/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
strandet lastbil
Fra : mag-nolia
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 22-02-07 19:05

jeg kan huske at der var en udenlandsk lastbil der var strandet på en mark han holdt der i flere dage og havde ikke nogen danske penge måtte vente til der kom hjælp fra hjemlandet, er der andre der kan huske det og hvor finder jeg beviser på at det er rigtigt mine kolleger tror ikke på mig!! det er længe siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 19:23

Hvorfor spørgsmålet 2 gange.....

Hvis han er strandet på en mark og ikke er til gene - er der jo ingen grund til at flytte den.....

Havde han været til gene var den blevet flyttet UANSET danske penge eller ej.....

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-07 19:24
Kommentar
Fra : mag-nolia

Dato : 22-02-07 19:49

kan ikke se den hvad søgte du på?? dato?? eller region??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-02-07 20:12

har ikke søgt før jeg sendte linket. man kan åbenbart kun gå et år tilbage, og det er længere siden. måske skal du kontakte regionalstationen og få hjælp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-07 21:45

Det er der ikke noget unormalt i, det sker ofte over hele landet.

Hvorfor skulle dine kolleger ikke tro på det?

Her i Silkeborg, var der f.eks. en chauffør der holdt i næsten en måned med en defekt lastbil som ingen ville hjælpe ham med, før der blev sendt penge som garanti for reparationen.

Og mange gange fungerer det på den måde, at der ikke er banker o.s.v. blandet ind i det, men at sådan en chauffør må vente på at der kommer en anden chauffør fra samme land forbi, f.eks. med reservedele eller penge.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 23:53

Nøjagtigt som med skibe, der er for misligholdte til, at de danske myndigheder vil lade det afsejle fra dansk havn.

Hanne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 00:49

Tror nu osse det var et skib du tænker på?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-02-07 07:48
Kommentar
Fra : mag-nolia

Dato : 23-02-07 14:11

nej det var en lastbil hvor de omkring liggene huse kom med mad til ham mens han ventede på nogen fra hans eget land.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-07 18:45

Den stakkel....... et fremmed land, et volapyk-sprog og usikker venten.....

Godkendelse af svar
Fra : mag-nolia

Dato : 23-02-07 19:39

Tak for svaret trimare46. selvom jeg ikke kunne bruge linket

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-07 22:12

Citat
selvom jeg ikke kunne bruge linket

Hvorfor pokker accepterer du så et ubrugeligt link som svar.

Jeg havde jo skrevet til dig, at det var et almindeligt fænomen.....og var i gang med at finde nærmere om hvem det kunne tænkes af lige netop de chauffører der bliver udsat for det, som du mente.......altså hvem af dem der lige havde været i radio eller TV eller aviser.....for de fleste er det jo bare noget der sker, og som ikke får den helt store opmærksomhed.

Og der er flere årsager til de holder rundt omkring uden penge og mad m.m.:

Bilen er gået i stykker.....de har ikke nok penge med hjemmefra....nogen gange er de kørt tør for brændstof og finder ud af, at kontokortet er lukket.......de får kørselsforbud indtil der ligger penge til at betale en bøde.....o.s.v.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-07 19:32

Den chauffør du mener, han var kørt fast med lastbilen på en mark.

Han havde ikke penge til at få lastbilen trukket fri, det kostede 10000 kroner.

og firmaet i hans hjemland ville eller kunne ikke sende penge.
Derfor holdt han der bare og ventede, og lokalbefolkningen gav ham mad.

Til sidst var deret vognmands/speditørfirma der gik ind og betalte de 10000 for at manden kunne komme fri.

Jeg husker ikke om det var De forenede danske vognmænd eller DSV, der hjalp ham.

Det var i østjylland et eller andet sted, men nøjagtig hvor husker jeg ikke, men mener det var på strækningen Brædstrup/Horsens/vejle