/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
nøøøiii mand, er I osse sneet
Fra : aasenissum
Vist : 1407 gange
50 point
Dato : 22-02-07 07:21

inde?

vores lille hus er begravet til taget.
heldigvis tog vi sneskovlen ind i går, så døren er nu skrabet fri.
katten er ude (som den plejer om natten) og har ingen mulighed for at nærme sig og mor her bekymrer sig (unødigt, ved det godt).
stien ned til hønsehuset ligger begravet i ca. 1.50 m til 2 sine steder.
vi ruster os til kamp. er klar til at kaste os ud i det, men venter lige lidt til det lysner lidt mere.
sneen vælter stadig ned, nårh ja vælter og vælter, men blæsten plus de fnug der kommer, får det til at se sådan ud.
der kommer en rapport senere.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-02-07 08:11

Ork, det er da ingenting.

Da jeg var barn, var der 10 meter sne
Det tog 14 timer at grave sig ud til lokummet
og det tog 14 timer at tø det op
og så var den dag jo gået, godt og vel

(uddrag fra de nattergale)

Så bare grav videre

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-02-07 08:32

vi (manden) er i gang, katten blev hentet i skuret. den er så lykkelig over at være inde, at den nærmest hviner i falset, når den spinder. ikke en gang madskålen (man er uhyggelig madglad, når man er intetkøn) kan lokke. næh, nu skal der snakkes.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-02-07 08:43

Ja der er jo nogle der er heldige og får vinter. Det er efterhånden sjældent med sne og vinter her i Danmark.
Vi andre får kun regn og regn og fejemaskinen står og ruster hvis jeg ikke strater den engang i mellem.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 09:21

Swimmingpoolen er 24 grader - det er skøøøøønt.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 09:50

Jeg fik kæmpet mig til købmand, men måtte tage et pitstop i Parken for at lette min byrde; ene og alene for, at kunne forcere snemasserne = Drak en formiddagsbajer

Bemærkede at det er rigtigt nok, at sneen bli'r gul ...når man tisser på den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-02-07 10:29

Her Sylolland er det diset lidt fugtigt, men slet ingen sne og har heller ikke haft noget , det kunne ellers være rart bare med lidt sne, men så kan jeg gå ud i haven der 51/2 g varme.
I må gerne låne min skovl så i kan arbejde i sterio.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-07 10:40

Ja masser af sne her, i nat da jeg skulle hjem fra arbejde, blev der kun ryddet på hovedvejen, og den benyttede jeg slet ikke heldig for mig at jeg har traktor med stor skovl, nu skal jeg rigtig ud at skovle

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-02-07 10:56

ja her hvor jeg bor omkring roskilde har vi også fået masser af sne, så meget at vi er sneet inde , jeg sidder i skrivende stund og venter på en kollega der skal komme og rydde vejen med en stor gummiged så vi kan komme på arbejde, og ironisk nok skal jeg faktisk på arbejde for at rydde sne så andre kan komme frem

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-02-07 11:04

herligt at høre en med navnet hawaiiiii brokke sig over manglen på sne.
kom til nordjylland en tur og nyd det, men lad bastskørtet blive hjemme..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 11:09

..må jeg så beholde mine lange underhylere på aasenissum ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 11:49

Her i Lyngby - Taarbæk kommune mangler vi ikke sne. Busserne kører ikke

Jeg tror mange børn er glade, der er "snefri" på de fleste skoler.

Min kat har også været ude i nat, men er nu inde i varmen

Så nu skal der skovles sne væk, så det er muligt at komme videre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 12:14

Jeg har til min skræk lige erfaret, at købmanden er løbet tør for ...snebajere !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-07 12:19

Høh, så skal I få at høre om min dag igår:

Min mand ringer, mens jeg er på arbejde, at skolerne i Hobro lukker til middag - nånå, jeg kører hjem, henter børnene fra skolen og lillebror i børnehaven, og så hygger vi os gevaldig hele eftermiddagen, mens vejret bliver værre og værre.

Da så klokken nærmer sig de 4 og vejene er ved at være godt sneet til, bliver manden og drengene så rastløse, at de bare MÅ ud og køre på havetraktor...så langt så godt...Nu er min mand så det største legebarn af dem alle, så vores nye 3 m. høje terrasse bliver i fanatasien til en kæmpe sneborg, der skal forsvares med alle midler... 3 drenge og en voksen mand i kamp mod en usynlig fjende nede på jorden

Nå, men det tærer jo godt på kræfterne, så de vil ind igen...nu kommer spørgsmålet så...hvem af de 4 på terrassen vælger den værste snevejrsdag i flere år, til at falde ned af trappen og brække benet, så jeg (der ikke ynder at køre i glat føre) må køre ham ind på skadestuen??? Ja, selvfølgelig min mand!!!

