/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
mave smerter...
Fra : lineaaenjensen
Vist : 1161 gange
50 point
Dato : 20-02-07 10:45

hej alle sammen...

nu har har jeg gået sygmeldt i 2 år pga mave smerter, lægerne kan ikke finde nogen forklaring på hvorfor jeg har dem, får mofin hver dag for at holde det ud. jeg blev indlagt i 2004 de mente jeg havde blindtarms betændelse, derefter fik jeg betændelse i såret og døjer den dag i dag stadig med betændelse, efter operationen stoppede min menstration,selv om den var regelmæssig før operationen, så nu prøver de så at finde ud at hvad der er sket med den, har været indlagt nok 40 gange siden og undersøgt, ja mindst lige så mange gange og de kan stadig ikke finde ud af hvorfor jeg ikke har min mens....jeg ville bare lige hører om nogen der kender til nogen specialister jeg kan prøve??? min energi er brugt op nu, jeg har ikke den fjerneste ide om hvad jeg snart skal gøre...
er træt af at gå hjemme, vil også gerne hjælper min kæreste med det økonomiske. ( får kun kontanthjælp, da jeg under 25)

på forhånd tak
Line Aaen Jensen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-07 10:53

Hmmmmmm..... jeg har engang oplevet en bekendt som havde nogenlunde som du. Lægerne fandt efter lang tids søgen ud af, at hun led af Chrons syndrom. Nu skriver du ikke så meget om dine symptomer vedr. maven, men du skulle måske lige kigge på dette link.

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=2092050810142340&contextfolderids=1023050721160810

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-07 10:55

Jeg må lige have noget uddybet...

Hvilken type specialist tænker du på?
I din overskrift handler det om mavesmerter, men i teksten er det mest problemer med den manglende mens, du omtaler..

Kan du ikke fortælle lidt mere om dine symptomer og hvad lægerne har undersøgt - og udelukket?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-07 10:58

Klumme, der var faktisk derhenad, jeg også var. Jeg har selv tarmsygdom og noget ringede en smule...

Men det er sandsynligt at tarmsygdomme allerede er udelukket, og symptomerne er lidt diffust beskrevet...

Jeg kan da spørge lidt mere konkret - Har du fået foretaget en kikkertundersøgelse af din tarm. (minimum en såkaldt sigmoideoskopi, som kan undersøge op til 50 cm af tyktarmen)

Vaxen

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 20-02-07 11:00

Håber du finder en lønning på dit problem.
Alt mulig held og lykke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-07 11:05

Jeg var dengang dybt forundret over, hvor længe det tog lægerne at finde ud af hvad hun fejlede. Vi snakker om et par år

BTW.... Opfat ikke mit indlæg som en "skræmmetekst", men som en mulighed for at komme i behandling, hvis diagnosen skulle vise sig at være korrekt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-07 11:14

Klumme, der er desværre rigtig mange historier om tarmsygdomme som er mange år om at blive diagnosticeret...
Så det er bare om at få det tjekket, hvis der er problemer med fordøjelsen..

Problemet er, at symptomerne er meget forskellige fra person til person, så lægerne udelukker det nogengange før det er undersøgt... Andre gange undersøges det, men da metoderne ikke er helt optimale, så går nogen tabt... Desværre

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-07 11:19

Jeg fatter stadig ikke deres metodik.

Hvis der er 100 mave/tarmsygdomme, og man ikke har fundet den rigtige diagnose, når de første 10 er undersøgt, så tar man sgu da de næste 10 og så fremdeles. Skulle sygdomme så ikke findes alligevel, må det vel konstateres at der er tale om en ny eller muteret sygdom.

Men nu er jeg jo heller ikke læge, så det er måske derfor at det er så indlysende for mig LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-07 11:22

Men held og lykke Linea. Håber du finder en løsning så du kan blive rask

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-07 11:59

Citat
Jeg fatter stadig ikke deres metodik.

Hvis der er 100 mave/tarmsygdomme, og man ikke har fundet den rigtige diagnose, når de første 10 er undersøgt, så tar man sgu da de næste 10 og så fremdeles. Skulle sygdomme så ikke findes alligevel, må det vel konstateres at der er tale om en ny eller muteret sygdom.

Men nu er jeg jo heller ikke læge, så det er måske derfor at det er så indlysende for mig LOOL

Åhh, jeg ved godt at jeg nu er TOTALT off topic, men jeg kan ikke nære mig for lige at kommentere det her...

