/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter fra Tyskland !!!!
Fra : refi
Vist : 2102 gange
70 point
Dato : 20-02-07 11:21

Nogen der kender til reglerne vedr indførsel af en NY knallert 45 fra Tyskland....

Grunden er at vi i Tyskland kan få et tilbud på 2 mobiler + 1 scooter = 960 €

Dette indbefatter også 400min fri tale pr. måned i 2 år. (det kan vi ikke bruge, men noget af det.)

Så egentlig drejer det sig KUN om en såden scooter kan importeres uden de store omkostninger...

Data er

Technische Daten City Star Motorroller:
Geschwindigkeit: max. 45 km/h
Leistung: 2.2 KW / 7500 U/min
Normalbenzin
Tankgröße: 5 Liter
Zulässiges Gesamtgewicht: 235 kg
Verbrauch: 1,5 Liter / 100 km

Motorstørrelsen kender jeg ikke og dog...

49 ccm
4-Takt-Motor
2.2Kw
45 Km/h
Leergewicht ca. 75 Kg
Elektro- & Kickstart

Hvad siger/mener I ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 11:23

PS....

Scooter alene = 740 € = ca 5000 kr.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-02-07 16:02

Prøv da lige at høre tolderne! De af alle må vide det.

Men knallert45 er mig bekendt ikke belagt med afgift. Og skidtet hedder en EU-scooter, så umiddelbart JA, det må du gerne (men jeg ved det ikke eksakt).

.....men vil gerne vide det!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 20-02-07 16:21

Så vidt jeg er orienteret:
Hvis det er en godkendt EU-scooter i nogle af EU-landene, så er den også godkendt i Danmark, og kan uden omkostninger indføres.
Men, men, du kan jo også få scootere i den prisklasse herhjemme, men de er også derefter, også kaldet Kinamodeller. Og hvad med reservedele?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-07 16:43

Citat
Grunden er at vi i Tyskland kan få et tilbud på 2 mobiler + 1 scooter = 960 €

Så tjek lige om mobilerne er nogen der kan bruges/registreres i DK, jeg formoder det er et tysk abonnement når de sælges i Tyskland.......... jeg ved ikke helt om det er smart når du har bopæl i DK.

M.h.t. scooteren, skal du jo i forbindelse med myndighederne og have lavet en dansk registreringsattest på den, (spørg i den lokale synshal hvordan du gør)...lige som når man importerer en bil......der skal bare ikke betale registreringsafgift af en knallert, men proceduren er den samme.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-07 16:47

Forresten, hvilket fabrikat er den scooter, både for at vurdere om det er et godt køb kvalitetsmæssigt og fordi den skal jo opfylde standarden/være typegodkendt for at kunne registreres her i landet...som palleb er inde på.

Men hvis du i forvejen ved, at der kører nogen rundt i DK magen til, er det ikke noget problem med godkendelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-02-07 18:00

Selv om at den er godkendt i andre lande, så tror jeg at Danmark stadig har sine godkendelser på knallerter, også kaldet et "TUM" nummer.
Hvis der ikke findes en scooter af samme model af den som du er interesseret i, så skal den måske have sit eget nummer, og det plejer at koste kassen for en sådan godkendelse

Anyway, held og lykke og hold os lige opdateret om hvordan det går med den, da jeg i også er interesseret i om det kan lade sig gøre.
ps. da du har betalt moms i tyskland, så slipper du vidst nok for at betale moms i danmark.
Eller også så er der noget med en grænse på 2500,- som du jo overskrider. hmmm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 20:30

Her er dyret - glem prisen - den er for dyr der.....

http://www.benzhou.de/produkte_benzhou.htm

Citat
Så tjek lige om mobilerne er nogen der kan bruges/registreres i DK, jeg formoder det er et tysk abonnement når de sælges i Tyskland.......... jeg ved ikke helt om det er smart når du har bopæl i DK

De er med Tysk abo, men da vi jo også har adresse i Tyskland og opholder os der en del af året, er det ikke noget problem....
Planen var egentlig bare at lægge dem på hylden, og kun bruge dem når vi var dernede....

Om det så er de 200€ værd - kan man jo diskutere......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 20:32

Citat
Men, men, du kan jo også få scootere i den prisklasse herhjemme

Det har jeg godt nok ALDRIG set.......

Har du nogle eksempler.......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-07 02:27

Det er ikke en model der kører her i landet.

og jeg undrer mig noget over, at de skriver:

Citat
City Star Motorroller mit deutscher Straßenzulassung

Altså med tysk godkendelse og ikke noget med EU-godkendt.

hvis du har mulighed for det, vil jeg anbefale, at du får printet ud, siden med de specifikationer der er på den og billeder af den, og tager det med hen i synshallen og spørger, for selv om de tales om EUharmonisering og ditten og datten, er virkeligheden desværre en anden mange gange...og især når det drejer sig om køretøjer.

Så til spørgsmålet om den er billig....aner det ikke, for kender ikke modellen, køretøjer er dog generelt billigere i Tyskland, vil gætte på en model magen til ville koste omkring 7000,- her i landet, men ofte kan ting købes for billigt, og muligvis kan der være problemer med levering af reservedele, som jeg forstod i betingelserne for det firma i dit link, skulle leveres af dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-07 06:55

Siden var som sagt KUN for billedets/datas skyld.....

Det er RTL der sælger dem til den pris incl. 2 motorola mobiler....

Egentlig er scooteren GRATIS incl. hjælm, men det er jo ligesom herhjemme at det betales via det abo der er på telefonerne... Nemlig 2 x 20€ pr. måned i 2 år - dog med 2 x 200 min. fri tale pr. måned....

PS... Kan da lige sige at tilbuddet OGSÅ kører i Østrig... Så der må den jo også være godkendt....

Men klart, det bør nok lige tjekkes med motorkontor eller synshal inden.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-02-07 22:14

Hej refi

Jeg prøver lige på denne tråd.
Jeg har forsøgt at skreve et "privat indlæg" til dig, en kan ikke.
det er derfor.
Kan du ikke lige skrive til mig, så kan jeg svare og du forbliver annonym.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 22:23

Jeg har skrevet i din tråd....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-07 15:04

Nu er "dyret" købt uden mobiler....... 649€

Så nu kigger jeg lige lidt nærmere på når vi kommer til Tyskland.....

Sælger påstår den er EU godkendt ????

Så nu ser vi lige.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 14:12

Har nu haft alle papirer med til en motorsagkyndig.....

Han mente ikke der skulle være problemer med at få den godkendt i DK

Den er faktisk EU godkendt, så siden er åbenbart lidt beskeden ved "kun" at kalde den D godkendt....

Nu skal jeg lige forbi et motorkontor så jeg kan få oplyst om der er evt. afgifter o.lign. der skal betales....

Vender tilbage....

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-03-07 15:42

Der er ikke afgift på knallerter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 15:55

Næh, men det kunne være der var andre former for afgifter.....

Ellers har jeg lidt svært ved at se HVORFOR de IKKE sælges herhjemme.....

Det er UNDER 5000 kr.-

For en 40er scooter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:18

Så dukkede dyret op på DANSKE plader....

Min mekaniker har lige været med den.....

Han kunne så fortælle at der kører flere i landet selvom den tilsyneladende IKKE importes.....

Den står i systemet....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:20

Tak for svaret pallebhansen.

Og tak til alle andre for kommentarer....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-07 15:57

Selv tak
Nu må vi håbe den ikke går i stykker