/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Krav til en kvote2 ansøgning
Fra : SubZero69
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 22-02-07 19:29

Hej folk.

Håber I kan hjælpe.

Jeg skal til at søge på kvote 2 på RUC. I den sammenhæng har jeg et spørgsmål.

Jeg har en masse generel supplering, men siden min HHX eksamen har jeg ikke fået tilføjet nogen faglig supplering. Det er nok meget relevant, at have begge dele. Nogen der ved, om jeg kan nå at færdiggøre nogen (eks.) hf-enkeltfag inden d. 4. juli, hvorefter uddannelsesstedet skal have de sidste referencer. Jeg bor i KBH pr 3/3, hvor jeg kan starte på faget.
Jeg vil gerne ind på HUMBAS, og skal derfor have et fag, der passer i den sammenhæng.

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-07 19:48

Jeg ved man visse steder kan tage gfk gymnasialt suppleringsfag på et halvt år på studenterkurser.
De er sikkert lige startet, men det udelukker ikke, at man kan få lov til at hoppe på. Kræves et bestemt snit for at komme ind på humbasis? En god skriftlig begrundelse for dit ønske om at deltage tror jeg vægter højere.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 23-02-07 16:14

Kvote 1 kræver et snit på 8,9.

På kvote 2 er karakteren underordnet, men der tæller generel supplering, som f.eks. erhvervsarbejde og faglig supplering som f.eks. hf-fag jeg har taget udover min eksamen fra ungdomsuddannelsen, samt tæller en motiveret ansøgning også. Jeg ved at de helst ser, at man både har faglig og generel supplering. Kun hver 4. ansøger kommer ind på HUMBAS på kvote 2.

Ingen der kender til steder hvor de udbyder et fag intensivt i det københavnske jeg kan nå at hoppe på nu her???

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 28-02-07 10:35

Ingen ting????