/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer.exe
Fra : Luctatic
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 28-08-01 09:44

Man kunne skrive et eller andet efter explorer.exe for at få den til at åbne op i FX d:\ som standard i stedet for dokuments. Var det noget med at den skulle være 'explorer.exe /e d:\' eller noget lignende?

Accepteret svar
Fra : priskorn

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-01 09:53

Hej

Det var næsten rigtigt. Her kommer den rigtige syntax:

explorer /e,d:\

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-08-01 09:56

Her er syntax for explorer.exe udtrykket fra microsoft.

******************************************************************
Syntax
EXPLORER.EXE [/n][/e][,/root,<object>][[,/select],<sub object>]
Switches
/n: Opens a new window in single-paned (My Computer) view for each item
selected, even if the new window duplicates a window that is
already open.

/e: Uses Windows Explorer view. Windows Explorer view is most similar
to File Manager in Windows version 3.x. Note that the default view
is Open view.

/root,<object>: Specifies the root level of the specified view. The
default is to use the normal namespace root (the
desktop). Whatever is specified is the root for the
display.

/select,<sub object>: Specifies the folder to receive the initial
focus. If "/select" is used, the parent folder
is opened and the specified object is selected.
Examples
To open a Windows Explorer view to explore only objects on \\<server name>, use the following syntax:
explorer /e,/root,\\<server name>

To view the C:\WINDOWS folder and select CALC.EXE, use the following syntax:
explorer /select,c:\windows\calc.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 08:52

"Luctatic" <Luctatic.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rWHi7.18650$3q.626784@news010.worldonline.dk...
> Man kunne skrive et eller andet efter explorer.exe for at få den til at
> åbne op i FX d:\ som standard i stedet for dokuments. Var det noget med
> at den skulle være 'explorer.exe /e d:\' eller noget lignende?nende i
configure scriptet.

Jeg er ikke helt med - er det et ?, eller...

Her hvad du gør i WinME;

C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e, d:\

I Win2K;

%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, d:\

Legolas

Godkendelse af svar
Fra : Luctatic

Dato : 28-08-01 10:20

Præcis - lige hvad jeg ledte efter. Jeg var så tæt på og så alligevel så langt fra. Utroligt hvad et komma kan gøre for en switch. =)