/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Alger på trapez-plader
Fra : fh1dk
Vist : 5976 gange
100 point
Dato : 20-02-07 18:52

Hvordan får jeg alger væk fra Trapez-plader, Trapezpladerne ligger over min carport og vi taler om et areal på 25-30 m2?

Jeg læste her på Kandu, at man på fliser kan bruge eddikesyre i forholdet 1/10 gælder dette også for Trapez-plader?

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 20-02-07 18:56

du kan bruge klorin i en rimelig fortynding, det har været praktiseret med et godt resultat, men det er lidt kras, hvis det bliver tilført grundvandet.

nsl

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-07 18:58

Algefjerner - eller en børste med lidt grundrens.
Fåés i ethvert bygge markede, med respekt for sig selv.

PLUS en grundig vejledning.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-02-07 19:17

Ikke klor, klorin eller andet af den slags stads nsl.

Der er ikke noget hvis det bliver ført til grundvandet... det gør det, eller i første omgang blot som overfladevand der løber ned i græsplænen, i grøftekanten, eller ud på marken, engen eller hvad der er i nærheden, og gør det til en tvivlsom affære at være plante, bille eller snegl.

Alt salg af KLOR-holdige produkter til private skulle forbydes!

Jeg har ladet mig fortælle, at brun sæbe er ganske virksomt som algefjerner. Smør ind, lad virke ½ til 1 døgn og skyl/spul efter. Jeg har endnu ikke afprøvet dette selv.

Ellers så holder jeg med disken

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 20-02-07 19:20

Tak for svaret disken.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-02-07 19:51

SELVTAK
Men spørg, før du køber, det kan være det æder dine tagplader...

Mener at huske man STADIG, ken købe noget der hedder VANDFORSEGLER,
eller lignende - til brug i badeværelser o.s.v
det kunne vel vandet UDE, eller er der JO, det HEL NYE NANO,
men kan sgu ikke finde adressen, de lover at holde ALT væk med

SORRY katten skal TÆSKES.
Hej

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-02-07 20:03

Citat
Alt salg af KLOR-holdige produkter til private skulle forbydes!

Hvordan kan du egentlig leve.

Voksne kan lebe med skidtet, værre for møgungerne.

Du kan ikke finde et stof, uden blegemidler eller andet tilsat.

Hvor kommer BRUN sæbe fra....?

Hvad du køber i et byggemarked, ___er vel GODKENDT.

Er brun sæbe nu også det....?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-02-07 20:06

Citat
VANDFORSEGLER,

Prøv forresten en bådebygger, de har som regel ikke problemer
med alger__________under vandlinien.

Men det er sgu noget giftigt ___________
jeg må ikke skrive spam mere,

men tvivler på de døjer meget med alger.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-02-07 20:18

Brun sæbe er et af de midler der altid henvises til af miljøorganisationer og institutioner som et af de mest miljøvenlige rengøringsmidler.

Et typisk brun sæbe produkt kan se sådan ud, når man kigger på produktdatabladet:
http://www.edeka.dk/produktblade/NOPA_SUPER_FLY_BRUN_SAEBE_1_5L.pdf

Kan man undgår giftige kemikalier, uanset de er godkendte, så mener jeg de bør undgås under alle omstændigheder, når der findes mere miljøvenlige alternativer. Både af hensyn til mennesker og natur.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-02-07 23:47

Brun sæbe i vand ordner en masse skidt samt alkyd- og oliemaling på pensler. Men hold det venligst væk fra mit luxuslegeme!
Men til alger er det eller noget brintoverilteholdigt fint.