/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kasettebånd til PC
Fra : DADAY
Vist : 2115 gange
100 point
Dato : 22-02-07 18:05

Hvordan overførere man musik fra kasette bånd til mp3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 19:25

Hvorfor deltager du ikke i dine spørgsmål i stedet for bare at stille nye.....

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-07 20:10

Sæt båndet i en kassetteafspiller, sæt et jackstik i høretlf stikket på båndafspilleren, sæt den anden ende i dit lydkort på pc, sæt højtalere eller høretlf til din pc så du får lyden at høre, start båndet og tjek at du har lyd, download denne
http://www.goldwave.com/release.php

start programmet, i hovedvinduet klikker du på New og vælger længden af båndet, brug device control vinduet, klik på den røde record knap og tjek at der er aktivitet i de sorte bokse lige under.

Hvis der ikke er aktivitet, skal du klikke på den knap med både en prik og et flueben, vælg fanen Volume, ændr fluebenet til feks Line in eller et andet felt så der kommer aktivitet.

Nu skulle du være igang med at optage.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-02-07 20:11

Når du har optaget hvad du ville vælger du filer, Save selection as... og gemmer din nye musikfil et sted på din pc.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-02-07 07:53

Magix music cleaning lab, kan også dette. Det er forholdsvis billigt.
Fordelen ved dette program, er at der flere filtre (justerbare) til feks. at reducere båndsus.
Kan gemme musiken, i flere forskellige formater og størrelser, feks MP3.

Dette program er lavet, lige nøjagtigt til det du efterlyser.

Det kan også bruges til overførelse fra LP'er til digital form, også med andre filtre til at reducere nålestøj, ridser osv.

Absolut værd at overveje, hvis det er noget du vil til at gøre i.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-02-07 14:30

Nu kan jeg kun give refi, fuldstændigt ret.

DADAY stiller kun spørgsmål, gider ikke selv at kommenter noget som helst, og lukker bare spørgsmålet, åbentbart med et tilfældigt svar.

Jeg har lige deltaget i et andet af DADAY's spørgsmål, hvor jeg skulle bruge lidt flere oplysninger, for at komme med et så korrekt svar så muligt. Man hører bare intet fra DADAY igen.

Nu gider jeg ikke at svare på spørgsmål fra DADAY mere, når vedkomne åbentbart ikke selv gider at deltage, eller svare.

DADAY: DU ER MED TIL AT ØDELÆGGE DET FOR ANDRE. INGEN GIDER AT SVARE PÅ SPØRGSMÅL, HVOR DEN DER STILLER SPØRGSMÅLET, IKKE GIDER AT SVARE.

MVH

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-02-07 15:03

Kan man ikke indberette folk til en admin ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 15:16

Jo da....

Bare skriv til dem.....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-02-07 16:02

Plejer de at advare folk eller følge op på tingene eller noget.

Jeg er vant til lidt mere konsekvens fra exp.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 16:15

Ja - Det er ligesom her på Kandu....

Der er man vant til at "folk" deltager i deres spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 25-02-07 20:59

Tak for svaret Klojs.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-02-07 23:22

Jamen velbekomme og tak for point, jeg håber det er fordi du fik det til at virke