/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Plastic-kirurgi
Fra : Felix
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 21-02-07 17:17

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle erfaringer med næseoperationer. Jeg overvejer lidt at få skåret noget af min schnauser, men ved ikke rigtig... hvor meget koster det, hvordan bliver arene - er man tvunget til at gå med foundation og masser af makeup resten af sine dage?
Hvor er de dygtigste kirurger? Kan man få tilskud fra Danmark? (ja, ok det kan jeg jo selv undersøge, men det er lettere at få det serveret
Og hvordan foregår det - ta'r det lang tid? Gør det meget ondt? Er man plaget af det længe efter operationen?
Sådan noget kunne jeg godt tænke mig at få nogle bud på fra nogen, der har prøvet det, eller måske en, der udfører....?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-07 17:51

Hjælp kam du glemme alt om - du er den eneste til at betale.....

Kirurger eller nogen der har fået det lavet finder du næppe i dette forum......

Prisen kan du jo ringe rundt og forhøre dig om - den svinger sikkert en del....

Citat
Gør det meget ondt?

Næh - først bagefter

Så med mindre du er MEGET plaget eller svømmer i penge er der masser af ting der kunne forsøde din tilværelse mere for de samme penge....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 18:10

Du kan læse om tilskudsreglerne for sygeforsikringen "danmark" her

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=354

Her er en prisliste for operationer, men ikke lige for den dy ønsker, men så kan du måske danne dig et lille overblik

http://www.absalon-privatklinik.dk/default.asp?gruppe=5&showUnderPkt=,15,16&dokID=16

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-02-07 18:23

Læs lidt om det her

http://www.aarhusspeciallaegecenter.dk/plastikkirurgiskcenter/naese/

men hvis du vil have tilskud fra Danmark så skal du være medlem i gruppe 1 eller 2 de seneste 12 mdr. før operationen foretages.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 18:46

Der er også tilskud fra sygesikringen "danmark" gruppe 5 hvis du opfylder dette

Citat
Den samme ret opnår du, som medlem af Gruppe 5, når du har haft Operationsdækning som tilvalg i de umiddelbart 12 forudgående måneder

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-07 19:10

Citat
hvordan bliver arene - er man tvunget til at gå med foundation og masser af makeup resten af sine dage

Spørg Michael Jackson

Nej, spøg til side.

Jeg aner ikke noget om kosmetiske operationer, hvordan de forløber, priser o.s.v., kun at der altid er en risiko for et uheldigt resultat.

Ved godt det ikke er spørgsmålet, men min mening får du lige med

Dog undrer jeg mig over, hvad det er for en mekanisme der udløses hos nogen, at de tyr til den slags, i stedet for at acceptere sig selv som de nu er skabt.

For det er jo ikke et fysisk problem du har (går jeg ud fra på den måde du skriver det), men kun en fiks ide hvor du inde i hovedet er utilfreds.

Min mening er, at plastik-kirurgi og ommøblering af diverse legemsdele kun skulle være tilladt, såfremt de grundet FYSISKE gener udgør et problem for personen...og ikke psykiske problemer, men enten fysiske følgeskader, hindring af fysisk udfoldelse o.s.v.

De psykiske påvirkninger over for små bryster, for stor næse, for løs hud på halsen o.s.v. bør bearbejdes på anden vis

mvh dova

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-02-07 21:40

jeg har set i tv og læst, at næseoperationer er dem ser oftest går galt. så hvis det er meget vigtigt for dig, så undersøg om den klinik du vælger, har klagesager i sundhedsstyrelsen. der er nogle klinikker der er bedre til at tjene penge, end til at operere

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-02-07 22:53

det er bare så nemt at gøre sig til dommer over for andres problemer.
mekanismen udløses i mine øjne dagligt, når vi kigger på "perfekte" mennesker i bladene på tv. å sårn.
det er en ringe trøst at sige til unge/yngre mennesker, at når vi bliver ældre, har det ikke den samme betydning.

har du et udseende, som folk vender sig om for lige at checke en ekstra gang, kAN DU MÅSKE FÅ EN HENVISNING FRA DIN EGEN LÆGE, HOV, så du evt. kan få en gratis omgang på sygehuset.

i hvert fald - undersøg det seriøst.
måske vil du på et senere tidspunkt undre dig over, at du nogensinde bare har overvejet at få en operation.

min bagperron har i årevis skreget om at få en fedtsugning, men da resten af kroppen nu deltager i koret, har jeg valgt at tænke på alle de ting, som jeg kan foretage mig i stedet for at ærgre mig over tyngdekraftens indflydelse på alderen..... som især ses det på det ene bryst, som jeg har tilbage.
håber det bedste for dig.

Kommentar
Fra : Felix

Dato : 22-02-07 14:09

Ja, jeg er jo nok ikke den eneste, der går rundt og er lidt utilfreds med det ydre og jeg har overvejet alle de mulige og umulige invendinger, der måtte være mod at kaste sig ud i en sådan operation. Jeg er forfængelig, indrømmet, men ikke dum, så hvis risikoen for et dårligt resultat er for stor, vil jeg opgive det. Man vil jo nødig komme til at se ud som M.J.
Indtil videre har jeg besluttet mig for at ta' til en indlendende undersøgelse og så må vi jo se. Tak for alle jeres indput -

Godkendelse af svar
Fra : Felix

Dato : 22-02-07 14:32

Tak for svaret dova. Jeg sætter pris på din ærlige mening - også selv om det ikke var det, jeg bad om