Problemet er ikke metoden på den måde.
Først og fremmest tager man blodprøver for at se, om der er en immunreaktion. Er der ikke det, udelukkes betændelse i tarmene som crohn jo er. MEN - man kan godt have tarmbetændelse uden at have forhøjede værdier. Første fejlmargen...
En anden fejlmargen er, at man indtil for meget nylig ikke har haft nogle undersøgelsesmetoder til tyndtarmen. Og man kan stadig ikke tage vævsprøver i tyndtarmen, som også kan være nødvendigt for at stille en diagnose. Crohn kan derfor til tider være en udelukkelsesdiagnose, som er usikker da der også findes andre forstyrrelser her, som lige så lidt kan måles på grund af beliggenheden...

Og så videre, og så videre...

Det er lidt kringlet...

SORRY Line - jeg ved godt at dette her ikke hjælper dig en pind, måske tværtimod.. Men kommer du på banen med nogle flere oplysninger kan det være vi kan guide dig lidt....

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-02-07 13:33

Er der nogle af lægerne, der evt. har tænkt på muskelknuder/syster?

Hanne

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 20-02-07 14:25

Hej Line ..ja nu skal man jo passe på med at male f. på vægen ..og ud fra det du skriver kan det jo være svært og sige hvad dit problem er og hvordan det er opstået...men men nogle af dine symtomer kunne godt være "Endometriose", hvor der bl.a kan være svære mave/tarm smerter..og mens. kan ophøre.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/endometriose.htm
prøv dette link og se om der er noget der som ringer i forhold til det du føler..
jeg er altertativ behandler og har haft et par piger/kvinder i behandlig med dine symt. hvor det har afhjulpet de værste smerter, men jeg syntes virklig du skal få dit underliv undersøgt netop fordi du stadig er så ung..hvis det får lov til at udvikle sig, vil du muligvis få problemer med evt. at blive gravid..
mvh. lilleclaus
www.klinik.chi.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-07 14:36

Der kan være et væld af muligheder ud fra de meget få symptomer, der er beskrevet....

Så for at give et nogenlunde råd til steder, du kan vende dit blik hen, så bliver du nødt til at skrive noget mere...

Du kan allerede se nu - de samme symptomer med vidt forskellige (i mine øjne relevante) forslag...

Og de tre forslag giver to/tre forskellige specialister, du skal henvende dig til....

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-02-07 14:41

Nyresten giver også stærke smerter...

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-02-07 17:04

Måske kan du bruge dette her til noget...
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/underlivssmerter.htm

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 20-02-07 17:18

jeg kan kun give vaxen ret der er desvære mange muligheder
og i sær i mave/underliv..
mvh Lilleclaus

www.klinik-chi.dk

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 21-02-07 09:46

hej igen..

jeg kan hører i savner nogle flere oplysninger omkrig hvad jeg er undersøgt for og mine symptomer.
jeg har fået lavet 3 kikkertundersøgelser af mine tarme, som ingen resultat har givet, jeg er blevet tjekket for samtlige infektioner i underlivet, endometriose, gravilitet uden for livmoderen, sukkersyge, hormonforandring. de sidste 11 gange hvor jeg er blevet indlagt mente de jeg havde blindtarms betændelse, som den første gang jeg blev opreret, men de vil ikke fjerne den....
mine symptomer er: konstante smerter i underlivet, stikkende, borende,som om en stikker noget skarpt op og drejer rundt, opsvulmet mave hvis jeg går en tur, feber, kvalme, de dage hvor det er værst besvimmelse.
jeg håber det kan hjæloe jer lidt mere???
på forhånd tak
Line aaen jensen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-07 09:58

Bruger du tilfældighvis kobberspiral?

Tager du noget medicin udover morfin?

Har du SLET ingen mens, eller der en smule?

Har du normal fordøjelse? Går på toilettet en gang om dagen og det, der kommer ud er ganske almindeligt?

Dit sår - du siger, der stadig er betændelse - kan du beskrive det?

Nu vil jeg indskyde, at jeg er akupunktur og derfor både har den almindelige vestlige sundhedsforståelse i hovedet, men også den kinesiske...

Og når jeg tænker akupunktur, så får dit ar alarmklokkerne til at ringe. Det kan jeg gå nærmere ind på, hvis du ønsker det.

Vaxen

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 21-02-07 19:13

hej vaxen...

jeg bruger hverken spiral, eller p-piller, eller andre former for beskyttelse.
jeg tager kun morfin og panodiler.
jeg har slet ingen mens, og har ikke haft i over 2 år, og der er heller ingen tegn på noget.
min fordøjelse er ganske normal ingen problemer der.
mit sår sidder lige et par cm under navlen, er ca 7 cm langt, jeg har det hele tiden pakket ind da det væsker meget og lugter forfærdeligt.

jeg er meget intresseret i at hører hvad du har at sige for som sagt kan lægerne ikke rigtig finde ud af noget, der er heller ingen læger der tør skærer i mig for hver gang får jeg bare et nyt sår med infektion.

jag har snart prøvet samtelige pille som skulle fremprovokere min mens, men uden held.

