/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Chr. Winther, degn i Svendborg
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 22-02-07 14:56

Jeg ønsker oplysninger om:
Johanne Pauline Platfoed, født ca. 1734. Gift 17. januar 1783 i Vissenbjerg med Christian Winther, degn, født ca. 1734, begr. 8. marts 1790 fra Vor. Frue kirke, Svendborg .

Degn i Brendekilde på Fyn fra 1776-1789. Fra 1789-90 kordegn og klokker i Vor Frue sogn, Svendborg. Begravet 8. marts 1790, 56 år gl. Gift 17. januar 1783 i Vissenbjerg, med Johanne Pouline Platfoed .

FT-1787. Bellinge, Odense
Christian Winther, 56, Gift, hosbonde, degn
Johanne Pauline Platfoed, 53, Gift, madmoder
Maren Hansdatter, 16, Ugift, tjenestepige

Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-07 16:53

Er det ham her:
"
WINTER, Christian      Christening Date:   12 Jan 1726   Svendborg,    Father:   Christian WINTER
"
Så er han jo lidt ældre, og hans far med samme navn, endnu ældre, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-07 17:18

Her får en(to) mulig farfar to sønner med samme navn, en af dem er måske Christians far?
Har mon Christian Winter født i 1726 tilsvarende en yngre bror med samme navn, Svend
"
Christian <PEDERSEN WINTHER>
Birth: 11 Nov 1715 Place: <Balslev, Odense, Denmark>
Christening: 28 Nov 1715 Place: Balslev, Odense, Denmark
Father: Peder WINTHER

Christian Hendrick <PEDERSEN WINTHER>
Christening: 25 Sep 1696 Place: Fons, Odense, Denmark
Father: Peder WINTHER
"

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-02-07 17:43

Jeg ved ikke hvor han er født, har kun oplysningerne fra bogen Degne og Skoleholdere i FYns Stift af K. Bang Mikkelsen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 24-02-07 12:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål