/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af tekster ønskes
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 22-02-07 01:59

Så er der to tekster mere jeg ønsker tydet.
Den ene er AO København Sct. Nikolai 1746-1765 Opslag 127, nr. 7 omhandlende Hans Christian Reimer og Mette Maria Platfuss´ datter.

Den anden er AO København Sct. Nicolai 1746-1765 Opslag 132 nederst tv omhandlende Engelbreth Platfuss´ søn Henrik.

Finn

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 22-02-07 08:02

Desværre er jeg trods stærkere briller ikke længere ret god til at tyde gamle skrifter. Men kan jeg hjælpe på anden vis, så gør jeg det gerne.

Med hensyn til ægteparret Hans Christian Reimer og Margrethe Reimer, så mener jeg at de også har en søn, Just Reimer, født 6. februar 1756, død 21. november 1828.

Just var gift med Kirsten Lauritsdatter Thye, født 14 Juli 1746, død 16 November 1828.
Ægteparret Reimer/Thye fik 3 September 1787 en søn (Hans Christian Reimer).

Her stopper mine oplysninger om descendanter(efterkommere), men Kirsten Lauritsdatter Thye har flere søstre, forældre osv. - og hvis oplysninger om disse har interesse, så sig bare frem.

Mange hilsener

Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-02-07 11:33

Hej Varla
Det er især slægten Platfoed/Platfues jeg ønsker oplysninger om. Et par af dem er gift ind i degne/præstefamilier - så noget må der kunne findes om dem.

Finn

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 22-02-07 12:21

Wiberg, bind 1, side 20

No 6. Aagerup og Kirkerup,
Sømme Herred, Kjøbenhavns Amt, Sjællands Stift.

10. 1/4 1785, ordineret 20/4. Just Reimer født 6/2 1756; Fader: Hans Christ. Reimer, Viinhandler.; Moder: Marg. Platfuus; Student København 1773; Cand. theol. 3/7 1783, h.; ~ 1/3 17 86 Kirstine Thye af Hvedstrup-F., døbt 14/7 1746, † 16/11 1828; 1 Søn, [død (†) 21/11 1828].
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og jeg søger videre. /Ejvind @ Varla

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-07 12:54

Uh en hård nød, Finn!

Her er hvad jeg, efter fattig evne, læser:

Kathrine Marta, Faddere: Laurits Platfoed, Brøgger paa ?, Engelbreth Platfoed, idem ibid (det samme), Friderik Platfoed, ??? i Fortun, ??? Madam Anna Platfoed, ?? Platfoed, Brøgges???????????

og

Engelbreth Platfoed ??? og Christiana Jacobsen deres søn døbt Henrik, Faddere: Engelbreth Platfoed, ? gaar paa ? Jens Fieldbye, idem ibid, Niels Pude(?) ????? Madam Anna Platfoed, ???paa Nørregade, og jomfru Margrethe Platfoed ibidem.

Således ikke meget hjælp, men dog udvisning af lidt god vilje... karenD

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-02-07 15:29

den 31 Dito Hans Christian Reimer Viintapper i Fortunstrædet, og Mette Marie
Platfoed E: D: k: Cathrine Maria; Fadd: Lauritz Platfoed Brøgger paa
Nørregade, Engelbreth Platfoed idem ibidem Frederik Platfoed som _ det
Asiatiske Compagnie log: i Fortunstrædet Madm Anna Platfoed ________
Lauritz Platfoed Brøggers Hustrue, og Jomfr: Jythe Terchelsen hos
hendes ________ PræsteEnke paa Østergade

d. 7 Ditto Engelbreth Platfoed KlædeKræmer paa Amager Torv og Christiana
Jacobsen E:S:k: Henric; Fadd: Engelbreth Platfoed Brøgger paa Nørregade,
Jens Juelbye idem ibidem Niels Gude Forvalter over Kongens Kiøring paa
Slottet, Madm. Anna Platfoed barnets Brøggers Hustrue paa Nørregade og
Jomfr. Margrethe Platfoed ibidem.

Den med Kongens Kiøring er delvist et gæt,

Er der nogen der kan supplere de manglende ord eller be- eller afkræfte den med Kongens Kiøring?

Finn

Kommentar
Fra : kirstenkingo

Dato : 22-02-07 17:46

Hej Finn- Kyhn.
Hvis du mener at de er gift med degne på fyn, så tror jeg du kan finde det i bogen Degne og skoleholdere i Fyns stift indtil 1814 af Bang Mikkelsen.K.

Vh. Kirsten

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-02-07 22:06

Hej Kirsten
Ja tak, jeg har prøvet, men der står at de er født i Vissenbjerg, men jeg kan ikke finde dem der.
Derfor håber jeg ad denne vej at finde mere.

mvh
Finn

Annuller spørgsmålet
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 24-02-07 12:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål