/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Master Of Kefir og point
Fra : Master_of_KeFir
Vist : 407 gange
2 point
Dato : 12-01-03 08:16

Zonker stiller i forundring følgende spørgsmål - http://www.kandu.dk/dk/spg/10020

Da Zonker straks lukkede spørgsmålet efter dette indlæg fra mig ...
Citat
>>> Kefir, hvis andre får muligheden, hvorfor i alverden sætter du det så som formodet svar ?? <<<

Det gjorde jeg fordi jeg havde en "formodning" om at mit indlæg var nok til at give dig svaret på det du søgte udfra mit hint.
Som jeg har set dig skrive flere gange "... det er det med at finde ud af det selv ... ". Desuden vidste jeg at du kendte til muligheden for at afvise et formodet svar hvis det ikke var godt nok. Det har på intet måde forhindret andre i at give deres bud på svar, vel ?

Jeg har formuleret en uddybende svar på dit spørgsmål, men jeg "tør" ikke skrive den her fordi jeg så ofte har set indlæg fra dig der kritisere folk negativt når deres svar ikke er helt dækkende på spørgsmålet. Jeg er bange for ikke at leve op til dine krav, da der er noget i dit spørgsmål jeg er i tvivl om.

Du bliver nødt til at uddybe dit spørgsmål noget mere, da jeg ikke kan gennemskue hvad du insinuerer med selve "titlen" på sprøgsmålet

Mvh, Ke'Fir, m.a.

...er mit spørgsmål her : Er det bare mig som ikke forstår "titlen" eller er der nogen der kan forklare det for mig ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-01-03 08:26

Det er vel ikke såååå svært.
På E.........dk kan man anmelde folk hvis du snyder sig til point. Dvs. opretter ekstra brugere for at kunne tildele sig selv point, på kandu er der ikke denne mulighed for at anmelde, og derfor for du spørgsmålet.

Du har hjulpet 1 person på kandu.dk med noget som kræver at du kender personens IP-adresse, og hverken zonker eller briani kan finde noget sted hvor du har fået denne adresse, og derfor kunne han godt tænke sig at vide om han har overset noget, eller du har snydt

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 08:28

Jeg kan kun gætte; men det kunne være en smart måde at skaffe Briani nogle superpoint på; da det svar han giver, faktisk bare virker som opbakning til Zonker, der jo elsker når han kan dyrke fl--Kne---ri, og komme efter nogen.
Og pointene betyder jo meget i de kredse.
MVH
Rudolf

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-01-03 08:37

Zonker hjælpe briani*LOL*

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 09:06

Briani har da fået 5 stjerner for sit svar

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-01-03 09:29

rfou, hvad er forskellen på 1 eller 5 stjerner ????
hvis de ville bytte point, så havde de nok ikke nøjes med 1 !!!!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 09:41

Måske tager jeg fejl; men jeg mener at 5 stjerner giver 50 superpoint, og zonker kommer kun af med et almindeligt point. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-01-03 10:45

du tager fejl det viser kun hvor godt svaret er bedømt, og er fuldstændig ligemeget

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-01-03 10:50

indenfor 1 time = +10

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 10:50

Sorry Jeg bøjer mig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 11:40

Daws
Master
Hvor har du DJfrakja IP adresse fra?
Daws Rfou
Du skriver ovenover "det kunne være en smart måde at skaffe Briani nogle superpoint på"
Nu mangler jeg jo ikke ligefrem Superpoint,da jeg på nuværende tidspunkt har 25682,og hvis jeg trækker den ene point fra som jeg fik fra min gode ven,ja så kommer jeg helt ned på 25681,såååååååååååååååå
hvis Zonker og jeg virkelig ville hjælpe hinanden med point,så skal der lidt mere i puljen
jeg kan da også nævne at jeg på nuværende tidspunkt har 14864 ledige point,og mon ikke min ven også har en masse ledige point-så ville vi hjælpe hinanden indbyrdes,så skulle det være med nogle point der virkelig siger spar to.
om man stjæler 2 poser slik eller 100 poser,ja så er straffen den samme.
Daws Uffe
Tak for hjælpen
MVH og en forsat god søndag til alle
Brian

