/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken vaskemaskine ?
Fra : SandraFalk
Vist : 3032 gange
120 point
Dato : 21-02-07 10:17

Vores gamle vaskemaskine er stået af, og vi skal nu ud og købe en ny. Så kan vi da få en lidt mere energibesparende, så det er ok.
Jeg har skøjtet rundt på nettet(skiftselv,elgiganten, skousen, punkt1, wupti og mange andre) og jeg kan bare slet ikke beslutte mig. Vil gerne have en god maskine(gerne sådan en med fuzzy logic o.a) , den skal bare koste under 5000,-
Hvor er det egentlig billigst at købe maskine? Synes wupti så OK ud, men så læste jeg et indlæg herinde, hvor der stod at de slet ikke var billige?? HVor er det så billigere??
Kom gerne med et godt sted, eller endnu bedre nogle links til forslag, hvor jeg får en god maskine til en god pris (des billigere jo bedre, men det skal ikke være en helt skrabet model, og også gerne ret miljøvenlig mht. vand+el..) Vi tilslutter selv..

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-07 10:51

Undersøg også lige:
Hvor meget vand den bruger ved 60 gr. vask...
Hvor meget strøm den bruger...
Hvor længe den er om at gennemføre den ønskede vask...
Hvad garantien er på maskinen...
Hvad Tromlen er fremstillet af - så den holder merer end 3-4 år...
Hvad Lakeringen kan holde til - og hvordan du står hvis rust viser sig om 2½-3 år...

Dette er hvad jeg skal have unersøgt, inden jeg skal skifte igen, -
Jeg har en stor Blomberg - på 3½ år - den er ca. 3 timer om en almindelig vask og den ruster under lakken, - så den holder nok ikke længe mere hos mig, - et dyrt bekendtskab, - selvom maskinen kun kostede ca. 5000 kr. - det bedste er at den kan centrifugere med 1600 omdr.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-07 10:52

Jeg har for nylig købt nyt el-komfur hos El-Strøm, - og har her fået en virkelig god betjening.
Der kan man også købe vaskemaskiner.

Ammitz

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-02-07 10:52

Vi har altid spurgt montøren, hvad han havde derhjemme, det er en god strømpil. Vi har siden 1984 næsten altid handlet hos Schousen, da vi aldrig gir' fuld pris, og de oftest har givet det bedste tilbud. Dog skulle vores børn og os have nye støvsygere, og de kostede 2000 kr. stk. Punkt 1 gav 1000 kr. i rabat hvis vi købte tre hos dem, så det gjorde vi.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-02-07 11:00

Prøv denne side

http://www.prisminister.dk/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-07 11:08

Forbrugerrådet tester næsten alt, også vaskemaskiner, men desværre kan jeg se at det er begyndt at koste penge for at kan læse deres test`s, men det var måske alligevel ikke en dårlig ide. - Du kan begynde her, og så overvej om det er 50,00 kr. værd. : http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&subid=&cid=2130&1172052371

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-02-07 11:10

Du kan søge frem her alt efter hvad dit behov er. Har lige fyldt et helt hus med hvidvarer og ikke engang i udsalgsperioder kan de såkaldte lavpriskæder konkurrere med 10 min søgning på nettet.

Husk at hvis i vakser en del så betyder maskinens anskaffelsespris ikke ret meget i form af driftsprisen eller med andre ord det kan betale sig at investere i noget energirigtigt.

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer

http://dk.kelkoo.com/b/a/c_144601_hvidevarer.html

http://dk.pricerunner.com/

Med de tre links burde det være muligt at finde det rigtige produkt til den rigtige pris.