Vi sidder på skadestuen i 5 timer og venter, fordi vejret er for dårlig til at sende raske patienter hjem og syge patienter videre, så personalet var hårdt spændt op. Diverse taxivognmænd og falckfolk holdt os underrettet om vejforholdene, som bare blev værre og værre...

Da vi endelig kunne begive os hjemad - til tre drenge, der havde klaret at være alene hjemme i al den tid - kørte vi selvfølgelig fast i en snedrive. Én bil holdt med det samme ind for at hjælpe (dog forgæves) men 5 minutter senere kom en lastbil fra Civil Forsvaret med 4 mænd, der resolut sprang ud og skubbede os fri, så vi kunne komme hjem til drengene. Dejligt, at vide, at der er folk derude, som er villig til at træde til, når det kniber

Så i dag holder vi alle en velfortjent sneet-inde-dag!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 13:03

Al den snesnak i forgårs, fik mig ud at smide salt, så jeg var klar til kampen.

Men jeg følte mig lidt fjollet at gå der i regnvejr og smide salt....

Tjah, igår formiddags gik det da stille og roligt med lidt snefnug å' så'en...

Sidst på eftermiddagen skulle jeg hjem med bus fra et besøg få kilometer herfra - vel ca. 6 km.

Men var der en bus? Næj. Vi var nogle stykker, der stod og snakkede om det, og jeg spurgte om, jeg ikke skulle tænde en smøg, for så kommer bussen... Voila! Dér kom bussen.

Senere skulle jeg med en anden bus - havde ikke været hjemme endnu - mine tæer var lige til at knække af! Tænk, folk kunne finde på at stå lidt tættere for varmen og læ......

I dag her jeg skovlet sne en másse. Naboen havde fik pludselig en lavine - og det lød vitterlig som en lavine - en høj rumlen og rysten og fluff var hans ellers fine nyskrabede fortov dænget til igen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-02-07 13:13

Optimist som jeg er, så mente jeg nu ikke at det virkede så vildt med den snestorm. Så min plan var at jeg ville cykle fra Mejrup til Holstebro. Men når vinden står i en bestemt retning, så kan det være svært at finde sin cykel

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=30243

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-02-07 13:17

I øvrigt er det en fordel at have lange ben, når man skal ud af sine forældres hoveddør

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=30242

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=30244

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 13:34

Du goest!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 13:37

Da Camilla var lille, tog vi et dyk direkte i snedyngerne, som fyldte en stor indkørsel.

Camilla syntes, det var sjovt, at hendes moster gik i barndom, så vi væltede os rundt i sneen et stykke tid.

Dét kunne jeg sq også godt finde på i dag!

Det' da sjawt!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-07 14:11

Moster! Du er velkommen herude - mine sønner mangler nu en barnlig sne-glad voksen, efter deres fars eskapader i går...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 14:22

Ja, er sneet inde idag. Måtte opgive at komme på arbejde på trods af snekæder

Der ligger over 1 meter sne nogle steder herude på farmen

Og naboerne er heldigvis også sneet inde, så kunne da gå ned af grus vejen gennem den høje sne og nyde en kop kaffe med dem
Ironisk nok er en af dem bus chauffør, men deres selvskab har lukket for udkørsel idag.

Jo, jeg nyder fridagen, på en måde rart med al den sne

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 14:31

Sne er ingen undskyldning for ikke som arbejdsløs, at møde op til tiden til samtale med AF-sagsbehandleren, men det er åbentbart Ok. at holde 'pjækkedag', når det kommer til 'lønslaverne'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 14:38

Molo

Hold dig nu til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 14:40

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 14:42

....og de nyttige idioter.......

Som sørger for at have vinterdæk på. Træktov og skovl i bilen. Thermostøvler og thermokedeldragt (harboøre-habit). Og sjovt nok kommer vi sgu også på arbejde!!!!! Når nej.......du skal bare op og stemple, og så kan du daske hjem igen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 14:43

...og ellers må jeg iøvrigt gerne arbejde hjemmefra!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 14:48

Molo

Tråden her drejer sig jo ikke om de arbejdsløse.

