/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Sy-mønstre til nybegynder
Fra : ruder4
Vist : 9049 gange
100 point
Dato : 21-02-07 10:27

Hej med Jer.

Jeg har fået en symaskine og vil gerne prøve at sy lidt selv. Her til at starte med, er det jo kun små ting, jeg skal øve mig med, såsom grydelapper, Te-varmere, stempelkande-varmere, dækkeservietter, hagesmække etc. Altså små overskuelige opgaver, til at starte med.

Har I nogle gode forslag til, hvad der ville være fint at starte med? Og er der ikke nogle steder på nettet, hvor man kan finde gratis mønstre???

På forhånd tak.

Hilsen Ruder4 – der håber på, at blive rigtig god til at sy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 10:38

Jeg syntes du skulle starte med at gå på biblioteket og låne Burdas Super Easy mønstre, der er virkelig mange mønstre hvor resultatet ser ud til at have været et stort stykke arbejde, men det behøver du jo ikke afslører for nogle

Grydelapper lyder nemt, men hvis du skal bruge kantbånd så er det lige så hurtigt at sy en bluse.

Jeg syntes selv det var nemmest at starte med bomuldsstoffer, du kan købe det billigt i Jysk sengetøjslager, ofte har de store rester til ikke ret mange penge

Rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-02-07 13:11

Sy evt. et forklæde i bomuld - lav kantebånd af stoffet.

Jeg har en arbejdsbeskrivelse til hjemmelavede kantebånd, hvis er interesseret.

Forklædet kan også laves uden kantebånd, så bukker man bare kanten en eller to gang og laver en stikning hele vejen.

Jeg laver gerne en arbejdsbeskrivelse med lidt tegninger, hvis du vil have det.

Hanne

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 21-02-07 13:39

Hej Nordsted1.

Den bog, du omtaler, lyder meget interessant. Men min forespørgsel på biblioteket resulterede i følgende svar:

" Jeg kan ikke finde andet end: Burda easy fashion - det er et blad vi er begyndt at få I 2006 - og der er et hjemme."

Jeg kan heller ikke finde noget om det på nettet. Kan du hjælpe mig?

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 13:49

Burda har mange mønster - blade- bl.a super easy, så jow det er rigtigt at det er blade og ikke en bog.

Hvis du har en stofforretning i nærheden af hvor du bor, så prøv at kikke ind hos dem, at jeg anbefalede biblio var fordi det var gratis, bladene har været fremme i mange mange år, så jeg tror ikke på de kun har et enket blad.

Der er også Ingelises http://www.ingelise.dk/newsletter men for en nybegynder synets jeg stadig burdas super easy er nemmere at forstå, faktisk så nemme at du kan nøjes med at se på billederne hvordan du skal sy.

Stof og Stil http://www.stofogstil.dk/ har også nemme mønstre, men der skal du vide på forhånd hvad du kunne tænke dig at sy, da deres mønstre er klippet ud på forhånd

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-07 23:04

måske er dette her noget for dig http://www.husqvarnaviking.com/dk/507_945.htm
synes selv, at det virker spændende.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 24-02-07 22:06

Du kan også gå efter at sy noget i fleece, det er så dejligt taknemmeligt at sy i.

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 26-02-07 08:31

Tak for svaret aasenissum. Det ser ud til, lige at være noget for mig - simpelt.

Også tak til Jer andre - jeg har været på biblioteket og låne Burda-bøger.

Træls at man ikke kan give point til andre end en i hver tråd....

Hilsen Smirnoff.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-02-07 09:30

tak ruder4, det glæder mig, at det lykkedes at gøre dig tilpas.

jeg er selv lidt imponeret over linkets mange forslag - lige til at gå til.

burda har rigtig mange gode mønstre. hvis det er til beklædning, så tjek lige målskemaet med dine egne mål, da burdas ligger i den lave ende.
du er velkommen til at stille de spørgsmaål, du har brug for, da jeg har et par kneb eller to på lager.

aasenissum