Husk dog at overveje om du har andre ting der skal skiftes snart. Indenfor hvidvarer er der rigtigt gode muligheder for rabat ved storkøb

VH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-07 11:12
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-02-07 11:20

Et firma som "Islev-Elektrikeren" påstår, de dumper enhver pris (i hvert fald på de varer de selv har eller kan få). Og med hensyn til maskinkvalitet: I gamle dage havde vi Statens Husholdningsråd, som nu desværre er slagtet af spareivrige regeringer. Dem kunne man ringe til og spørge. De prøvede jævnligt hvad der var på markedet og gav objektive vurderinger af vaskeøkonomi, vaske- og skylleevne samt centrifugering. Men det er nostalgi. Prøv og check Forbrugerstyrelsen
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/dbc/fremvisning/?user_dbcforbrugerindeks_pi3%5Binput_field%5D=1739
der skulle du kunne se, hvad der er testet i DK og nabolande de sidste 3-4 år.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-07 11:27

Jeg købte ny vaskemaskine sidste år og købte den her http://butik.el-stroem.dk/ jeg sparede flere tusinde kroner, jeg var lidt betænkelig ved at købe så stor en ting over nettet, men det gik over al forventning.

Jeg fandt maskinen printede ud og gik i byen for at se om jeg kunne få en forretning til at matche prisen, det kunne jeg ikke.

Jeg bestilte maskinen og fik kort efter en mail, hvor der stod at den var midlertidigt udsolgt, jeg kunne vælge at annullerer købet, eller vente på at de fik maskinen på lager igen. Jeg var spændt på om pengene blev trukket, det gjorde de ikke.

Jeg fik mail om den nye leveringsdato, men den kom to dage før, og pengene blev først trukket efter jeg havde modtaget den.

Vi har altid købt Vølund, nu hedder de ikke vølund længere men Asko, montøren vi havde ude da vi troede den bare skulle rep. frarådede det mærke, i stedet blev vi anbefalet Miele og AEG, vi købte AEG da den var billigere end Miele og har samme funktioner

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 120 point
Dato : 21-02-07 11:29

Vi køber vaskemaskiner og tørretumblere hos Harald Nyborg / Daels varehus i glostrup.
De koster omkring 3000 kr. og de holder som regel mere end 6 år.
En dyrere mask. til 6000 bør til sammeligning holde i mere end 12 år uden rep.........
men det gør de jo ikke, så derfor passer vores regnskab fint, og min kone er glad for at få noget nyt en gang i mellem. (jeg slipper for at rode med dyret)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-02-07 19:26

Min erfaring siger at hovedlejer ved maskiner der centrifugerer med 1600 omdr holder meget kortere end f.eks 1400 omdr..

Køb ikke de nye AEG, vi har noget værre bøvl med dem

Personligt syntes jeg at man får mest for pengene ved at købe gorenje.
Miele er jo top klasse, men når, og jeg gentager NÅR, de går i stykker koster det kassen! For alle maskiner går i stykker.. nogle mere end andre.

Personligt anbefaler jeg at købe ved skousen.
www.skousen.dk

Ja, man får også meget for pengene med harald nyborgs maskiner, vil bestemt ikke afvise dem. Men hvis det er en børnefamilie skal man nok ikke forvente den lange holdbarhed.

Håber det kan bruges

- Anden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-02-07 20:46

Vores H.N. maskiner har kørt i børnefamilie miljø (dagpleje) og alt mit tøj som kun er rent i ca. time da jeg kun graver have med nyvasket tøj på.
Jeg er tidligere storkøkken/husholdnings-montør 12 år (Hobart/kitchen aid) og har altid elsket min fritid.............. så nul rep efter fyraften.
Og der har disse 6 års maskiner passet mig godt.
Jeg har set meget Miehle stå og humpe derudaf, fordi de er for dyre at skifte ud.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-02-07 21:29

Kan kun give e.c ret

Men mor's 20 år gamle miele har jeg dog ikke repareret på de sidste 3 år på trods af at hus vasker 3-4 gange om ugen

- Anden

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 22-02-07 10:02

Ja, den ser da også fin ud til den billige pris den de har her i H.N. synes jeg...

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1674&Grp=&n=50100

??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-02-07 15:50

Denne maskine har vi haft i 6 år og den fejler ikke noget.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4485&n=50100
Dog kunne min kone godt tænke sig de 1600 omdrejninger som den anden har.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 22-02-07 16:21

Tak for svaret e.c. Vi kører i Harald Nyborg nu - bor kun 15 km derfra, så det kan jo ikke være lettere

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 16:41

Det kommer an på hvor i bor i landet, jeg er sgu sneet inde

Undskyld - kunne ikke lade være

- Anden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-02-07 19:01

Held og lykke med wasco.