/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm...
Fra : AnnLou
Vist : 495 gange
300 point
Dato : 22-02-07 22:36

Sikke noget l***!

Jeg sad og arbejdede på min pc, da der kom en eller anden fejlmeddelelse, så forsvandt alle ikonerne på skrivebordet - og nu kan jeg ikke starte min pc!

Når jeg starter pc'en kan jeg ikke engang starte den ved at trykke på F8! Der er en lille hvid _ oppe i venstre hjørne, og ikke andet!

Hvad gør jeg? Jeg har ikke lavet en sikkerhedskopi over alle mine vigtige dokumenter og billeder, så jeg er grædefærdig.

Sætter STOR pris på hjælp!

Ann Louise

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 310 point
Dato : 22-02-07 22:52
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-02-07 22:59

Du skal gøre dette for at komme i genoprettelses konsol. Boot på din xp cd - måske skal du rette i bios for at få den til det. Sæt CD drev til "First boot Device" -> når den så starter op på cd´en vælger du "genoprettelseskonsol" (trykker R) -> så tast 1 for windows version. Skriv adgangskode - tast Enter - hvis du ikke bruger adgangskode taster du bare Enter.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-02-07 23:34
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-02-07 23:36

stl_s >> tror eksperten.dk er nede i øjeblikket, så der for skrev jeg linket til min egen side

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-02-07 23:39

HCMA, helt ok

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 23-02-07 00:25

Har prøvet at sætte disken i, men den kan ikke finde operativsystemet. Cd'en starter ikke op - der sker ikke en pind...

Kan I sige, om det er fordi den er helt kaput? Kan dokumenter og programmer evt. reddes?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 00:41

Du kan ikke komme ind i bios, og sætte CD til First Boot Device så du kan boote på den ? Er det rigtigt forstået, at hvis du prøver at boote normalt, kommer du ikke en gang til bios skærmen ?

Hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke at der nogen anden løsning, end at sætte din harddisk over i en anden maskine, for at redde dine data ud.

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 23-02-07 12:11

prøv følgende: isæt din cd, jeg går ud fra at det er windows xp sp2 - genstart maskinen - start op fra cd når du bliver spurgt - gå ind i rep. konsollen - når du er kommet ind skriver du: chkdsk /p/r - dette vil reparere din windows installation og husk hvis du kører windows xp sp2 skal det være en cd med windows xp sp2 og ikke sp1 - hvis du bruger en sp1 cd vil dette ødelægge din installation endnu mere - husk mellemrum mellem k og /

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-02-07 12:47

astrup30 >> se indlæg 22-02-07 23:34

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 23-02-07 13:42

kender godt slipstreaming - det er nemmere at låne en windows xp cd med sp2 på - da man kun skal reparere bliver man ikke spurgt om koder osv

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 23-02-07 13:56

Hej,

Jeg har sendt min pc til rep. - så må jeg se hvad de siger.

AL

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 15:55

De bør kunne redde dine data.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 23-02-07 18:21

Det var en virus, så jeg får heldigvis min pc til at virke igen - og så skal jeg lige har fornyet mit antivirusprogram..... ;-(

Mange tak for jeres svar!

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 23-02-07 18:24

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-02-07 18:35

Velbekomme. Ang antivirus, så se her http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?