Der er flere gange i dag i radioen sagt at de personer, som ikke kunne komme på arbejdet ville kunne miste noget af deres løn. Men det kom meget an på hvordan arbejdsgiveren ville takle sagen.

Så du er ikke værre stillet end så mange andre.

Tilbage til tråden!

Jeg er stadig sneet inde, busserne kører ikke, men godt jeg stadig har de langskaftede støvler. Så kan jeg jo selv gå.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 14:48

hey 3773, det lyder som mig du beskriver

Jeg opgav at komme på arbejde

Men bliver nok drillet af min nabo der hjalp mig med at få bilen de 500 meter hjem igen

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 15:03

Heldigvis har jeg en god kammerat, der var forbi et par gange i går med traktoren. Såeeh efter 5 minutter skovlen kunne bilen mase sig ud. Ikke som kæresten. Hun hang 5 timer i en kø igår. Idag lå der halvanden meter sne på hendes bil og P-pladsen. Og al udkørsel blev frarådet. Så det retter man sig efter. Og ellers må man bare gribe knoglen og høre offentligheden om hvorvidt de mennesker man skal have møde med, er mødt op. Kan de møde, kan andre vel også. Er de sneet inde, kan man vel også selv hævde at være sneet inde. Menøhhhhh sneet inde på Amager?!?!?!?! Det er vel højest tale om hvor træls det er at komme frem. Jeg mindes nogle lidt værre scenarier herovre i det mørke. Ikke mindst for 11 år siden, hvor tusindvis af biler blev fanget på motorvejen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 15:05

Iøvrigt hedder begrebet vist force majeure.............

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 15:11

Citat
Snestorm over Danmark

Snefald og -fygning satte sig på store dele af Danmark søndag eftermiddag til mandag. Flere områder lukkede helt, f.eks. Nordfyn, "hvor selv sneplovene sad fast", som politiet i Odense udtrykte det ved middagstid. Men værst gik det ud over Østjylland, fra Kolding og Sydpå. Motorvejen Kolding - Christiansfeldt lukkede så effektivt, at politiet via radio opfordrede bilisterne til at forlade deres biler og søge til afkørselsramperne, hvor de blev hentet i busser og kørt til Christiansfeldt Rådhus. Kl. 16 havde civilforsvaret indkvarteret 75 personer, og forberedte ankomsten af endnu flere. Alle veje i området er nu lukket, og forsyninger - madrasser og tæpper - sendes frem med bæltekøretøjer fra Slesvigske Fodregiment. Det er det værste vintervejr siden 1971 i Østjylland.

Det er nu holdt op med at sne de fleste steder i landet, men det fyger stadig. Det vrimler med aflysninger: Folketinget møder ikke i morgen, fordi mange medlemmer ikke kan forlade deres hjem. Det er første gang i 30 år, det sker. DSB afløser morgenlyntogene i morgen, men vil fortsat forsøge at holde sporene frie til øvrige trafik mellem landsdelene.

Ka' i huske det?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 15:11
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 15:16

Det kan jeg huske, sad fast i 18 timer på motorvejen, et sted mellem randers og århus.. husker ikke helt hvor..

Heldigvis var vi en af dem i lastbil, så vi havde kaffe, mad og tv

Der var mange biler smadret af sneplove.

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 15:28

Det var i 1972, for jeg havde fødselsdag, da det hele brød ud!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 15:34

Tjaeh... nu kan vi jo se hvem som holder sig til 'emnet' : "Snevejr" ..og hvem som heller vil pukke på andre ..ikke sandt? ..ans og 3773?

Jeg har nemlig været på 'arbejde' idag ...trods snevejr, da jeg ellers mister en dags kontanthjælp, samt aktiveringsydelse ..men jeg er 'heldig' som 3773 sikkert vil sige: At jeg kan 'arbejde' hjemmefra

Stemple og daske hjem? Hvilken planet kommer du fra? ..og hvilket årstal tror du vi lever i?

Nej, jeg opgiver

Nogen mennesker kan simpelthen ikke forstå verdenen længere væk end til næste kirkesogn eller -stift.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 15:38

Arbejdsløse er jaget vildt...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 15:40

Det husker jeg. Var indesneet i en bette landsby i fem dage. Det var vildt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 15:46

Citat
Jeg har nemlig været på 'arbejde' idag ...trods snevejr, da jeg ellers mister en dags kontanthjælp, samt aktiveringsydelse

Det er der også mange ansatte, der gør, hvis de ikke møder på arbejde. De mister så ikke en dags kontanthjælp, men en hel dagsløn. Så stop nu det klynkeri .

