/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skift af reg. nr i xp.
Fra : casper0606
Vist : 1489 gange
100 point
Dato : 22-02-07 13:55

Jeg har lige instaleret windows xp på min computer men har åbentbart brugt en ugyldig instalationskode, så nu kan jeg ikke bruge mange af de features der udbydes på m/s hjemmeside..
I 2000 kunne man ændre instalations koden, kan man også dette på xp,

Hivs man kan hvordan gør man det så?

Og hvordan sikrer man sig at den kode man bruger ikke er invalid.

Casper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 13:59

Man installerer fra den WinXP cd man har - der står den rigtige kode....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 14:07

Man kan ikke ændre registreringkode !

Hvis man kunne? Så var der ingen grund til at have en sådan 'tingest'

Køb en lovlig version ...eller lev med 'manglerne'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 14:11

Ps. man kan ændre registreringsoplysningerne., men ikke selve registreringskoden. Dette gælder OGSÅ Windows 2000 !

http://www.shivaranjan.com/2006/09/18/how-to-find-and-change-windows-product-key-and-registration-information/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-02-07 14:32

den rigtige kode burde stå på en etiket på din pc. hvis den ikke virker, ringer du til microsoft

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-02-07 15:36

Hvis du taster forkert kode ind under installatiionen kan du ikke fuldføre installationen.

Hvis det er fordi du ikke kan "Aktivere" skal du vælge punktet
" Jeg vil Ringe til Microsoft....." og følg guien.

har du brugt en ugyldig instalationskode (pirat) giver det sig selv, hvor fejlen ligger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 15:52

Det går helt af 'sig selv'. Er installations CD'en en kopi? Tjaeh... så går installatinen fint ..indtil der skal opdateres.

Der er ingen 'smutveje' mht. til at benytte naboens registringskode, spærre for Windows Genuine Advantage Notifications ( http://www.microsoft.com/genuine/ ) omdøbe filer eller noget...

casper0606 -> GLEM det !

Der findes dog denne metode til at slippe for 'pegefingrene' : http://labnol.blogspot.com/2006/04/workarounds-to-disable-non-genuine.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-02-07 19:31

Man kan altså godt under installationen skriver en forkert kode som accepteres.
Men hos microsoft virker det ikke.
Man kan i samarbejde med en telefon og Microsoft rette denne kode til den rigtige.

Man kan vist også mange andre ting.................men det er ikke lovligt.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 22-02-07 21:00

Man kan sagtens ændre installations nøgle!

Men det er ulovligt.

Prøv at søg på nettet, måske finder du noget spændende læsning :)

Accepteret svar
Fra : anonymm

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-07 16:47

for å skifte ID og Serial på installert versjon av XP (alle versjoner). Gjør følgende:

- åpne regedit <---start,kjør(run) skiv regedit i feltet.
- gå til HKEY_LOCAL_MACHINEsoftwaremicrosoftwindows ntcurrentversionwpaevents
- dobbel klikk OOBETimer
- fjern 'ca' del fra den med tasten HOME og så DEL (på keyboard)
- klikk OK
- lukk regedit
- start -> run (kjør)
- skriv inn: C:windowssystem32oobemsoobe.exe /a
- velg andre alternativ (phone activation)
- klikk Skift product key (at the bottom)
- skriv inn product key som du vil bruke
- press OK
- lukk vinduen
- restart pc'en
..etter restart..
- start -> run (kjør)
- skriv inn: C:windowssystem32oobemsoobe.exe /a
- verify that it says 'your copy of windows is already activated'

Gjøres på eget ansvar!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-07 10:07

casper0606 og anonymm -> Husk nu; at I befinder jer på kandu.dk og at indehaverne af dette forum ikke accepterer ulovligheder:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=78514

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 27-02-07 12:19

Oki,desverre så ikke det da ber jeg admin eller kandu.dk slette inlegget.....(spørsmålene)
Bedre måte er å reinstallere xp så legge inn serial nr når den ber om det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-02-07 17:43

Jammen Molokyle.....................hvis man nu har skrevet forkert ved installationen.
Og først opdager det meget senere.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-02-07 18:26

hvis man nu er kommet til at installere en lidt ulden udgave af WinXP og gerne vil lovliggøre installationen (køb af licens), er det muligt og lovligt at ændre registreringsnøglen, så man ikke er nødt til at formatere og geninstallere hele skidtet.
http://support.microsoft.com/kb/328874/da

(lettere at gøre med dette: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml )

hvis det så stadig ikke virker efter hensigten, griver man knoglen og ringer til MS

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-02-07 18:27

griver = griber

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 28-02-07 14:49

Tak for svaret anonymm. men det virker nu lidt kompliceret, jeg vil se tiden an og vurdere om jeg har brug for yderligere opdateringer, ud over sikkerheds opdateringerne altså...
Men endnu engang tak for svaret, ikke kun til dig, men til alle i hjælpsomme sjæle..

Casper.