/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
BANANFLUER ?????????
Fra : kissan
Vist : 3026 gange
200 point
Dato : 20-02-07 21:53

Er der nogen der har et godt råd?
Vi er blevet invaderet af bananfluer og der blir flere og
flere af dem.Vi har ikke noget frugt eller mad stående fremme,de er
bare OVER det hele nu,I skabe skuffer mm.Spiser vi så spiser de med
Vores hjem er rent så det sku ikke være det!!!Har bare aldrig oplevet noget lignende
Et godt råd efterlyses med kyshånd.
KISSAN

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-02-07 22:03

Skraldespanden og grønt affald er også en lækkerbidsekn for bananfluer. Sørg for at alt madaffald smides helt ud i skraldespanden en uges tid et par gange om dagen. Og selvfølgelig skal der heller ikke så frugt fremme i denne periode.

Så tror jeg problemet er løst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-07 22:09

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?id=2860

ellers fat i en skadedyrsbekæmper - de djævle kan være umulige at komme af med uden

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 20-02-07 22:16

nå jeg måtte lige i redskabs skuret for at finde ud af noget

hvis duvirkelig vil dem til livs så er der et supergodt produkt du kan købe (spray) der hedder 810 insektmiddel fra trinol - det må KUN bruges i beboelse og ikke i stalde osv - har prøvet det og det er meget effektivt !!!!! Udrydder alt der kravler og flyver og er uskadeligt for mennesker - katte og hunde osv.
Det er det skadedyrsbekæmpere bruger og du kan få oplysning på 96 32 00 64 eller fax 96 32 00 63

Jeg fik det udleveret først pga jordhvepse - senere ved et større angreb af bananfluer der kom lige pludseligt - og de var pist væk i løbet af nul komma fem - men forhør dig endelig

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-07 22:25

Ja skraldespanden løber jeg ud med hele tiden,og frugt har fået
plads i køleskabet,hvor de faktisk også sniger sig ind
Tror lige jeg prøver den med saften og opvaskem.i nat,så må vi se imorgen!!
Det her er virkelig Klamt vil jeg lige hilse og sige.
Forløbig tak herfra
KISSAN

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-07 22:30

Hovså Mirit,,,
TAK for den!!!!!!!
Ringer med det samme imorgentidlig
Du hører nærmere
Kissan

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-02-07 22:51

Vi har dem når vi har en flaske rødvin stående klamt
eller de der 3 l dunke stående .. men det er kun i perioder

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-02-07 22:53

Og de møj dyr skal sku ikke drikke mit rødvin
ud med dem ... så ka de sku lær det

Kommentar
Fra : Nischa

Dato : 20-02-07 23:16

Vi kom af med dem på mindre end 4 dage da vi købte et par kødædende planter og satte dem i køkkenet. Husk dog at være ekstra omhyggelig med rengøring før og efter, og gå ud med skraldet hver dag disse fire dage

Held og lykke,

husker det som om de er det rene helvede!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-07 23:51

Hvor køber man kødædende planter???????????
Synes ik jeg har set dem her i Haderslev(er en flittig plantekøber)
Kissan
Har sat saft på køkkenbordet!!!!!!!!!!!!!!2sekonder og der var en million

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-02-07 00:03

Du kan lokke dem væk med bananer - de ELSKER bananer!

Hver gang du ser en skal du vise den en banan og så gå udenfor - så flyver den bagefter. Ligeså snart den er udenfor døren skynder du dig at lukke døren så den ikke kommer end igen.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-07 06:52

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-02-07 12:02

Vi stiller tomme flasker i vindueskarmen med lidt rødvin i, og det virker som en fælde.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 21-02-07 14:14

Fulde skraldeposer, de virker osse som en fælde.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-07 15:05

Jeg har kontaktet TRINOL og kan købe sprøjtemidlet imorgen i Matas,så jeg
håber det tager utøjet.Indtil da har jeg lavet fælder med saft-bananer mm.Mangler lige en
Kødædende plante
Det er til at få Fnat af
Fortsat god dag herfra...............

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 21-02-07 16:00

Hvidvin er efter min erfaring bedre end rødvin, da bananfluerne hellere
vil begå masseselvmord i min hvidvi end i kærestens rødvin, hvis der
står en slat i hvert glas natten over.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-02-07 20:53

Vores drukner sig kun i årgangsvin.
(den billige der har stået i flere år og som er udrikkelig)

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 23-02-07 21:06

Tak for svaret miritdk.
Nu skal jeg kom efter dem...........
Fortsat god weekend til dig og jer der svarede

KISSAN

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 23-02-07 21:34

Hvis det går helt galt, så prøv den med skraldeposen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 21:37

velbekomme -

ps læg lige mærke til om der er et sted hvor der er mange flere af de bæster end andre steder - så har du fundet frem til klækkestedet

det var hurtigt du fik trinolen - den er effektiv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 21:38

og så god weekend til dig også

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 23-02-07 23:30

Takker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 23:37

du er da vist en natteravn fru solskin

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 24-02-07 13:56

Det er jeg mirit,desværre