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 18-03-07 16:27

Hejsa....

Det er nok lidt dumt at spørge om, efter alle de undersøgelser hos læger! -men er du blevet undersøgt for mulige kønssygdomme, jeg tænker specielt på klamydia?

Har selv haft klamydia uden jeg vidste det og det resulterede nemlig i udebleven mens og her bagefter går jeg kun rundt og tænker på om jeg evt. er blevet steril.

Du har også problemer med sår-heling og kan slet ikke forstå at de læger du har været tilknyttet til ikke har tilbudt kontakt til Bispebjerg Hospital, hvor de har et specielt "Videnscenter for sår-heling". Kender selv en der har fået rigtig god hjælp derfra.

Lottepigen30

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 19-03-07 13:57

Hejsa....

Det er nok lidt dumt at spørge om, efter alle de undersøgelser hos læger! -men er du blevet undersøgt for mulige kønssygdomme, jeg tænker specielt på klamydia?

Har selv haft klamydia uden jeg vidste det og det resulterede nemlig i udebleven mens og her bagefter går jeg kun rundt og tænker på om jeg evt. er blevet steril.

Du har også problemer med sår-heling og kan slet ikke forstå at de læger du har været tilknyttet til ikke har tilbudt kontakt til Bispebjerg Hospital, hvor de har et specielt "Videnscenter for sår-heling". Kender selv en der har fået rigtig god hjælp derfra.

Lottepigen30

hej lottepigen30

jeg er blevet undersøgt for samtelige kønssygdomme, men havde heldigvis ingen... jeh går hos Gyn i hjørring så jeg håber de snart finder ud af noget, det er længe jeg har gået nu...
jeg vil lige prøve at nævne bispebjerg hospital for lægerne næste gang jeg skal til kontrol. Tak

hilsen line

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 13-04-07 20:07

Hej, hej....

Var lige inde på siden, og ku´ godt tænke mig at høre om du fik hjælp via Bispebjerg? -Hvis altså du har nævnt det for dine læger.

Er lægerne stadig ikke kommet frem til en diagnose på dig mht. dine mavesmerter?
-husker du at lave motion, for det er meget vigtig for ikke at kroppens muskler bliver svage....min nabo (som godt nok lider af en anden slags sygdom end din) har haft stor glæde og fundet ny styrke efter at være begyndt med motion. Det hjælper også på livskvaliteten. Du skrev jo at du selv var ked af at gå hjemme osv.

Da du stadig er så ung, har du så ikke haft kontakt med kommunen, der evt. kunne hjælpe dig med at komme igang med at arbejde igen. Evt. kun få timer om dagen?

Lottepigen30

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 13-04-07 21:26

Her fandt jeg lidt om sår-heling... syndes det er meget vigtigt at få dit sår til at hele, så måske kan det hjælpe at læse lidt her... http://www.saarheling.dk/almen/almen.htm
Håber du kan bruge det til noget....

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 17-04-07 22:38

Hej Line

Kom lige i tanker om -er du blevet undersøgt for fødevareallergi?

Læste lige en gammel artikel i Helse om en som havde dine symptomer, og som efter lang tid havde fundet ud af at hun led af fødevareallergi.

Hilsen Lottepigen30

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 18-04-07 09:01

Hej Line

Kom lige i tanker om -er du blevet undersøgt for fødevareallergi?

Læste lige en gammel artikel i Helse om en som havde dine symptomer, og som efter lang tid havde fundet ud af at hun led af fødevareallergi.

Hilsen Lottepigen30

hej lottepigen30

nej jeg er ikke blevetundersøgt for det, mange tak jeg vil ringe til min læge med det samme og spørge ham om jeg muligvis kunne blive undersøgt for det. jeg er nu villig til at prøve alt, mit liv er jo nærmest gået i stå. mange tak for du skrev...

venlig hilsen LineaaenJensen

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 26-04-07 10:22

Hej Line

Hvordan går det med dig? -og din sygdom, som lægerne ikke kan finde ud af?

Hilsen Lottepigen30

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-07 10:59

ja, vi venter på at høre nyt i sagen.....