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 15:49

Nøj, sneploven kom forbi her ca kl 14.30

Det hjælper lige fedt, det er sikkert sneet/føget til når jeg prøver at komme afsted imorgen, hehe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 15:53

Det kommer da an på hvor du bor taunusanden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 15:55

Jeg skal ikke klage over løn tap, er heldigvis funktionær lønnet..
Ikke for at træde i det

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 15:56

Klynk ...ans? Det er da dig som klynker

Jeg har ikke tid: Jeg arbejder

Hvem og hvilke lønarbejdere mister en dags hyre pga. vejrlig?

..ikke noget jeg kender fra de fagligt organiserede arbejdere jeg kender til!

..og mht. til 'emner'? Så vidt jeg kan læse mig til er emnet: Smalltalk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 16:02

Latterligt langt ude folk tror, at de kan bestemme 'emnet'

Nej, 'emnet' er et valg de foretager i dette forum og det givne spørgsmål kan belyses på mange måder og vinkles inden for 'emnet'.

Der er blot visse personager dette endnu ikke er gået op for. Hvorfor de rask væk blacklister brugere, som ikke giver afgiver de kommentarer som de forventer.

</SNEPLOV>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 16:05

http://www.bt.dk/article/20070222/NYHEDER/702220323

Men en "dagsløn" det ville du ikke gå glip af. Men du har heller ikke haft så lang vej eller havde du!!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:06

Næh, du er blacklistet hos mig fordi du konstant går i selvsving.

Arne pga hans generelle opførsel.

Tedd pga hans ret hurtige (og forkerte konklussioner)

BjarneNul pga den indbyggede og stygt ubehagelige skolemester og de mange profiler han anvender.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 16:06

Jeg bor ca 20km nord for Viborg. Troestrup, lidt ude på landet

Hyggeligt og rigtig flot med alt det sne

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:08

Endvidere har du et par gange løjet overfor mig!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:09

I fik da virkelig hug i går Taunusand eller hvad?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 16:11

Citat
..kan han trække dig i løn

..men gør arbejdsgiveren dette, med risiko for at den 'ombejlede' arbejdskraft siger op?

Citat
Det står godt nok ikke i nogen lov, men ifølge Laurits Rønn er det prøvet i en voldgift, så det er retspraksis.

Nej, det står netop ingen andre steder i loven end i: Vejledning om Lov om aktiv socialpolitik !

Retspraksis eller ej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 16:13

aasenissum

Her hvor jeg bor sner det stadig. Der er lovet mere sne i nat/morgen. Så jeg må aflyse et familiebesøg i morgen. Skulle have været til Malmø, men det kan ikke lade sig gøre.

Jeg håber at du, din mand og katten overlever "indespæringen"

Jeg logger af denne tråd nu, før den udvikler sig for meget.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:14

Hjulene på toget kører
rundt rundt rundt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:16

Her ser det faktisk tåleligt ud, udover noget smat på vejene (sydlige østjylland). Men oppe omkring Skanderborg bliver det slemt fælt (iflg en af drengene der lige kommer deroppe fra)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 16:19

Det er op til arbejdsgiveren, om han udbetaler løn, når en medarbejder ikke kan komme frem pga vejrliget.

Jeg hørte det selv i radio'en

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 16:21

..og det er;

sundt, sundt, sundt,
sundt, sundt, sundt !

??????§§??§??§??§???

</§ ¶ ¶_¶ ¶ ¶_¶_¶_¶ ¶ ¶ ¶_¶ ¶ ¶_¶_¶ ¶>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 16:23

Intet arbejde udført = ingen løn udbetalt !

...hvor svært kan det være for den hårdtarbejdende del af befolkningen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 16:24

Århus er stille som på en søndag for mange år siden...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:24

Der er da vist en ridse i pladen. Samme rille......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 16:26

Det er præcis som med kontanthjælpsmodtagere: Laver du ikke noget arbejde som arbejdsløs?

..så får du heller ikke smør på brødet og salt til æget !

Det lyder sært måske? ...men sådan er virkeligheden.

Ikke noget med at ligge på divaneseren og fjer'e den af 3773 !

</MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:33

Tror liiiige jeg blacklister mig selv. Så kan forme debatten som du vil Molo. Og dreje den derhen du helst vil. Det vil sige, centreret om uretfærdigheder som samfundet begår mod de autonome og andre samfundsomstyrtende elementer, der i blandt, og ikke mindst dig selv. Så kan du i selvskab med dig selv skælde ud på alle dem der har skylden for alle de uretfærdigheder der rammer dig. Sov godt du. Imorgen tager jeg fri med fuld løn, fordi jeg har fortjent det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:34

¤&¤/¤( Staveplade

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 16:39

Citat
I fik da virkelig hug i går Taunusand eller hvad?

Det er værre idag end igår, hvor jeg bor altså. Men altså, der er også noget der brokker sig over når det bliver for varmt, vi kan sgu være svære at gøre tilfredse indimellem

Hmm, skal ikke anklage nogen.. Underlig drejning denne tråd får

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-02-07 16:46

Lige til slut. Kan da lave en anden sne-tråd and. Den er (eller vil blive) nogenlunde sikret mod andet end sne-snak.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-07 16:55

Citat
Lige til slut. Kan da lave en anden sne-tråd and. Den er (eller vil blive) nogenlunde sikret mod andet end sne-snak.

3773, jeg melder mig under fanerne!

Så kan det være jeg undgår dette bombardament i min mailboks...

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 22-02-07 17:13

Jeg har ferie i denne uge. Ja kald det ferie, jeg er hjemme. Ingen opvarter mig. Min mand har også ferie, men det hjælper ikke meget.

Men vi har vores barnebarn på besøg. Hun kom i går og bliver hentet i dag.

Hun har været med til at købe ind. Herligt. Hun skulle have en pose slik, men også meget frugt. Hun fik lov til selv at lægge det i kurven.

Da vi kom hjem måtte vi jo med hende ud igen. Hun ville lave en snemand. Så både farmor og farfar har været på "arbejde" i dag.

Det har været en dejlig dag

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 17:24

Jeg tænkte også, for 15år siden havde jeg gladeligt bygget en snemand, men nu nyder jeg bare at se på det

Naboen's børn (gårdejer) har været ude og lege, det så ud til at de morede sig

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 18:11

Nu er jeg også autonom (=selvstyrende):
Citat
..de autonome og andre samfundsomstyrtende elementer, der i blandt, og ikke mindst dig selv.

Takker for komplimentet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 18:16

3773 ..og 'andre' : Hvis man kan og ..tør, at tænke selv?

..gør man det vel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 18:36

NYHEDER:

Bil-Tosse-Nollikerkerne i Øst-Jylland sidder fast i en 2 kilometer lang kø på Motorvejen.

Så tag dog toget ...det kører stadig !

..eller bliv hjemme ..og mist en dagsløn ..til 'glæde for os som døjer med 'passiv' bil-isme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 18:40

..og HUSK at feje for egen dør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 18:47

Hehe, det hjælper ikke at feje her Det fyger til på et kvarter igen + det er nok bare en af mine velforberedte naboer der kigger forbi for at se om jeg er i live HVIS der kommer nogen..

- Anden

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-02-07 18:54

pyyyha, jeg skal love for...

mailbox fyldt med 78 skægge, forførende (MOLO I LANGE UNDERHYLERE), TÆNKSOMME, FABULERENDE OG JEG FIK NÆSTEN HIKKE AF BERETNINGEN OM HAVESCOOTER, SYGEHUS, HOV, og alle de andre.
da sneen heroppe er tiltaget i styrke, lader jeg dette her køre videre. vi ku' næsten lave en udgivelse med titlen: hvad lavede du d. 22.2.07?

vi stred os ned til naboen, som ringede, at de trængte til selskab.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 19:02

Ja, vejret gør lidt med at vi kommer hinanden ved
Jeg smuttede også ned til naboen of fik formiddags kaffe, det var sgu hyggeligt. Men det følges næsten dobbelt så langt at gå, hehe

