/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB disk - unknown device
Fra : mdo
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 20-02-07 08:56

Jeg har købt en usb disk men hver gang jeg sætter den til siger den bare 'unknown device'
(Via manage kan jeg ikke se disken ej eller tildele et drev-bogstav....)
PC'en kører xp sp2 - en dell gx240 - så den skulle jo være ok !
Har prøvet den på en anden pc og der virker den fint - så disken er ok.

Hvorfor virker denne mon ikke ? Er der nogen som har nogle gode idéer/erfaringer !

/MDO

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-07 09:11

Gå i enhedshåndtering og fjern alt USB, genstart og prøv igen.

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 20-02-07 09:27

Det har jeg prøvet - uden held !

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-07 09:29

Hvis disken ikke er defekt, har du et windows/driverproblem, har du mulighed for, at afprøve den i en anden PC?

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 20-02-07 09:38

Som jeg tidligere skrev er den afprøvet i en anden pc - faktisk på 3 pc'ere ! Hvor den virkede på den ene !

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-07 09:41

Så må vi gå ud fra, at disken kører, så er problemet driver eller windows, har du prøvet, at køre en CHKDSK /R

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-02-07 09:43
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-02-07 10:13

Dit stik i Dell computeren kan være beskadiget - har du prøvet alle stik i DELLen ?

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 20-02-07 10:28

Dell pc'en er ikke defekt..... Prøver at se de links jeg har fået.... Og prøver at køre en chkdsk /r

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-02-07 16:02

mmmm.. måske en kombination af stikket på usb kablet og dell stikket.. prøv et andet USB kabel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-02-07 16:29

USB HD bør tilsluttes efter at comp er startet.
H-klik på denne comp > vælg administrer > vælg diskhåndtering.
Kan du se den eksterne HD
Hvis du kan hvad står der ....................

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 22-02-07 16:10

hvis du har windows xp sp1 installeret og derefter opgraderet til sp2 via windows opdateringer for derefter at reparere din installation med den gamle cd som kun indeholder sp1 så går det galt med usb og andre funktioner. hvis du har windows xp sp2 på din computer skal du også bruge en cd med windows xp sp2 til at reparere din installation. når du opstarter fra cd en og kommer ind i rep. konsollen skriver du : chkdsk /p/r og husk mellemrum mellem k og / så er din windows installation repareret med sp2 filer.

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 12-03-07 21:35

ingen af de nævnte løsninger dur !!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : mdo

Dato : 12-03-07 21:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål