/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nero 7 premium
Fra : hbv144
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 20-02-07 14:03

Er der nogen der har erfaring med at brænde optaget tv på DVD?
Har lige installeret nero 7 premium. Købt via Nero'es hjemmeside, så der er ingen support i Danmark.
Når jeg brænder DVD'en er der ingen lyd på.
Det er en media center maskine.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-07 14:08

Det kan jo være du mangler et codex på din computer-afspiller.(Windows media afspiller)
Har du prøvet at afspille DVDèn på en "stue"-DVD-afspiller?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 20-02-07 14:45

Hurtigt på banen, tak.
Ja, der er heller ingen lyd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-07 16:08

Du har altså optaget et TV program på din computer, og kan godt høre og se det igen, men når du brænder programmet i Nero 7, så kan du ikke høre lyden på computeren, eller på en DVD-afspiller.?
Og Nero brænder i DVD-format, og ikke i Neros eget format?
Er det sådan?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 20-02-07 18:02

Ja, helt rigtigt forstået.
Om Nero brænder i DVD-format, eller i Neros eget format er måske et spørgsmål.
Ved installationen af nero blev der oprettet ikon i media center, under "opret CD/DVD" .
Når jeg beder om at oprette CD/DVD kører det hele af sig selv, der kommer en tidsbjælke frem så man kan følge med i hvor langt det er nået, det tager en masse tid, 1-2 timer.
Man kan også klikke OK og så lave andre ting på maskinen imens, det har jeg nu ikke gjort.
VH
Hans Erik Hansen

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 20-02-07 18:59

Hvad har du optaget din Tv udelsendelse på?

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 20-02-07 22:47

iWindows media center.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-07 16:12

Sådan gør jeg i XP:
Læg en tom DVD i drevet.
Start/alle programmer/nero 7 premium/Nero start smart
Vælge helt foroven at det er en DVD
Vælge "Foto og video" ikonet, og under vælges "Lav din egen DVD-Video"
Lav den som du syntes, med baggrunde osv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 21-02-07 17:18

Endnu engang takker jeg for din ihærdighed.
Den mulighed har jeg også prøvet.
Der er noget jeg er kommet til at tænke på, at når det er optaget i media center er filformatet DVR-MS?????
Jeg har været lidt omkring for at finde løsninger og fundet nogen omtale på siden: recordere.dk forum:brænding af Kiss.vob.
Ligeledes noget om filstrukturer på en DVD.
På den brændte DVD er der 7 ikoner der hedder:Video_TS og Video_TS og Video_TS og VTS_01_0 og VTS_01_0 og VTS_01_1 og VTS_01_2.
Jeg har også gemt logfilen fra brændingen, den er på 15 sider printet.
Der står ligeledes noget om at DVD bruger Dolby Digital til at håndtere AC3 lydspor, men alt dette skulle findes i den nye NERO 7.0 som jeg lige har købt og installeret. versionen er 7.7.5.1.
VH
Hans Erik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-07 22:11

Ja, der er noget specielt ved Windows XP Media Center Edition 2005 og det filformat
Først håber jeg du er god til engelsk, for denne side fortæller det godt:
http://www.fstop-blues.com/2005/04/windows-media-center-tip-burn-dvr-ms.html
Siden snakker om at man skal helst have sonics dekoder, men mon ikke mpeg2decoder.exe som jeg henviser til længere nede klarer det samme.
Og iflg. denne side:
http://www.deskshare.com/Resources/articles/dmc_DVRMS.aspx
Er det en god ide at installere denne MPEG 2 Decoder:
http://www.deskshare.com/download/mpeg2decoder.exe

Desuden er det en nødvendighed at have decoderen installeret hvis du vil konvertere filmen til et andet format, feks. WMV eller AVI, som man kan klippe i og brænde til en DVD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 22-02-07 13:51

Hej igen!
jeg puster lige lidt, og sunder mig over alle disse informationer.
Det første link du sendte med er interessant, jeg er nu ikke god til engelsk men det faglige går nogenlunde.
De første tre billeder viser bokse fra MCE.
Det første viser create DVD det havde jeg
det andet havde jeg kun muligheden for data DVD og ikke de to sidste.
Det fjerde billede er minsandten NERO vision express 2, og i min NERO 7.0 er der version NERO vision express 4, og NERO'es information af NERO 7.0 pakken skulle alt være undestøttet så et stort spørgsmålstegn??
Men ellers fremgangsmåden fulgt som beskrevet gav ikke bedre resultat.
MPEG2 decoder dukker ikke op nogen steder efter installation.

Her er hvad de skriver:
The Full Codec pack offers you the same functionalities as the DVD pack, and additionally includes MPEG-4, AVC/H.264 and Dolby 5.1 channel encoding/decoding. With Recode, you are able to convert files into Nero Digital™ format.

The Full Codec pack contains the following components:

MPEG-2 encoding/decoding
MPEG-4 encoding/decoding
AVC/H.264 encoding/decoding
Dolby Digital 2.0 encoding/decoding
Dolby Digital 5.1 encoding/decoding
VH
Hans Erik Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-07 20:39

Ja jeg har også din version af Nero, men på deres supportsider skriver de:
(Depending on the system configuration DVR-MS files might not be fully supported)

Jeg har nu læst bjerge af løsninger, for tusinder har problemer som dig.
Her er et lille udplug af hvad A - C gjorde.
Og jeg har udeladt de mange der brugte op til 5 dyre programmer for at konvertere filen.
Men mængden af programmer, afhænger også af om filmen er kopibeskyttet(Mange tv-programmer er åbenbar det), desuden afhænger programmængden også af om filen skal "krympes" ned til 4,4GB hvis den er for stor.