- Anden

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-02-07 19:24

hej igen, som jeg skrev tidligere var jeg også en af dem der sneede inde idag, og sjovt nok skulle jeg jo på arbejde for at rydde sne så andre borgere kunne frem i snemasserne, men sådan skulle det ikke lige være, her hvor jeg bor var vejene så fyldt med fygesne at det nogle steder lå i 1½ meters højde. jeg ringede til formanden og beklagede min nød, han ringede efter assistance i form at både lastbiler, og store traktore for at få os fri af villa vejen så vi kunne komme vidre men men så let skulle det ikke være for de kunne nemlig heller ikke komme frem, ja så var jeg jo lige vidt. men jeg gav ikke op jeg fik fat i en anden kollega som kørte på cykelstierne bag vores villa kvarter, han fik omsider ryddet stierne så var det bare om at tænde topblinket på firmaøsen og smutte ud af cykelstien og den vej op til hovedvejen, jeg ankom klokken 12 på arbejdet ( møder kl. 7) og fik lige en hurtug kop kaffe, hoppede ombord i traktoren og så derud af, nu er jeg lige kommet hjem og sidder og slapper af og syntes egentlig jeg har haft en sjov og meget anderledes arbejdsdag. fik også lige trukket nogle biler fri der sad fast i rabatten så de også kunne komme hjem. HERLIG DAG

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 19:39

Hold da op, så slemt i byen? Led os høre hvor du har ryddet sne

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-02-07 19:55

i en kommune lidt uden for roskilde. men der ser stadig forfærdeligt ud , nogle steder er det som at spise suppe med en gaffel at rydde sne lige meget hvormeget du gør hjælper det ikke , og nu har de lovet mere sne ......ja se på det som mig ....ungerne elsker det. og det er så sjældent vi har sådan et massivt snevejr. så nyd det mens det er her.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 20:19

Det lyder lidt som her i jylland hvor jeg bor, der har været EN sneplov forbi her, der gik under 30 min, så var det sgu føget til igen, hehe.. Ikke en eneste bil er der kommet forbi.

- Anden

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 22-02-07 21:55

Hej Molokyle
For god ordens skyld, vil jeg da lige fortælle dig at jeg som kommunal sagbehandler selv skal betale for den her " fridag".
Så der er vi lige, ingen løn eller kontanthjælp når man ikke møder på arbejde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-07 23:36

Det er svært at holde trit med molo, hva' drenge?

Og molo - jeg vil osse har 78 sjove mails, lissom Aase fik.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 00:45

Det korrekte ord for at stemple er Stigmatisering!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-07 01:13

Og hvorfor skal jeg egenligt blandes ind i hvem 3773 har blacklisted? Men nu det er nævnt er jeg faktisk stolt af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-07 02:47

Hej igen, lige hjemkommet fra arbejde, der var så få folk på arbejde, at der næsten var ekko i hallerne, der har vistnok været en sneplov forbi mens jeg var på arbejde det ser ud som om sneen er skubbet op, så der er plads til mere og fygningen har fyldt hullet igen nu er der weekend formiddagen skal bruges til at rydde grusvejen og gårdsplads, så post og andet godtfolk kan komme frem igen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-02-07 08:20

Det meste af posten er indstillet, så ingen post idag. Arbejde? Ringede og sågde jeg ikke kunne komme, det var helt i orden ingen indkommende reparationer igår og forventede ikke nogen idag. Så jeg gør som mange, taget en velfortjent fridag

Nyd nu sneen så længe det varer, vi er jo nogle der har savnet det lidt

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-07 10:07

Jeg synes, det er rigtigt rart, at der, trods alt, er noget, der kan stoppe al den jagen og stress, der er i byen hver dag!

Den fred, der er i gaden.

Vi er alle nødt til at sætte tempoet ned - det er endda, som om alle nyder det.......

Hvorfor kan vi så ikke sænke farten lidt alle andre dage?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 11:52

Nu har jeg skovlet sne ..på min altan. Udover rækværket og ned i forhaven. Jeg var nemlig en smule søvnig her til morgen, da jeg gik ud på min altan iført ...korrekt: Mine lange underhylere. Jeg tænkte ikke lige over at jeg i løbet af få sekunder blev våd helt op til knæene. Men så fik jeg da skiftet til et nyt par (..hvilket sikkert også var tiltrængt).

