn

PS:
Til Svend
Hvordan med Platfødderne og Tyskland/Holland. Måske er jeg så langt tilbage nu, så der kan blive forbindelse. Tjek evt. min hjemmeside for de sidste opdateringer.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-02-07 15:19

Vedr. Graungaards side og andre sider for den sags skyld, vil jeg blot minde jer om the wayback machine som mange af jer selvfølgelig kender og bruger, men der findes muligvis en enkelt, her og der, som ikke kender wayback maskinen, så for deres skyld:

WayBack maskinen crawler internettet og tager snapshots af siderne som så gemmes. Og derfor kan jeg uden videre finde en gammel Jens Raunkjær side i dette gigantiske wayback bibliotek:

http://web.archive.org/web/20030408043313/http://www.jensg-family.dk/

Der er arkiveret mange af hans sider gennem årene, som det kan ses i oversigten her:

http://web.archive.org/web/*/http://jensg-family.dk/

Problemet er bare at han i foråret 2005 foretog sig et eller andet - muligvis fjernede indholdet på serveren - således der derefter ikke kom andet end en tom oversigt ud af indekseringerne.

Men, det tidligere ligger altså trygt og godt i wayback maskinens arkiv.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 23-02-07 16:29

Jeg takker præceptor for det lille indspark. Jeg har set den tidligere, og glemt den igen. Og et link havde jeg da glemt at gemme.

Så tak til præceptor.

Og en tak til Svend Giversen. Det var også en mulighed jeg ikke havde tænkt på.

Der er mange gode ting at lære, og selv om hver enkelt ikke kan det hjele, så er vi da ret skrappe tilsammen. Så lad os fortsætte på den måde.

Men om Jens Raunkjær Graungaard's værker er bevaret. Det aner jeg ikke. Jeg har på fornemmelsen at han var ugift. I det mindste har jeg overhovedet ingen indikationer af at han var gift. Måske han har været. Jeg ved det ikke.

Men hans flere bind store værk om sin egen slægt, det kan findes på eller via Biblioteket.

Ejvind

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-02-07 16:49

Det er også mit absolutte indtryk, at Jens Raunkær ikke var gift.

mvh
præceptor

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-02-07 17:09

Raunkjær - undskyld

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 23-02-07 17:43

Ja, der er fordele (og ulemper) ved at kopiere. Hvis originalen er skrevet rigtigt, så er det da bedst at kopiere.

Jeg husker en fuldmægtig på borgmesterkontoret som havde brugt søg og erstat, uden tanke for at hans fejlskrevne ord også indgik i andre ord, så i stedet for at blive fejlfri, så dukkede der en anden fejl op temmeligt mange steder. Jeg bruger iøvrigt temmelig ofte søg o erstat, så guderne må vide hvad jeg forårsager i andre tekster.

Skulle jeg "bomme den", så gør mig endeligt opmærksom på det. Ellers risikerer jeg jo at gentage fejlen.

Ejvind

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-02-07 18:29

Det kan måske også nævnes at Jens Raunkjær på forsiden nævner at hans sider er produceret med hjælp fra hans ven, Flemming Dal Jørgensen, og når man søger på dette navn på de hvide sider, så fremkommer der een person med bolig i det nordjyske, så hvis der skal smedes mens jernet er varmt, så gælder det om at få lavet den søgning nu og få manden kontaktet.

Af indlysende grunde vil jeg ikke gengive personens kontaktdata her.

Vedr. Danish Surname Database based on International Genealogical Indexkan det også nævnes at selvom namelist.zip ikke er intakt i arkiveringen, så ser det ud til at *.zip for de individuelle navne er intakte. Hvis de downloades med almindeligt klik, får man besked om at arkivet ikke er intakt. Denne melding skyldes at *.zip filen i det tilfælde forsøges åbnet af WinZip, og det går ikke fordi man skal bruge pkunzip eller den fabelagtige universal udpakker, extractnow http://www.extractnow.com/ og derfor skal man istedet lave et højreklik ved download.

For My Family History Book gælder det at præsentationen er i orden, men at gedcom.zip heller ikke er intakt.

Og så må det vist være på tide at få hentet en Pizza og så holde lidt fri ...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-07 19:24

>Til Svend: Hvordan med Platfødderne og Tyskland/Holland...

Her er det sidste link jeg fandt:
"
Platvoet en Platfuss in Duitsland

1: Bernhard Kanne, geboren rond 1696 in Buer, en overlijdt na 1735. Hij trouwt met Elisabeth Platfuss voor 1716, geboren voor 1696 en overlijdt na 1735. Uit dit huwelijk:

1 Anna Catharina Sophia Platfus, geboren op 30 januari 1716 in DU-Walsum (zie 2.1) ... trouwt met Hans Christian Reimer, geboren in 1726 in Denemarken. ...

http://www.platvoet.info/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=14
"

De sidste er sikkert Platføddernes Ur-Aner i Danmark...
Men jeg tror jeg at jeg har fundet alt, hvad jeg kan bidrage med, i dine tidligere spørgsmål.

Jeg finder fortsat Platfus-Reimer relationerne tilbage til Øst-Friesen/Holland mere interessante
end de nyere tvivlsomme, indgifte fornavne, som du sidst søgte søgte efter...

Om der er grundlag for en ny stor "PFUR" er et andet og yderst tvivlsomt spørgsmål,
PFUR = Plat Fuss Ur Søgning, Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 23-02-07 20:01

Jeg takker for hjælpen og ser om en af de nye "gamle" Platfødder passer ind i de hollandske.

Finn

Godkendelse af svar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 24-02-07 12:50

Tak for svaret Varla.