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 12:03

adjø

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 12:13

Til Rfou
Ja det er nemmere at sige adjø end at forsvarer sig
nu var det jo på ingen måde en kritik af dig,men er det kun gætterier man har,så syntes jeg man skal beholde dem for sig selv
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-01-03 12:34

øh...
jeg forstår nu heller ikke helt hvorfor der bliver undret over det med IP adressen... DJFraka oplyser dem selv både den globale og Lokale allerede i sit første indlæg... det ka' da godt være hvis man ikke lige ved hvordan man ska' få fat i IP adresser eller baggrunden for nettet/domænenavne/Ip adresser at det virker skjult... men det er faktisk slet ikke så svært igen...

et domænenavn er mere eller mindre bare en skriftlig omforming af IP adressen, så den er lidt nemmere at håndtere samt huske i stedetfor en IP adresse... vi ka' f.eks. ta' Kandu.dk som eksempel... det eneste du behøver for at få IP adressen er at lave en ping... her nedenunder er der et resultat fra kommandopromten med en ping til Kandu.dk... -->
[citat]
D:\>ping www.kandu.dk

Pinger kandu.dk [213.237.17.223] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 213.237.17.223:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 0ms, størst = 0ms, gennemsnitlig = 0ms
[/code]

en anden mulighed er at benytte webtjensten Samspade.org... -->
http://www.samspade.org/
hvor man ved Kandu.dk for følgende resultat... -->
http://www.samspade.org/t/lookat?a=http://www.kandu.dk

den viser også at kandu's IP er 213.237.17.223... -->
http://213.237.17.223

f.eks. ser dette indlæg med IP nummer i stedet for www.kandu.dk således ud... -->
http://213.237.17.223/dk/spg/10070

og hvis vi ta'r at kigger på DJfrakja's indlæg "Vedr. Webcam."... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/10017

så står den lokale IP i denne sekvens...
[citat]
<applet codebase="." code="webXP.class" name="webcamXP" width="160" height="120" hspace="0" vspace="0" align="top" refresh="51" filename="cam_1.jpg" host="192.168.0.127" port="8080"></applet>
[/code]

samt hvis man bruger overstående eksempel på den hjemmeside adresse som der også er blevet givet i indlægget... -->
http://www.baked-beans.dk/webcam
tja... så har man IP nummeret... så der er der ikke noget hemmelighedskrammeri i det... så jeg forstå altså heller ikke helt hvad det er der bliver undret over... eller hvorfor i tror der er snyd med i spillet når DJFrakja selv oplyser disse ting implicit...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 12:55

Okay Strarup
Tak for den fine forklaring du giver,den fortæller jo alt
Til Master_of_KeFir
Jeg vil hermed gerne komme med en stor stor undskylding fra min side af,var vist lidt for hurtig ude med snøren,både her og i det spørgsmål fra Zonker,det beklager jeg meget.håber du tager imod min undskyldning
MVH Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-01-03 13:26

Nej så let er den IKKE

Forklaring på hvem denne ip-adresse tilhører :

er det jeg beder om, og det bliver der ikke leveret noget svar på.

Og sådan som indlægget er formuleret, læser jeg det sådan at det er DJFrakja's ip-adresse og det undrer mig en del, da han på intet tidspunkt har opgivet denne. Længere er den ikke.

Læser jeg det forkert undskylder jeg min opførsel, gør jeg ikke vil jeg meget gerne udbede mig en forklaring på det ??