Sne lærer nøgen mand at spæne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-02-07 14:35

det ville jeg gerne ha' set, nøgen overkrop og så de der lange uundværlige.... hvide måske?

men nu skal I alligevel høre.

nej, madvarer har vi dynger af, og hvad kan man så i den grad komme til at mangle. I GÆTTER DET ALDRIG.
KATTTEGRUS!!!!

katten var ude i onsdags, men nej tak man gør sig ikke til i sneen. vi venter til vi er inde igen, og med dårlig mave efter penicillinkur, så .......

jeg syntes, at det var en skæg ting at berette om til et par naboer. vi var ved at opfinde alternativer, men en halv time senere stod den nærmeste nabo herude ansigt til ansigt med hele 1 1/2 m sne op ad døren.
med kattegrus!! i favnen.

da han var gået 1/2 time senere, kom nr. to.
hun havde knoklet sig op ad bakke ca. 2.5 km i dyb sne og stærk blæst.
med en sæk kattegrus på ryggen!!!!
hun var temmelig våd og udmattet.

det må kaldes ægte kærlighed og en god hukommelse for lugtegener.

.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 15:09

Jeg ejer desværre ingen hvide undercharlier i lang model aasenissum

Kun brune

..og det er lyv Larsen
..jeg har både nogen rasende dyre sorte designer skitøjs 'tingester' i rumfartsmaterialer, som jeg fik af min forfærdelige moster Snob i julegave og nogle af de almindelige blå fra Matas jeg selv har investeret i ...da de var på tilbud i sommers

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-02-07 16:48

- og minmand har et par liggende i skabet fra dengang han var i Grønland - for 12 år siden!! Han har aldrig brugt dem siden, men nægter stædigt at skille sig af med dem!

Hvorfor? Fordi de hører med til en rigtig mands garderobe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 17:02

Jenslynere ..som de hedder på Ama'r ..har sin berettigelse, når temperaturn er under 10 grader celcius.

Dette kunne kvinder lære noget af, da mangen underlivsproblemer således kunne undgås

..på med de brune uldne gamashebukser ..tøser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 17:05

Ps. Når I så kommer indendørs på Herrebesøg er det ingen sag at smutte ud på toilettet, af med dem og ned i tasken.
Så kan I derefter sagtens flashe skankerne i de smarte nyloner ..med søm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-02-07 17:34

Citat
Så kan I derefter sagtens flashe skankerne i de smarte nyloner ..med søm

Desværre, Molo - jeg er ikke fakir...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 17:48

En fiks selvsiddende model eller strømper med tilhørende hofteholder kan gøre det

..ikke noget med lilla eller grønne strømpebukser ..eller endnu værre : Knæstrømper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-07 19:00

I starten, jeg var i det danske ildsprudlende marinehjemmeværn, havde jeg flere par 'jenslynere* - det kalder vi ååårhusianere dem også.

Dengang fik vi nemlig ikke noget til at have på under kampuniformen og det kan være meget koldt at kravle rundt i Hendes Majestæts klæder!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-02-07 14:01

Citat
jeg var i det danske ildsprudlende marinehjemmeværn,

Moster - du er mit ideal af en super-kvinde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-07 17:04

Åh Karen..... tak for'et!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-02-07 19:50

jam' hanne - kravle?? hvorfor kravle, når man kan gå?

og karen, jeg nærmest hvinede af grin, strømpermedsømikkefakir.....pyh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-07 00:09

Kan egenligt godt forestille mig Camilasmoster i en heldækkende lyserød Jens Lyner på vej til nye eventyr

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-07 12:27

håndhæklede dobbelte stangmasker jens lynere

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 25-02-07 15:34

Citat
og karen, jeg nærmest hvinede af grin, strømpermedsømikkefakir.....pyh

Ja, kender I ikke godt den skønne følelse, når man har skrevet noget, man selv synes er ret genialt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-07 21:48

Nå, dét ku' du godt, tedd

Må hellere købe en hel rulle jersey til dem......

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-07 03:09

Sneen er da væk for lang tid siden, nu er der foråret at glæde sig over.

Sommertiden startede for ca. 10 min. siden

Men nu er det jo ikke til at vide om kandus ur har rettet sig efter det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-07 03:14

Ahhh de har sovet lidt i det, et par minutter bagud, men det skal nok blive indhentet.

God 1. søndag i sommertiden

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 25-03-07 08:51

Tak for svaret ans og for at du sad våven og fik urene stillet frem.
troede, at jeg forlængst havde lukket og slukket.
men nu kommer der en ny.
tak til alle I andre for spøjse indlæg,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-07 12:05

Tak

skinner

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-07 16:19

Juhuuuu - honey, I'm hoååme!

Havde liige en børnegudstjeneste i eftermiddag.

Ohh, sikke et skjønt vejr!

God restsøndag you all.