A
Well I have a solution, it is Roxio Easy Media Creator 7.5. It works !!! and well. It does however change the file type, but who cares I can edit 30 min tv shows in a matter of minutes, build a DVD and play it in my 7 year old DVD player.

Here is what I do to make DVDs

1. Use this DVRMSToolbox to convert the Media Center's file to mpeg.

2. Use VideoReDo to cut out the commercials.

3. Use DVD Author to make menus and create DVD files

4. If the files you created in step 3 are over the size of a DVD (4.7 GB), use DVD Shrink to compress the files.

5. Burn the image file to a DVD-R with Nero or Roxio.

B
Here's what I did instead:

1. Use VideoReDo to remove commerials and save as mpeg (about 10 minutes for 1.5 hour show)

2. Nero Vision to burn the dvd (8 minutes to transcode the file, 8 mintues to burn)

Now that's simple and I'm definitely buying a VideoReDo license. The Ad Detective worked flawlessly as well.

C
1) convert dvr-ms to MPEG using DVRMSToolBox

2) edit the MPEG to remove commercials and half time shows..etc, using TMPG DVD Author; then create video DVD files

3)use DVD Shrink to make it fit in one DVD disk

4) burn the video files to DVD disk using nero

E
1. Edit commercials and create mpeg with VideoRedo

2. Open, chapterize, menuize, burn DVD with Nero Vision 4 (if file is too big, I burn an image to disc and go to step 3.)

3. If needed, DVD Shrink and burn DVD.

E løsningen er den letteste, da du bare skal finde VideoRedo, som både kan klippe reklamer ud, og ændre filen til Mpeg, som Nero kan brænde.
VH Palle Hansen
NB: Har ikke selv Media Center, men bruger en DVD-optager, når jeg vil gemme TV.

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 27-02-07 14:16

Hej igen!
Jeg har kigget på dit sidste indlæg og prøvet at bakse med DVRMSToolbox, det kunne jeg ikke få til at virke, jeg fandt ellers en brugermanual til det, godt nok på engelsk, men alligevel stavet mig igennem det.
Så ingen negative udladninger om det, jeg har nok ikke fået det hele med, jeg fandt ikke rigtig ud af om det var freeware.
Jeg fandt et andet converter program der hedder "Digital Media Converter" det koster 39,95 US dollar, det er er nemt at bruge, ud over det tager tid.
Har du andre forslag?
VH Hans Erik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-07 17:10

Dit problem må være det samme som utallige har, og kan skyldes at jeres mediacenter er et OEM-gammel version, og underlig at Microsoft ikke har klaret det i starten. Men der er håb:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/upgrade/default.mspx
Ovenover skriver de, at du skal du hente de nyeste opdateringer ved at installere opdateringspakke 2 til Windows XP Media Center Edition 2005.

Så burde du kunne brænde:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/using/DVD/burntvtodvd.mspx

Ellers:
Digital Media Converter kan måske bruges, og skaffes ad omveje.

En på nettet skriver:
Citat:
Jeg havde nøjagtig samme problem med, at mit færdigkonfigurerede mediacenter fra Zitech ikke kunne brænde end Video-dvd men kun en data-dvd. På oversigten over installerede programmer så det ellers ud som om de nødvendige Sonic encoders var installeret.

Efter lidt søgen rundt, hvor jeg også - uden held - forsøgte mig med ovenstående af- og geninstallation af Sonic encoders fandt jeg et tip om, at man kunne bruge et Sonic encoder program til HP's mediecenter.

Det virkede!! - selvom mit medie center ikke er fra HP. Afinstaller først de evt. nuværende encoders og kør derefter blot installationen af HP's encoders.
Citat slut.
Altså han ser ud til at have haft held til at installere HP`s encoder:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?softwareitem=ob-30721-1&cc=us&lc=en&dlc=en&dlc=en&lang=en
Hvorefter filmen kan brændes i Nero.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hbv144

Dato : 08-04-07 12:35

Hej Palle!
Jeg pusler stadig med at brændig af DVD'er på Windows XP Media Center Edition 2005 , og Nero.
Jeg er nået så langt nu at Windows XP Media Center Edition 2005 har funktionen til at brænde DVD'er indbygget.
I den hjemmeside du henviste til sidst:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/using/tv/burntvtodvd.mspx
er vist at man kan oprette "DATA DVD" "VIDEO DVD" og andet sted er der ligeledes en funktion der hedder "SLIDE SHOW".
Hvis ikke ens maskine kan skal man henvende sig til Hardware leverandøren.
Jeg har prøvet funktionen "VIDEO DVD" på både en DELL og HP maskine hvor det virkede perfekt og tog ikke særligt lang tid ca 15 min for udsendelse på 19 min.
jeg slås videre med Leverandøren af min PHILLIPs maskine.
hilsen
Hans Erik