Hanne

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 27-04-07 13:51

hej alle sammen

tak for i spørger til mig, men jeg har desværre intet nyt endnu, øv øv. jeg har i dag haft ringet op til lægerne i hjørring og skældt lidt ud over deres lange ventetid, jeg kan ikke blive ved med det her smerterne er ulidelig, men det hjalp ikke rigtig ikke andet end jeg fik en tid onsdag den 2 maj. men jeg har besluttet mig for denne gang at de ikke skal sende mig hjem uden der er en garenti for der sker noget snart bare et eller andet.
jeg tror helt ærligt at jeg har et eller andet det er stoppet til i mit underliv, og det er derfor jeg ingen menstration har og elle de smerter, jeg vil forslå at de tjekker mig igen med en kikkert og så gøre det grundigt denne gang.....
jeg skal nok lige skrive hvad vi finder ud af onsdag så i ved noget. god weekend
mange hilsner Line Aaen Jensen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-04-07 15:10

Gad vide, om du lider af endometriose?

Prøv at kig lidt rundt på internettet og se, om du kan genkende symptomerne.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-04-07 15:14

Hovsa! Ved en hurtig gennemlæsning af tråden kan jeg se, at endometriose allerede er nævnt...

Men - tjek symptomerne og har de bare en smule relevans, så tage det med til din læge d. 2. maj

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-04-07 15:16
Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 30-04-07 13:13

hej vaxen

mange tak for din henvendelse, heg vil selvfølgelig prøve at sige det til dem onsdag, og se hvad de siger til det... knuser line aaen jensen

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 05-05-07 23:40

Hej Line

Hvordan gik det hos lægen? -Sker der noget, efter dit besøg hos dem, der kalder sig "eksperter" eller er de stadig på bar bund?

Jeg synes det er flot du stadig holder hovedet koldt, for det må virkelig være svært at blive ved med at "stå model til" lægernes UVIDENHED

Lottepigen30

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 01:54

Jeg er også spændt på at høre nyt.

Ja, det er ikke for 'tøsedrenge' at stå model til dette!

Hanne

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-07 08:44

Undskyld jeg spørger, men har du børn...?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 09:54

michael_30 - Er det trådholderen, du spørger?

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 06-05-07 11:33

hej alle sammen

som sagt fik jeg endelig taget mig sammen og fik sagt noget til hoved af de læger, men skal nu så operers her den 24 maj hvor der så også kommer en specialist med und for at se om der er noget unormalt der inde.. ikke lige det jeg havde håbet på, men fint nok de endelig prøver at finde noget. nej jag har desværre ingen børn, vil gerne snart det er defor jeg presser på nu. jeg er 25 så det er også ved at være tiden, mig og min kæreste har også været sammen i lidt over 7 år, og bor på et nedlagt land egendom. jeg nævnte også i onsdags det med endometriose, og det er tjekker de vist også efter den 24 maj...jeg krydser finger denne gang for at de finder noget og at jeg ikke får mere betændelse end det jeg døjer med...
kryds finger for mig torsdag den 24 maj klokken 11 :) knus line

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 12:24

Line - godt, at der endelig sker noget - jeg vil krydse alt, hvad krydses kan den 24. maj kl. 11.00!!!

Ja, man skal holde de læger i ørerne

Pøj pøj!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 12:30

Prøv at kikke her:

http://www.pcoinfo.dk/

Hanne

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-07 12:39

Citat
michael_30 - Er det trådholderen, du spørger?

Ja, det var det, men det kan være lige meget nu...

Line Aaen Jensen, ønsker dig alt held & lykke den 24 maj
MVH. Michael

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 07-05-07 08:45

Hej Line

Flot gjort! -Det hjælper sommetider at være Frøken Skrap overfor de læger.

Jeg skal nok krydse fingre og tæer..ha..ha.. d. 24. maj! Godt du ikke skal vente så længe.

Forstår godt at du snart gerne vil have nogle børn....de sætter jo kulør på tilværelsen, og skønt at høre at du har en kæreste, du kan snakke med og han kan støtte dig i denne svære tid

Lottepigen30

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 07-05-07 09:51

hej alle sammen mange tak for i svarer mig, det betyder rigtig meget.. ja ´jeg er heldig at have min kæreste at snakke med om det, han er meget forstående. jeg ska nok skrive til den tid om hvordan det er gået og sådan noget, det er nu blevet rimeligt hyggeligt at snakke med jer, selv om der ikke er ansigt på. nu spørger jeg måske lidt dumt men hvor kommer i fra? jeg er selv fra nordjylland nærmere sagt dronninglund.... mange hilsner Line

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-05-07 12:57

Hende moster'n er fra Åååårhus do

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 07-05-07 19:40

-Og Lottepigen er fra Skive-egnen