Og foreligger der en misforståelse, er det fordi, det der står i indlægget kan læses på flere forskellige måder

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 13:39

Hej Zonker
Lad mig lige prøve at give en forklaring
i spørgsmålet fra DJFraka
http://www.kandu.dk/dk/spg/10017
oplyses der en adresse allerførst nemlig denne
www.baked-beans.dk/webcam
prøv at gå ind på denne side
når du har den fremme
så går du op i fanen vis,og klikker på den der hedder kilde
og vupti
så kan du se på det der kommer frem
at der står 80.63.72.22
så skulle det være sat på plads
måske man skulle lave det som et tip.
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 14:47

Tillæg
Nu skal det lige nævnes at 80.63.72.22 ikke er en ip-adresse.
man ligger altid et spor når man er på nettet,og har man en hjemmeside,ja så er det da ikke så svært at finde ens ip-adresse,og det er ikke ulovlig
nu kunne jeg da godt nævne din ip nummer her Zonker,men det kunne jeg da aldrig drømme om
jeg kan da fortælle at den ender på 103,så har jeg ikke sagt for meget vel?
MVH Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-01-03 15:34

alt det der ved jeg sgi godt :-/, men jeg havde ikke set den med

http://www.baked-beans.dk/webcam

ms-dos prompt :

ping www.baked-beans.dk

smider ip-adressen i nakken på dig.

Brian jeg er ligeglad med om min ip-adresse ryger ud :

ping yff.dk
ping yttepigen.dk

og nogle flere domæner returnerer denne ip-adresse.

Siger www.gratisdns.dk dig noget brian. Hele opsætningen har jeg selv lavet, dns-record, mx-record etc. ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 15:46

Hej Zonker
Man kan da heller ikke lære dig noget
Linket du henviser til,ser meget spændende ud,og vil nærlæse den,når jeg får lidt mere tid
for i øjeblikket står den nemlig på den helt store rengøring,og er kun lige inde når der fra mine højtaler lyder-Brian der er post til dig.
kan du ikke lige sende lillemor over og hjælpe mig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 12-01-03 16:02

Briani har herved fortjent sit point og 5 stjerner

En enkelt link giver meget mere information end blot den side man ser i sin browser. Html koden for en side indeholde alle relevante oplysninger for en browser kan håndtere referrede infomation (HREF) og vidre stillinger. Ved "vis -> kilde" kan man se alle de "skjulte" men ikke hemmlige links. Køre man en webbot ved siden af ens browser har man altid overblik over hvad en side gemmer flere led frem. Vis man så også har en Java konsol åben kan man se hvad de forkellige .class har gang i på din komputer. IE har en primitiv Java Konsol under "vis -> Java", men der findes en del custom consoler til java overvågning. Hvis man så også køre med en HTMLIO-interceptor kan man følge med i og styre alle forspørgsler din browser laver og hvilke reponse den får og hvorfra, derved have fuld overblik og kontrol af alt fra flash til ads og cookies mm.

Når jeg kører på "the information super highway" så er det med det store erhvervs kørekort med anhænger. Truckers Rule !

Starup får kredit for sin forklaring omkring brugen af domane server navne/adresse dualitet.

BONUS :
Ud fra det link djfrakja anviste til sin webcam kan man udlede følgende "offentlig tilgænglige" oplysninger om ham :

-Hans fulde navn : F.... K...
-Hjemme adresse (bor i nr 18. XXXXXXXXXXXX Postnr 6XXX)
-Mobil telfon nummer : 40XX XX11
-Fax nummer : 74XX XX00
-personlige email adresse DXXXXXXX@post2.tele.dk
-mindst 1 ekstra email adresse FXXXX@BB.dk
-password til hans ftp server (bønner)
-at han har kørekort
-fødselsdato 08021978-XXXX
-se et farvet pasfoto URL: BB etc

Endvidre kan jeg oplyse at han er single og har en fed musiksmag. Prøv selv om i også kan. (Hint: det ligger i selve linket 7x<- )

OG FØR I BEGYNDER AT RÅBE OP ... er jeg 100% sikker på han ikke har noget imod reklamen

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Vi lader resultatet stå et øjeblik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 17:27

Du glemte lige at nævne
Hans øgenavn:franke-fr@kja
hans svaghed: er kærlighed
byen han bor i: oxxxxxxx
MVH Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 01:36

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere